AnonymBruker Skrevet 3. februar #21 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er bare tull. Ingen biler har steer by wire. Anonymkode: 36945...523 Joda det er det, men du er bare litt uvitende. Anonymkode: cdb93...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #22 Skrevet 3. februar problemer er som beskrevet over bremser, jeg har kjørt elbil siden 2012, på min første elbil var bremser et problem til jeg tok en bremse service hvert år ( utfører det selv), nå kjører alle i familien elektrisk bil og jeg er opptatt hver vår med å ta bremseservice på 6-7 biler, gjør det samtidig med at jeg skifter til sommerhjul tar ca 15 min pr hjul. den elbilen som gikk lengst på et sett klosser og skiver passerte 185000 Km før noe måtte byttes! Brems skikkelig daglig eller minst en dag i uken, ta bremseservice årlig ikke noe problem! Anonymkode: 13b46...024
AnonymBruker Skrevet 3. februar #23 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda det er det, men du er bare litt uvitende. Anonymkode: cdb93...b4d Nei, elektrisk styreservo er ikke det samme som steer by wire Selv om noen tror det Anonymkode: 36945...523
AnonymBruker Skrevet 3. februar #24 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, elektrisk styreservo er ikke det samme som steer by wire Selv om noen tror det Anonymkode: 36945...523 Er ikke det jeg snakker om heller. Anonymkode: cdb93...b4d
AnonymBruker Skrevet 3. februar #25 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke det jeg snakker om heller. Anonymkode: cdb93...b4d Hvilke snakker du om da? Pr. Dato er det en Lexus modell på det norske markedet med steer by wire. Anonymkode: 36945...523
AnonymBruker Skrevet 3. februar #26 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er ikke det jeg snakker om heller. Du har kun kommet med en løs påstand: AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 11.00): alle nye(re) biler i dag her det som kalles steering by wire, som vil si at det er ikke noe mekanisk mellom ratt og tannstang. Som du ikke har klart å dokumentere. Naturlig nok, for den er grepet ut av luften og helt feil. Anonymkode: fee56...7d4 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #27 Skrevet 3. februar Har Tesla, og ingen problemer med den i forhold til et annet EL-bilmerke jeg har hatt. Skiftet bremseskiver ved forrige EU-kontroll, men det må man vel stort settt på alle EL-biler dersom man ikke aktivt bruker bremsen. Anonymkode: 3221a...d21
AnonymBruker Skrevet 4. februar #28 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 13.59): Enda en som synser uten å lese om det temaet vi snakker om? VW har mye feil på sensoriske deler osv., men stort sett går det jo i hjuloppheng, bremser og andre ordinære bildeler her. Anonymkode: 09084...16d Jeg vet ikke om du har lest selv, når du bringer opp VW som en bil med mange feil. Hvis man skal holde seg til EU-kontroll artikkelen, så sier den at 44% av Tesla ble underkjent. Til sammenligning, ble 2% av VW underkjent. Så vi kan vel slå fast at VW holder en mye høyere kvalitet enn Tesla. Anonymkode: 4148a...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #29 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg vet ikke om du har lest selv, når du bringer opp VW som en bil med mange feil. Hvis man skal holde seg til EU-kontroll artikkelen, så sier den at 44% av Tesla ble underkjent. Til sammenligning, ble 2% av VW underkjent. Så vi kan vel slå fast at VW holder en mye høyere kvalitet enn Tesla. Anonymkode: 4148a...9dc Sikkerhetsrelevante elementer som testes i PKK og en helhetlig pålitelig bil er to veldig forskjellige ting. Anonymkode: 09084...16d
AnonymBruker Skrevet 4. februar #30 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikkerhetsrelevante elementer som testes i PKK og en helhetlig pålitelig bil er to veldig forskjellige ting. Anonymkode: 09084...16d Og med det mener du hva for noe? Anonymkode: cdb93...b4d
AnonymBruker Skrevet 4. februar #31 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Og med det mener du hva for noe? Anonymkode: cdb93...b4d EU kontroll tester om biler er trygg for trafikken. Bremser, rust, avgass, lys osv. Det som VW typisk har masse, masse problemer med er jo sensorer, elektronikk, ventiler, dyser, mekaniske deler osv. En bil er ikke nødvendigvis pålitelig bare den står seg gjennom EU kontroll. Du kan få driftsstans i morgen med helt fersk PKK i dag. Anonymkode: 09084...16d
AnonymBruker Skrevet 4. februar #32 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): EU kontroll tester om biler er trygg for trafikken. Bremser, rust, avgass, lys osv. Det som VW typisk har masse, masse problemer med er jo sensorer, elektronikk, ventiler, dyser, mekaniske deler osv. En bil er ikke nødvendigvis pålitelig bare den står seg gjennom EU kontroll. Du kan få driftsstans i morgen med helt fersk PKK i dag. Anonymkode: 09084...16d Og det du nevner det har da ikke noe med elbiler å gjøre. Du drar inn eldre biler for å pynte på Tesla😂🤪 Men tallenes tale er klinkende klare, Tesla er på bunn når eiere ikke gidder å ta vedlikholdet. Anonymkode: cdb93...b4d
AnonymBruker Skrevet 4. februar #33 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det du nevner det har da ikke noe med elbiler å gjøre. Du drar inn eldre biler for å pynte på Tesla😂🤪 Men tallenes tale er klinkende klare, Tesla er på bunn når eiere ikke gidder å ta vedlikholdet. Anonymkode: cdb93...b4d Whut? Tesla er dritt, VW er dritt. To tanker i hodet, samtidig...får god plass hos meg. Prøv, du også. Anonymkode: 09084...16d
AnonymBruker Skrevet 4. februar #34 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): EU kontroll tester om biler er trygg for trafikken. Bremser, rust, avgass, lys osv. Det som VW typisk har masse, masse problemer med er jo sensorer, elektronikk, ventiler, dyser, mekaniske deler osv. En bil er ikke nødvendigvis pålitelig bare den står seg gjennom EU kontroll. Du kan få driftsstans i morgen med helt fersk PKK i dag. Anonymkode: 09084...16d Vel, vel... Du bekrefter bare det jeg alltid har sagt. Eiere av Tesla er hjernevasket. Uansett hva som kommer frem av feil, mangler og svakheter på Tesla, så klarer eierne å benekte det, eller prøve å dekke seg bak at "andre biler er dårligere". Uansett hvor mye dokumentasjon og tester som legges frem hvor kvaliteten på Tesla blir slaktet, forsvarer dere dette utrettelig, eller tar en "Trump", og roper ;Fake News!! Man skulle nesten tro man selger sjela si når man kjøper bilen. Det er og blir latterlig. Anonymkode: 4148a...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #35 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Whut? Tesla er dritt, VW er dritt. To tanker i hodet, samtidig...får god plass hos meg. Prøv, du også. Anonymkode: 09084...16d Nei se det skjønte du ikke. Anonymkode: cdb93...b4d
newman01 Skrevet 5. februar #36 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 13.55): Joda det er det, men du er bare litt uvitende. Anonymkode: cdb93...b4d Hvilke bilmodeller har steer by wire da? Du har påstått at de fleste nye biler har det, jeg kom med påstand om at det er tre modeller. Så påstår du igjen at vi er uvitende. Så hvilke modeller har det styresystemet? 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #37 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vel, vel... Du bekrefter bare det jeg alltid har sagt. Eiere av Tesla er hjernevasket. Uansett hva som kommer frem av feil, mangler og svakheter på Tesla, så klarer eierne å benekte det, eller prøve å dekke seg bak at "andre biler er dårligere". Uansett hvor mye dokumentasjon og tester som legges frem hvor kvaliteten på Tesla blir slaktet, forsvarer dere dette utrettelig, eller tar en "Trump", og roper ;Fake News!! Man skulle nesten tro man selger sjela si når man kjøper bilen. Det er og blir latterlig. Anonymkode: 4148a...9dc Du leser jo ikke hva jeg skriver en gang. At jeg aldri har eid Tesla eller har noen som helst planer om å gjøre det ser ikke ut til å ha relevans for dine målløse rants heller. Anonymkode: 09084...16d 1
Anonysoum Skrevet 5. februar #38 Skrevet 5. februar Har vært fornøyd med alle jeg har hatt. Kjent problematikk med rust på bremse, og hvor enkelt det egentlig er å forebygge dette på EL-biler.
Gunstein123 Skrevet 5. februar #39 Skrevet 5. februar Kan man stole på at statens vegvesen ikke driver skremselspolitikk her?
AnonymBruker Skrevet 5. februar #40 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 4.28): Noen trodde at elbiler holdt evig og er mye billigere. Det stemmer ikke. Alt er mer kompisert og det er datastyrte er dyrt å vedlikeholde når det går galt. Gjelder alle elbiler. Tesla har den fordelen at de har solgt milloner av biler og det finnes 3.partsdeler. Anonymkode: 0c371...56b Har du i det hele tatt prøvd en bensinbil av nyere dato? Det er akkurat like mye elektronikk i min nye elektronikk og mikk-makk i min nye bensinbil som det var i min forrige elbil. Alt skjer på en stor touchskjerm og absolutt alt er "datastyrt". Hvis vi ser bort fra elektronikken har en elbil mindre vedlikeholdsbehov. Den er ikke mer "kompisert" (hva nå enn det er). Hadde det ikke vært for at landet jeg bor i ligger 10 år bak Norge når det gjelder infrastruktur for elbil og at elbiler langt dyrere, hadde jeg aldri gått fra el til bensin. Anonymkode: abbe7...530 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå