Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! jeg har et spørsmål til dere med erfaring fra arbeidslivet og lignende der ute. Jeg har i skrivende stund en bachelor i HR og ledelse, og vurderer veldig sterkt å ta en bachelor til i sosialt arbeid, Sosionom. Tror dere en slik kombinasjon hadde gjort meg "attraktiv" på arbeidsmarkedet? eller gjort det enklere å komme inn døren enkelte steder?

Anonymkode: 092ce...110

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spesielt i første omgang, men økt mulighet for å avansere til lederroller etter en stund som sosionom.

Anonymkode: 801d9...472

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grøss, kan ikke dere HR folk holde dere til videreutdanninger på BI typ økonomi, og ledelse ? Sosialt arbeid er ikke for kynisk blåruss. 

Anonymkode: 5289c...3c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 1.07):

Grøss, kan ikke dere HR folk holde dere til videreutdanninger på BI typ økonomi, og ledelse ? Sosialt arbeid er ikke for kynisk blåruss. 

Anonymkode: 5289c...3c4

Jøss, litt av noen fordommer du har mot ts og "HR folk" utifra et enkelt innlegg😅😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

HR jobber fir bedriften, ikke de ansatte, dette burde du ha fått med deg. Ønsker du å jobbe med mennesker, har du bommet totalt med en utdanning i HR.

Anonymkode: 873a6...3e6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en grei vei mot jobb i HR med fokus på nedbemanning. 

Lure de ansatte til å tro at noen i HR vil deres beste.

Anonymkode: a0b06...077

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg heller ville valgt å bli vernepleier eller sykepleier. De to yrkestitlene er mer ettertraktet på arbeidsmarkedet enn sosionom (jeg er selv sosionom).

Anonymkode: b6590...5b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror jeg heller ville valgt å bli vernepleier eller sykepleier. De to yrkestitlene er mer ettertraktet på arbeidsmarkedet enn sosionom (jeg er selv sosionom).

Hei! Ikke TS, men vurdert å ta sosialt arbeid bachelor, er det virkelig vanskelig å skaffe seg jobb som det etter endt studie? Og har det noe å si om man er mann eller kvinne?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Ikke TS, men vurdert å ta sosialt arbeid bachelor, er det virkelig vanskelig å skaffe seg jobb som det etter endt studie? Og har det noe å si om man er mann eller kvinne?

Jeg skrev innlegget du svarte på.Personlig ville jeg valgt sykepleier eller vernepleier, da sosionomer ofte konkurrerer om de samme jobbene som disse yrkestitlene og de har i tillegg medisinkompetanse. Det kommer litt an på hva du ønsker selv og hvilket felt du ønsker å jobbe i, men ville personlig valgt helt annerledes i dag da arbeidsmarkedet har endret seg.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å få jobb sosionom dessverre.  Jeg kjenner til flere som ga opp og studerer noe annet eller tok butikkjobber. Velg noe annet.

Anonymkode: ff905...69b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 0.38):

Hei! jeg har et spørsmål til dere med erfaring fra arbeidslivet og lignende der ute. Jeg har i skrivende stund en bachelor i HR og ledelse, og vurderer veldig sterkt å ta en bachelor til i sosialt arbeid, Sosionom. Tror dere en slik kombinasjon hadde gjort meg "attraktiv" på arbeidsmarkedet? eller gjort det enklere å komme inn døren enkelte steder?

Nei, ikke nevneverdig, hvis du ikke har bred arbeidserfaring å vise til.

Anonymkode: 5ac93...8af

AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv i sosialt arbeid og dette er en sektor som kommer til å bli slanket kraftig av AI. Vi bruker allerede mye kortere tid per sak og kommer ikke til å erstatte noen som går. Som noen andre her sier, jobb i front som vernepleier eller sykepleier er en langt tryggere vei. 

Anonymkode: 66c31...b22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 0.38):

Du vil nok lett kunne få jobb i NAV, for mange HR- avdelinger vil nok ikke sosialt  arbeid være fullt så relevant

Anonymkode: fb154...3f0

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt hvilket fagfelt denne fagkombinasjonen kan være til nytte i.

Anonymkode: 08602...d03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 23.02):

Vanskelig å få jobb sosionom dessverre.  Jeg kjenner til flere som ga opp og studerer noe annet eller tok butikkjobber. Velg noe annet.

Anonymkode: ff905...69b

Blander du med sosiolog nå? Det er IKKE vanskelig å få jobb som sosionom. Hilsen sosionom. 

Anonymkode: 167c8...abf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du skal med to bachelorgrader hvis du vil jobbe i offentlige stillinger. Få deg heller en master! 

Anonymkode: e5aa5...d86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...