Gå til innhold

Dere som fikk barn etter fullført studie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har termin i juli, og leverer bachelor i juni. Har da krav på foreldrestipend fra lånekassa så lenge jeg har permisjon. Dette er ca 14 000 pr mnd. har noen erfaring med dette? Man kan maks få 166 000kr men hvis jeg er hjemme i 7 mnd får jeg "bare" litt over 100k. Hvordan har dere andre gjort det? :) 

Anonymkode: 0653d...304

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte meg inn på et årsstudium i et eller annet for å ha noe og ta permisjon fra, hadde ca 11 mnd perm (barn født i september).

Det er noen år siden, men ikke hørt noe om regelendringer.

Anonymkode: 81e0f...b69

AnonymBruker
Skrevet

Fikk foreldrestipend for 15 år siden. Hadde termin 14 dager etter leveringsfristen for bacheloren. For å få foreldrestipend den gang måtte jeg ha en ny studieplass fra høsten, om reglene er endret aner jeg ikke.

Mener å huske at jeg fikk mellom 7000 og 8000 kr i måneden. Fikk i tillegg engangsstønad fra Nav. Jeg var i "permisjon" til barnet var 6 mnd, da startet jeg i jobb og mannen tok permisjon i 7 mnd.

Anonymkode: 19322...734

AnonymBruker
Skrevet

Leverte bachelor desember 2024 og fikk barn januar 2025. Fikk støtte fra lånekassen fra februar til desember 2025. Alt som stipend. Man kan få foreldrestipend hvis man får barn inntil 7 mnd etter fullført grad 😊

Anonymkode: fd393...cd7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leverte bachelor desember 2024 og fikk barn januar 2025. Fikk støtte fra lånekassen fra februar til desember 2025. Alt som stipend. Man kan få foreldrestipend hvis man får barn inntil 7 mnd etter fullført grad 😊

Siterer meg selv, jeg fikk utbetaling fra lånekassa samtidig som jeg hadde foreldrepenger. Du får vel ikke støtte når far har permisjon tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...