AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Skrevet 28. januar Hei! jeg har et spørsmål til dere med erfaring fra arbeidslivet og lignende der ute. Jeg har i skrivende stund en bachelor i HR og ledelse, og vurderer veldig sterkt å ta en bachelor til i sosialt arbeid, Sosionom. Tror dere en slik kombinasjon hadde gjort meg "attraktiv" på arbeidsmarkedet? eller gjort det enklere å komme inn døren enkelte steder? Anonymkode: 092ce...110
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Skrevet 28. januar Ikke spesielt i første omgang, men økt mulighet for å avansere til lederroller etter en stund som sosionom. Anonymkode: 801d9...472 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Skrevet 29. januar Grøss, kan ikke dere HR folk holde dere til videreutdanninger på BI typ økonomi, og ledelse ? Sosialt arbeid er ikke for kynisk blåruss. Anonymkode: 5289c...3c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 1.07): Grøss, kan ikke dere HR folk holde dere til videreutdanninger på BI typ økonomi, og ledelse ? Sosialt arbeid er ikke for kynisk blåruss. Anonymkode: 5289c...3c4 Jøss, litt av noen fordommer du har mot ts og "HR folk" utifra et enkelt innlegg😅😂 Anonymkode: 092ce...110 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Skrevet 30. januar HR jobber fir bedriften, ikke de ansatte, dette burde du ha fått med deg. Ønsker du å jobbe med mennesker, har du bommet totalt med en utdanning i HR. Anonymkode: 873a6...3e6 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Skrevet 30. januar Høres ut som en grei vei mot jobb i HR med fokus på nedbemanning. Lure de ansatte til å tro at noen i HR vil deres beste. Anonymkode: a0b06...077 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #7 Skrevet 30. januar Jeg tror jeg heller ville valgt å bli vernepleier eller sykepleier. De to yrkestitlene er mer ettertraktet på arbeidsmarkedet enn sosionom (jeg er selv sosionom). Anonymkode: b6590...5b7
AnonymBruker Skrevet 30. januar #8 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tror jeg heller ville valgt å bli vernepleier eller sykepleier. De to yrkestitlene er mer ettertraktet på arbeidsmarkedet enn sosionom (jeg er selv sosionom). Anonymkode: b6590...5b7 Hei! Ikke TS, men vurdert å ta sosialt arbeid bachelor, er det virkelig vanskelig å skaffe seg jobb som det etter endt studie? Og har det noe å si om man er mann eller kvinne? Anonymkode: 092ce...110
AnonymBruker Skrevet 30. januar #9 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Ikke TS, men vurdert å ta sosialt arbeid bachelor, er det virkelig vanskelig å skaffe seg jobb som det etter endt studie? Og har det noe å si om man er mann eller kvinne? Anonymkode: 092ce...110 Jeg skrev innlegget du svarte på.Personlig ville jeg valgt sykepleier eller vernepleier, da sosionomer ofte konkurrerer om de samme jobbene som disse yrkestitlene og de har i tillegg medisinkompetanse. Det kommer litt an på hva du ønsker selv og hvilket felt du ønsker å jobbe i, men ville personlig valgt helt annerledes i dag da arbeidsmarkedet har endret seg. Anonymkode: b6590...5b7
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Skrevet 30. januar Vanskelig å få jobb sosionom dessverre. Jeg kjenner til flere som ga opp og studerer noe annet eller tok butikkjobber. Velg noe annet. Anonymkode: ff905...69b
AnonymBruker Skrevet 30. januar #11 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 0.38): Hei! jeg har et spørsmål til dere med erfaring fra arbeidslivet og lignende der ute. Jeg har i skrivende stund en bachelor i HR og ledelse, og vurderer veldig sterkt å ta en bachelor til i sosialt arbeid, Sosionom. Tror dere en slik kombinasjon hadde gjort meg "attraktiv" på arbeidsmarkedet? eller gjort det enklere å komme inn døren enkelte steder? Anonymkode: 092ce...110 Nei, ikke nevneverdig, hvis du ikke har bred arbeidserfaring å vise til. Anonymkode: 5ac93...8af
AnonymBruker Skrevet 30. januar #12 Skrevet 30. januar Jobber selv i sosialt arbeid og dette er en sektor som kommer til å bli slanket kraftig av AI. Vi bruker allerede mye kortere tid per sak og kommer ikke til å erstatte noen som går. Som noen andre her sier, jobb i front som vernepleier eller sykepleier er en langt tryggere vei. Anonymkode: 66c31...b22 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 0.38): Hei! jeg har et spørsmål til dere med erfaring fra arbeidslivet og lignende der ute. Jeg har i skrivende stund en bachelor i HR og ledelse, og vurderer veldig sterkt å ta en bachelor til i sosialt arbeid, Sosionom. Tror dere en slik kombinasjon hadde gjort meg "attraktiv" på arbeidsmarkedet? eller gjort det enklere å komme inn døren enkelte steder? Anonymkode: 092ce...110 Du vil nok lett kunne få jobb i NAV, for mange HR- avdelinger vil nok ikke sosialt arbeid være fullt så relevant Anonymkode: fb154...3f0
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Skrevet 31. januar Ser ikke helt hvilket fagfelt denne fagkombinasjonen kan være til nytte i. Anonymkode: 08602...d03
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 23.02): Vanskelig å få jobb sosionom dessverre. Jeg kjenner til flere som ga opp og studerer noe annet eller tok butikkjobber. Velg noe annet. Anonymkode: ff905...69b Blander du med sosiolog nå? Det er IKKE vanskelig å få jobb som sosionom. Hilsen sosionom. Anonymkode: 167c8...abf 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #16 Skrevet 1. februar Jeg skjønner ikke helt hva du skal med to bachelorgrader hvis du vil jobbe i offentlige stillinger. Få deg heller en master! Anonymkode: e5aa5...d86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå