Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har 3 barn på snart 11,6 og 2år

Forholdet ble slutt når minstemann var ca 3mnd.

Jeg overtok huset. Mor flyttet 5 mil unna (ca 45 min kjøring) i en leilighet til sitt hjemsted i en annen kommune på bygda. Jeg bor en sentral plass

Begge to er gode foreldre. Pga stor avstand så blir jo 50/50 umulig. 

Vi har vert igjennom 2 rettsaker (jeg anket t Gulating) der jeg har prøvd og beholde di 2 eldste hos meg.(jeg har tapt mange hundre tusen, men verd forsøket) 

Dette pga di har vokst opp her og har vennene sine her. Jeg mente det teller mer enn sammlet søskenflokk. Samt eldstemann vil absolutt ikke flytte vekk fra kammeratene sine.

Første runde vant hun og "dro" barna ut av barnehage og skole 3uker før sommerferien. Dette gjorde hun rett etter at dommen var avgjort. Antagelevis for og skaffe seg gode kort viss jeg anket.Elstemann hadde en liten samtale før rettsaken, men klarte bare 10min før han ikke orket mer. 

I anken hadde di 3 dommerene sammtale med eldstemann der han sa at han likte seg best hos far og ikke ville bo hos mor. Hadde en samtale på ca 30min.(han var jo litt mer forberedt denne gang) 

Jeg har di 2 eldste annenhver helg Torsdag etter jobb til mandags morni g. Ca 20%

Henter etter jobb på Torsdag, leverer Fredag før jobb på skole/bhg, henter etter jobb på fredag, leverer før jobb på mandag på skole/bhg. Ca 30 mil totalt. 

Jeg har anket pga jeg får så vondt av eldstemann. Han sier at han absolutt ikkje vil bo hos mor. Nesten hver gang jeg leverer han på skolen på byttedagen, står han og griner for han ikke vil på skolen. Mor sier bare at vi må gi det litt tid. Di har bodd der siden sommeren 2025

Mor og jeg er "venner" og oppfører oss som gode venner når barna er tilstede, det har vi alltid gjort. Vi har aldri kranglet fremfor barna. 

Neste år blir eldstemann 12år,da skal han jo ha en litt mer avgjørende stemme, men hva betyr det siden 2 rettsaler sier at han skal bo hos mor selv om han ikke vil? 

Noen som har forslag hva jeg kan gjøre for og få eldstemann til meg, når ikke mor vil?

Hilsen en meget fustrert far. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om noen år så gjør eldstemann som han vil. Det skjer ikke noe magisk ved fylte 12 år, fordi man skal se hen til modenhet og situasjonen som en helhet/barnets beste osv. Mange henger seg for opp i at barneloven sier 12 år. 

I mellomtiden får du trygge barnet på at det vil gå helt fint slik som dere har det nå, og på sikt så velger barnet selv. 

Gitt mengden runder dere har hatt ville jeg prøvd å unngå ytterligere rettergang.

Jeg har jobbet med barnefordeling, og var det mine barn hadde jeg vurdert å leie ut huset og prøvd å flytte nærmere, dersom det lar seg gjøre. Hvis flyttingen går fint hadde jeg solgt og kjøpt noe etter å ha bodd nært barna ett år. 

Anonymkode: c288d...ea4

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om noen år så gjør eldstemann som han vil. Det skjer ikke noe magisk ved fylte 12 år, fordi man skal se hen til modenhet og situasjonen som en helhet/barnets beste osv. Mange henger seg for opp i at barneloven sier 12 år. 

I mellomtiden får du trygge barnet på at det vil gå helt fint slik som dere har det nå, og på sikt så velger barnet selv. 

Gitt mengden runder dere har hatt ville jeg prøvd å unngå ytterligere rettergang.

Jeg har jobbet med barnefordeling, og var det mine barn hadde jeg vurdert å leie ut huset og prøvd å flytte nærmere, dersom det lar seg gjøre. Hvis flyttingen går fint hadde jeg solgt og kjøpt noe etter å ha bodd nært barna ett år. 

Anonymkode: c288d...ea4

Jeg vil ikke flytte fordi at eldstemann har så god vennekrets her og det er mer aktivitets muligheter der jeg bor.

Jeg har ikke tenkt og gå noen fler runder i rettsgang nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner utrolig godt at dette er tøft å stå i. Dessverre så bestemmer jo uansett ikke barnet noe mer når han blir 12 år. Det skal høres, men det er i utgangspunktet foreldrene som bestemmer. Nå har jo også mor trumfkortet med en domsavgjørelse. Hvordan har han det hos mor da? Har han fått noen venner der?

Anonymkode: 4937e...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...