Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er endelig gravid etter ivf-behandling med donor, fryseforsøk.  Jeg bruker cyclogest og progynova.

I dag er jeg 4+5. Mitt eneste symtptom er ømme bryster, men om det er fra graviditeten eller medisinene vet jeg ikke. 

Min hovedbekymring nå er: Er det mulig å spontanabortere nå, uten å merke noe som helst i form av smerter eller blødning - fordi cyclogesten og progynovaen maskerer/utsetter symptomer?

Anonymkode: 3c804...215

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, medisinene markerer ikke en eventuell abort. Så ja, du kan spontanabortere nå på lik linje med ellers. 

Bivirkningene av medisinene er de samme som symptomene på graviditet og eventuelt mensen. Så og si umulig å skille hva som er pga hva. 

Anonymkode: 06d99...277

AnonymBruker
Skrevet

Jo, medisinen kan maskere en abort. Progesteronet bygger opp slimhinnen og tviholder på den. Jeg er på andre MA i skrivende stund og har ikke begynt å blø ennå. Første gang kom blødningen først da jeg sluttet på progesteron. Måten jeg oppdaget at det gikk dårlig på var dårlig hcg stigning.

Anonymkode: 597ea...7c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, medisinen kan maskere en abort. Progesteronet bygger opp slimhinnen og tviholder på den. Jeg er på andre MA i skrivende stund og har ikke begynt å blø ennå. Første gang kom blødningen først da jeg sluttet på progesteron. Måten jeg oppdaget at det gikk dårlig på var dårlig hcg stigning.

Dette er riktig.

Anonymkode: 0ebdd...6b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så leit å høre 💔 Ba du om hcg-blodprøver fordi du  ville følge utviklingen? Jeg skal på ultralyd om 3 uker, men hadde jo vært fint å få vite det før om dette ikke går veien - spesielt fordi medisinene kan skjule en evt spontanabort. 

Alt godt til deg ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så leit å høre 💔 Ba du om hcg-blodprøver fordi du  ville følge utviklingen? Jeg skal på ultralyd om 3 uker, men hadde jo vært fint å få vite det før om dette ikke går veien - spesielt fordi medisinene kan skjule en evt spontanabort. 

Alt godt til deg ❤️

Ja det gjorde jeg. Veldig greit å ha en indikasjon på hvordan ting ligger ann. Det skal sies at i den første Maen steg hcg som den skulle. Masse lykke til ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer om man ikke går på medisiner også.. :)

Anonymkode: 46f52...80d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...