AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Skrevet 29. januar Hei, Vi er uforklarlig infertile. Det eneste som er funnet etter grundig utredning er at mannen har en høy andel av unormale hoder, men det skulle visst ikke være nok alene. Vi blir anbefalt IVF, og lurer på å gå i gang med dette nå. Det blir kort protokoll. Noen her som har alvorlig sprøyteskrekk som har gått igjennom IVF? Hvordan gikk det? Gruer veldig for å gå i gang. Anonymkode: c5012...470
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Skrevet 29. januar Du må jo ikke få barn, spørsmålet er hvor mye du vil. Samboer hadde helt vill sprøyteskrekk men det ordnet seg da han fikk dia 1. Ikke helt sammenlignbart da han måtte og du kan velge, men likevel. Anonymkode: 64c82...c49 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må jo ikke få barn, spørsmålet er hvor mye du vil. Samboer hadde helt vill sprøyteskrekk men det ordnet seg da han fikk dia 1. Ikke helt sammenlignbart da han måtte og du kan velge, men likevel. Anonymkode: 64c82...c49 Jeg vet ikke hvor mye mer jeg nødvendigvis vil enn mange andre kvinner som slutter på prevensjon og ser om de blir gravide, men jeg tenker at jeg ikke kan la meg stanse av angst. Jeg tenker jo også at eksponering vil hjelpe, men tror det blir kjipt. Anonymkode: c5012...470 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Skrevet 29. januar Jeg har delvis. Dvs vi begynte på forløpet og kom så langt at vi var på sykehuset, ble vist sprøytene og forklart neste steg. De ønsket at jeg skulle ta av meg noen kilo og jeg ønsket å slippe sprøytene. Skulle ha oppstart mai 2007. Jeg drøyde og drøyde. Ble spontant gravid i juni 2007, noe som ikke skulle gå ann ifølge spesialistene, men jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før august. Vi tullet med at jeg ble gravid på egenhånd for å unngå sprøytene. Mirakelbarnet ble født mars 2008. Anonymkode: 77a6e...6c2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Skrevet 29. januar Be mannen sette det på deg. Heldigvis er det ikke langvarig. Det satt langt inne og sette på meg selv, men jeg ønsket å mestre det selv, så jeg tvang meg til det. Det gjør ikke vondt i hele tatt. Anonymkode: ed0ba...6ca
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Skrevet 29. januar Jeg har veldig sprøyteskrekk ja, trodde nesten ikke jeg ville klare det. Men brukte emla krem ved alle injeksjoner, så kjente de ikke. (Den må virke en times tid først, tok sprøytene på kveldstid.) Mannen satte alle sprøytene på meg, jeg så ikke på engang. Gikk veldig bra! Anonymkode: bad75...5d7
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Skrevet 29. januar Jeg pleide å ha litt sprøyteskrekk, men de IVF-sprøytene syns jeg ikke gjør noe vondt. Det er noen av dem som ikke kjennes verre ut enn å få et myggstikk, mens enkelte typer kjenner man litt, men vil virkelig ikke si det gjør vondt. Anonymkode: 69636...eb5
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Skrevet 29. januar Jeg har veldig sprøyteskrekk, og måtte få mannen til å sette de på meg. Det gikk overraskende greit, men gruet meg hver gang. Anonymkode: 5f4c3...e0f
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Skrevet 29. januar Jeg er sykepleier, og har sprøyteskrekk når det gjelder å få sprøyter satt på meg selv. Å sette sprøyter på andre går fint. Måtte jobbe mentalt for å klare det. Var ikke ivf, men blodfortynnende daglig fra uke 6 til barnet var ute. Det ble litt lettere hver gang, me var ikke noe gøy, nei. Anonymkode: 491d3...d29
AnonymBruker Skrevet 29. januar #10 Skrevet 29. januar Gikk kjempefint! Mannen stakk meg i halvsøvne hver morgen, merket det knapt Anonymkode: ce207...fc7
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Skrevet 29. januar Innså at den setningen ikke høres bra ut.. 😂 Anonymkode: ce207...fc7 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #12 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 7.52): Hei, Vi er uforklarlig infertile. Det eneste som er funnet etter grundig utredning er at mannen har en høy andel av unormale hoder, men det skulle visst ikke være nok alene. Vi blir anbefalt IVF, og lurer på å gå i gang med dette nå. Det blir kort protokoll. Noen her som har alvorlig sprøyteskrekk som har gått igjennom IVF? Hvordan gikk det? Gruer veldig for å gå i gang. Anonymkode: c5012...470 Min venninne gikk igjennom ivf samtidig som meg. Hun har ekstrem spøryteskrekk. Hun håpte at hun kunne få alle medisiner i pilleform, noe som ikke går. Med henne gikk det over all forventing. Hun fikk partner til å sette sprøytene eller andre i starten og klarte til slutt å sette dem selv. Anonymkode: fc483...f6d
AnonymBruker Skrevet 4. februar #13 Skrevet 4. februar Dette blir ikke enklere for hver dag dessverre. Synes hver morgen er helt forferdelig, og begynner på fyremadel imorgen. Gruer meg skikkelig, har lest at den er forferdelig. Har noen noen tips å komme med? Anonymkode: c5012...470
AnonymBruker Skrevet 4. februar #14 Skrevet 4. februar Jeg fikk psykologhjelp pga sprøyteskrekk (det var ikke ifm med IVF, men noe helt annet). Det lærte jeg at mye handler om å roe nervesystemet. Prøv å puste dypt og minn deg selv på at du ikke er redd fordi det er farlig eller veldig vondt. Jeg likte også å se på serie eller noe annet som kunne distrahere meg litt. Jeg har også tatt fyremadel og syns ikke det var spesielt vondt. Husk at jo mer stresset og oppkavet du er jo mer vondt føles det. Anonymkode: 69636...eb5 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar #15 Skrevet 5. februar Dette er jo ingenting sammenlignet med fødsel. Anonymkode: 17288...064
AnonymBruker Skrevet 5. februar #16 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo ingenting sammenlignet med fødsel. Anonymkode: 17288...064 Vil si IVF og fødsel er to vidt forskjellige ting! Anonymkode: ffc35...c5a 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar #17 Skrevet 5. februar Sprøyteskrekk kan du få hjelp for. Det er som med all annen fobi ganske lett å bli kvitt dersom man jobber med det! Anonymkode: a6428...d88
AnonymBruker Skrevet 5. februar #18 Skrevet 5. februar Jeg bare tvang meg. Det gikk en faen i meg som sa at jeg kunne klare hva som helst for babyen min, ingenting kunne ta fra meg motet mitt. Det gjorde at jeg følte meg tøff og uovervinnelig. Har brukt det på flere ting som var skummelt. 😊 Anonymkode: 6da34...588
AnonymBruker Skrevet 5. februar #19 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 7.52): Hei, Vi er uforklarlig infertile. Det eneste som er funnet etter grundig utredning er at mannen har en høy andel av unormale hoder, men det skulle visst ikke være nok alene. Vi blir anbefalt IVF, og lurer på å gå i gang med dette nå. Det blir kort protokoll. Noen her som har alvorlig sprøyteskrekk som har gått igjennom IVF? Hvordan gikk det? Gruer veldig for å gå i gang. Anonymkode: c5012...470 Det går så fint. Jeg gråt hver gang, men det gikk nå bra. Det er bare et annet alternativ - å ikke få barn Anonymkode: fbf65...122
AnonymBruker Skrevet 7. februar #20 Skrevet 7. februar Jeg har helt sjukt sprøyteskrekk, men det gikk overraskende bra!! Iset området på magen i 15-20 minutter, og lærte fort hvilke områder på magen som var minst smertefulle. Kjente omtrent ikke nålen etter ising. jeg gruet meg litt da tidspunktet for injeksjon nærmet seg, men det måtte gjøres. Og det gikk bra hver gang. Litt blåmerker er vanlig!! Lykke til!! Anonymkode: b3789...2ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå