jente_1986 Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Et spørsmål som kanskje mange menn kan svare på og som kanskje mange kvinner kan kjenne seg igjen i: Hvordan oppfører enn mann seg mot en kvinne han er interessert i hvor man ikke kjenner hverandre, bare vet hvem hverandre er? Når man møtes på butikken for eksempel. Hvordan vil en mann vise interesse? Spør for en venn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Mange menn er altfor siviliserte til å vise romantisk interesse åpenlyst i det offentlige rom; iallfall hvis de ikke på forhånd vet at hun er interessert. Men primitive menn, eller menn som ikke er tilstrekkelig sosialisert inn i norsk kultur, kan selvsagt finne på å gjøre tydelige tilnærmelser hvor som helst:)) Anonymkode: 58a36...829 2 11
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar Den enkleste måten å finne det ut på, er jo å snakke med han. Start med et smil og et hei. Det er ikke garantert at en som er interessert og bare vet hvem du er, vil gå opp til deg på butikken og begynne å snakke og invitere på kaffe. Han kan like gjerne være blyg eller usikker og dukke bak reolene. Men det er helt garantert at dersom DU både smiler, sier hei OG til og med åpnerfor en prat ("så ikke jeg deg på festen til xx?" eller "fint vær i dag", samma hva du begynner med), så vil det gjengjeldes. Den enkleste måten å finne ut om en fyr er interessert på, er å selv prøve seg, gå for det du vil ha. Flørt! Om du ikke er så tøff på initiativ så holder det som oftest bare å vise at døren er åpen. Så start med et hei, du. Anonymkode: 5c7cf...7fe 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar jente_1986 skrev (45 minutter siden): Et spørsmål som kanskje mange menn kan svare på og som kanskje mange kvinner kan kjenne seg igjen i: Hvordan oppfører enn mann seg mot en kvinne han er interessert i hvor man ikke kjenner hverandre, bare vet hvem hverandre er? Når man møtes på butikken for eksempel. Hvordan vil en mann vise interesse? Spør for en venn. Min kjæreste var min venn i 20 år. Han viste aldri noen interesse. Han kunne gi meg gaver og ta meg med på ting men det var alltid en forklaring (du liker sånn, eller ingen andre kan). Hadde aldri gjettet det. Flaks han sa noe til slutt.... Anonymkode: bb35e...33d 2 2
Blue Balloon Skrevet 27. januar #6 Skrevet 27. januar (endret) Jeg tenker: Det er rart hvor mye pussig som kan skje i hodet om man er litt avstandsforelska. Det finnes ingen svar på hvordan "menn" oppfører seg om de er interesserte tror jeg. Dette er det like mange svar på som det er menn. Noen er flinke å vise det, noen ikke. Noen viser det på en behagelig måte, noen blir helt rare. Noen kan løpe og gjemme seg. Noen kan til og med rett og slett være litt stygg og slem med den de liker, bare fordi de ikke vet hvordan de skal reagere, men vil omgås dama på ett eller annet vis. Og så tror jeg det er feil å tenke at om en mann er interessert i deg, så merker du det. Ja du legger merke til de som er interessert og flinke til å vise det. Men for alt du vet, så kan det være mange som er interessert, som du aldri legger merke til, fordi de er sjenerte osv, og aldri viser det. Poenget er at dette er umulig å svare på, uten å kjenne akkurat den personen. Jeg er mann. Selv så merker jeg at jeg litt ubevisst smiler veldig mye, og holder øyekontakt litt lengre enn "normalt", med litt "ivrig" blikk. Endret 27. januar av Blue Balloon 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar Hmm. Kommer sikkert veldig an på mannen. Jeg tipper det som avslører meg først er blikket. Klarer liksom ikke helt å la vær å titte for å se om blikkene møtes. Dessverre er jeg ganske sjenert før vi blir kjent, så det kan gjøre at jeg blir litt klønete og stotre litt ovenfor de jeg er interessert i. Ellers prøver jeg å være sivilisert, så hvis hun åpenbart ikke er interessert, eller vier meg interesse tilbake, så prøver jeg å komme meg videre. Anonymkode: 37092...74b 2 1
petterm Skrevet 27. januar #8 Skrevet 27. januar jente_1986 skrev (2 timer siden): Et spørsmål som kanskje mange menn kan svare på og som kanskje mange kvinner kan kjenne seg igjen i: Hvordan oppfører enn mann seg mot en kvinne han er interessert i hvor man ikke kjenner hverandre, bare vet hvem hverandre er? Når man møtes på butikken for eksempel. Hvordan vil en mann vise interesse? Spør for en venn. Jeg tror menn er mye mer forsiktig med å vise at de er interessert enn de var for noen år siden. Redd for å tråkke feil. Redd for at noen skal føle uønsket oppmerksomhet. Husk at menn ofte trenger tydelige signaler. Et smil er ofte et godt tegn, men det er mange som smiler uten at de mener noe spesielt med det. 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #9 Skrevet 27. januar I Norge? Gjennom alkohol. Dessverre. Anonymkode: 5acd6...2b0 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Skrevet 28. januar Prøver å se meg selv i situasjonen. Har blitt mye modigere med årene, men hvis vi ikke kjenner hverandre, så blir jeg blyg. Jeg hilser og smiler, og hvis hun legger opp til det, så småprater vi litt om lette og morsomme tema. Jeg fletter kanskje inn noe om at jeg hadde likt å møte henne på skituren, eller hva hun nå sier at hun skal. I etterkant, tar jeg mot til meg, og sender henne en melding. "Gutt" 1968 Anonymkode: 4cadd...a89 1 1
jente_1986 Skrevet 28. januar Forfatter #11 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Den enkleste måten å finne det ut på, er jo å snakke med han. Start med et smil og et hei. Det er ikke garantert at en som er interessert og bare vet hvem du er, vil gå opp til deg på butikken og begynne å snakke og invitere på kaffe. Han kan like gjerne være blyg eller usikker og dukke bak reolene. Men det er helt garantert at dersom DU både smiler, sier hei OG til og med åpnerfor en prat ("så ikke jeg deg på festen til xx?" eller "fint vær i dag", samma hva du begynner med), så vil det gjengjeldes. Den enkleste måten å finne ut om en fyr er interessert på, er å selv prøve seg, gå for det du vil ha. Flørt! Om du ikke er så tøff på initiativ så holder det som oftest bare å vise at døren er åpen. Så start med et hei, du. Anonymkode: 5c7cf...7fe Det har du nok helt rett i. Vi er per nå på smil, øyeblunking og «hei» til hverandre når vi møtes nå så da er det bare steget videre evt. Takk for at du tok deg tid å svare :) 1
jente_1986 Skrevet 28. januar Forfatter #12 Skrevet 28. januar Blue Balloon skrev (15 timer siden): Jeg tenker: Det er rart hvor mye pussig som kan skje i hodet om man er litt avstandsforelska. Det finnes ingen svar på hvordan "menn" oppfører seg om de er interesserte tror jeg. Dette er det like mange svar på som det er menn. Noen er flinke å vise det, noen ikke. Noen viser det på en behagelig måte, noen blir helt rare. Noen kan løpe og gjemme seg. Noen kan til og med rett og slett være litt stygg og slem med den de liker, bare fordi de ikke vet hvordan de skal reagere, men vil omgås dama på ett eller annet vis. Og så tror jeg det er feil å tenke at om en mann er interessert i deg, så merker du det. Ja du legger merke til de som er interessert og flinke til å vise det. Men for alt du vet, så kan det være mange som er interessert, som du aldri legger merke til, fordi de er sjenerte osv, og aldri viser det. Poenget er at dette er umulig å svare på, uten å kjenne akkurat den personen. Jeg er mann. Selv så merker jeg at jeg litt ubevisst smiler veldig mye, og holder øyekontakt litt lengre enn "normalt", med litt "ivrig" blikk. Veldig kjekt med et så utfyllende synspunkt fra en mann. Håper du har rett med det siste du skrev 😄
jente_1986 Skrevet 28. januar Forfatter #13 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Prøver å se meg selv i situasjonen. Har blitt mye modigere med årene, men hvis vi ikke kjenner hverandre, så blir jeg blyg. Jeg hilser og smiler, og hvis hun legger opp til det, så småprater vi litt om lette og morsomme tema. Jeg fletter kanskje inn noe om at jeg hadde likt å møte henne på skituren, eller hva hun nå sier at hun skal. I etterkant, tar jeg mot til meg, og sender henne en melding. "Gutt" 1968 Anonymkode: 4cadd...a89 Håper jeg møter på en som er like modig 😄
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Skrevet 28. januar Det virker som om noen tror at det å åpenlyst «vise interesse» i den offentlige rom har noe med «flinkhet» eller «mot» å gjøre. Det er en misforståelse. Anonymkode: 58a36...829 1
jente_1986 Skrevet 28. januar Forfatter #15 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det virker som om noen tror at det å åpenlyst «vise interesse» i den offentlige rom har noe med «flinkhet» eller «mot» å gjøre. Det er en misforståelse. Anonymkode: 58a36...829 Det krever jo litt mot?😅 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #16 Skrevet 28. januar Det finnes ikke «én» måte å vise interesse på, tenk hvor enkelt det ville vært, men kjedelig også. En del av leken er usikkerheten, tankene, følelsene. Så interesse kan komme frem som arroganse, avvisende, direkte, forsiktig, sjenerte blikk, røde ansikter - og listen fortsetter. Derfor er det eneste du skal bry deg om, om du tåler din egen usikkerhet - klarer du å vise interesse? Kanskje vises dette tydeligere og tydeligere når man litt om litt begynner å kjenne at den andre er interessert. Eller du gjør som mange her inne, lener seg tilbake og våkner først til livet når interessen vises på en måte som ikke kan misforstås Anonymkode: 02b93...3c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #17 Skrevet 28. januar De er veldig på tilbudssiden med småtjenester uten å kalle det masing. Anonymkode: e52fe...534 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #19 Skrevet 28. januar jente_1986 skrev (3 timer siden): Det krever jo litt mot?😅 Nei. Anonymkode: 58a36...829
AnonymBruker Skrevet 28. januar #20 Skrevet 28. januar jente_1986 skrev (21 timer siden): Et spørsmål som kanskje mange menn kan svare på og som kanskje mange kvinner kan kjenne seg igjen i: Hvordan oppfører enn mann seg mot en kvinne han er interessert i hvor man ikke kjenner hverandre, bare vet hvem hverandre er? Når man møtes på butikken for eksempel. Hvordan vil en mann vise interesse? Spør for en venn. Om han kikker mye på puppene og rumpa til dama. Anonymkode: 0e179...511
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå