Gå til innhold

Sterke mensblødninger som begrenser meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 48 og siste 10-15 årene har mensen bare blitt verre og verre. Nå blør jeg så mye at jeg kjenner det sier POFF og vipps er et stort nattbind fullt. Dette hemmer meg såpass at jeg ikke vil planlegge å dra på besøk til noen de verste dagene. De kraftige blødningene varer en dag eller to, så er det moderat blødning i resten av de 5-6 dagene detter varer.  Vet aldri når det starter å renne, og har opplevd å blø på møbler et sted jeg var, så den skrekken sitter såpass i. Jeg er avhengig av å kunne komme meg raskt til et WC sånn at jeg kan skifte. Drar ikke på trening de dagene, unngår langvarige møter på jobb (hvis det er mulig) og vil ellers bare være i ro i nærheten av et sted jeg kan skifte. 

Vil dette bare bli verre fram til overgangsalderen starter for fullt?

Anonymkode: 7afc0...01a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be om å få henvisning til gynekolog som kan henvise videre til sykehus for fjerning/brenning av livmorslimhinnen. Noe av det smarteste jeg har gjort, mensen varer i 1-2 dager og truseinnlegg holder lenge. 

Anonymkode: b0dc5...779

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Cyklokapron, be om resept. Hadde det slik før jeg begynte med de. 

Anonymkode: ffad7...b70

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på samme alder da jeg fikk fjernet livmorslimhinnen. Det eneste jeg angrer på var at jeg ikke gjorde det før.

Anonymkode: 6a9c8...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har byttet til menskopp og menstruse. Jeg blør mye i en til to dager. Jeg pleide å ha lekkasjer om natten og måtte stå opp for å bytte. 

På dagen måtte jeg bytte de største tamponger etter maks 2 timer.

Menskoppen har større kapasitet. 

Mulig jeg kan regulere dette med å fjerne livmorslimhinnen slik andre skriver men jeg opplever det ikke som et problem lengre.

Anonymkode: 1a079...eff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ventet så lenge til jeg ble hasteinnlagt med alvorlig anemi. Hadde h.b på 4.9.

så ta det på alvor. Jeg fikk også brent livmoren og det hjalp ganske mye

Anonymkode: 72182...3de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde store blødninger da jeg hadde kobberspiral. Cyklokapron hjalp.

Anonymkode: 1e2b0...d50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...