Gå til innhold

Stille migrene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har stille migrene? 

Hvordan merket du det? Hvordan ble diagnosen stilt? 

Anonymkode: a1daa...0ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg hadde et anfall av det i fjor og optiker kalte det øye-migrene, men vet ikke om det var riktig.

Jeg var sliten i øynene og hodet etter å ha sett altfor lenge på skjerm/tv, og fikk plutselig svart/hvitt sikk sakk mønster som rullet på det ene øyet og synet forsvant.

Ingen smerter, bare veldig ubehagelig.

Varte i mange timer

Anonymkode: 5e29d...fd9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får migrene både med og uten aura. Hvordan jeg merket stille migrene var at jeg fikk aura som ved vanlig migrene, men at hodepinen uteble eller var veldig svak.

Min aura er visuell og sensorisk. Etter at jeg ble 40 fikk jeg i tillegg problemer med å snakke og huske navn på ting under auraen. Etter auraen er over blir jeg sliten og tåkete i hodet, føles som en mild fyllesyke.

Diagnose ble gjort via fastlegen og hodepinedagbok.

Anonymkode: 7da2b...c50

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Auramigrene her. Var 12 år første gangen det skjedde. Ble verre i overgangsalder, men er litt roligere akkurat nå. Er grusomt når synet svekkes og en ser alt halvt og man blir kvalm. Får ekstrem hodepine etterpå. Noen ganger går det lett over med Maltax. (migrene medisin)

Anonymkode: 663ab...642

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har ofte anfall med bare aura. Det har økt med cgrp-hemmere, færre veldig smertefulle runder, men typisk afasi, hjernetåke, kvalme, hemoplegi etc.

Anonymkode: 7153a...499

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får migrene med alle symptomer unntatt smerten, kaller det å drukne på land. Helt jævlig. 

Anonymkode: d9cb6...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...