Gå til innhold

Sparkesykler på vinterføre?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener de før ble ryddet vekk da is og snø kom? I år står de utplassert og blir skuffet opp i store hauger når brøytebilen kommer. Jeg så en som kjørte på en i dag, det må være livsfarlig på vinterglatte veier!?

Anonymkode: 18a09...27b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor er de borte nå, så det må være lokale variasjoner. Det er vilt nok på bart føre, og enda mer med vinter, snø, saltede veier, eller is 🥶

Du kan kanskje sende en melding til kommunen og spørre, mulig det er en glipp 🤞🏻

AnonymBruker
Skrevet

Sykkel med vinterdekk går kjempefint! Men disse sparkesyklene  uten pigger blir jo  livsfarligt😂

Anonymkode: a0a89...66b

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det ikke brøytet pga elendigheta. Men da blir det i det minste mer ufremkommelig på fortauet også for disse. Nå skal det snart stemmes over fortausforbud, men jeg har ikke høye forventninger. Og selv hvis det vedtas så blir det neppe fulgt. Det er jo ikke lov å kjøre flere på en heller, men det blåser folk en lang marsj i.

Anonymkode: 66f15...20e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her blir det ikke brøytet pga elendigheta. Men da blir det i det minste mer ufremkommelig på fortauet også for disse. Nå skal det snart stemmes over fortausforbud, men jeg har ikke høye forventninger. Og selv hvis det vedtas så blir det neppe fulgt. Det er jo ikke lov å kjøre flere på en heller, men det blåser folk en lang marsj i.

Jeg tror det er veldig vanskelig å stramme inn regler i ettertid, da holdningene allerede er etablert. Enten det er sparkesykler, energidrikk, eller annet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror snøen kom litt brått på sparkesykkelfirmaene for her var det sparkesykler overalt fra voi og bolt spesielt og mange av disse er åpenbart skadd pga møte med brøytebiler nå. 
Håper de får merutgifter så det virkelig svir som resultat av latskapen.

Anonymkode: 989c7...0d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tror det er veldig vanskelig å stramme inn regler i ettertid, da holdningene allerede er etablert. Enten det er sparkesykler, energidrikk, eller annet

Det er veldig sant, dessverre. Folk følger ikke regler de ikke er enige i, når de også vet at sjansen for straff er minimal. Og når de har fått lov før, synes de fortsatt at de bør.

Skrevet

Jeg bor i Oslo, og det ligger flere sparkesykler slengt på fortau og gate her i allefall. Så en nabo i blokken ved siden av bli forbannet på en sparkesykkel som lå midt på fortauet, og ga seg til å sparke løs på den. Så ut som han hadde lyst å ødelegge den.

Det er fandens skaperverk, de greiene der. Folk slenger de fra seg overalt, midt i veien og midt på fortau, gir faen i at de sperrer for andres ferdsel til fots, eller med bil også. 

Hadde ikke vært meg i mot om de ble forbudt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis biler fikk parkere som elsparkesykler.

621726811_10164542815221660_393407999431

AnonymBruker
Skrevet

Nå står det fem Bolt- Sparkesykler på rad utenfor. Så det må vel bety at Bolt ser det er marked også på snø og is? Med så mye ulykker på sommerføre kan jeg virkelig ikke forstå at de har lov til å tilby disse nå?!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå står det fem Bolt- Sparkesykler på rad utenfor. Så det må vel bety at Bolt ser det er marked også på snø og is? Med så mye ulykker på sommerføre kan jeg virkelig ikke forstå at de har lov til å tilby disse nå?!

Går fint an å kjøre sparkesykler på vinterføre, men vinterdekk er jo en ekstra trygghet, har tenkt på det. Jeg brakk foten da jeg skulle ‘safe’ en dag nå i vinter med å ta kollektivtrafikk… 

Anonymkode: 52da3...30d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...