AnonymBruker Skrevet 26. januar #1 Skrevet 26. januar Hei jente på 25 år , har prøvd og bli gravid cirka ett halvt år nå. Har nå en syklus på 60 dager, uten menstrasjon, tok graviditetstest torsdagen forrige uke og var negativ. Var hos gynoklog i slutten av 2023 for sjekk av pcos og fant ingen tegn . Celleprøvene mine var helt fine i 2025 Hva kan jeg gjøre ? Er så ekstremt dyrt med privat gynoklog , og henvisningen jeg fikk er 12 april. Noen med tips og råd? Anonymkode: a6f8d...e1e
AnonymBruker Skrevet 26. januar #2 Skrevet 26. januar Bruker du eggløsningstester og/eller har du slimete utflod ved eggløsning? Anonymkode: b3ec0...997
mommyaka Skrevet 26. januar #3 Skrevet 26. januar Tok hun blodprøver og innvendig sjekk for å se om du hadde cyster? Dette høres veldig ut som pcos Du bør få Provera ( falsk mens) så letzerol for p hjelpe deg å få eggløsning
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar Det er faktisk ganske vanlig at det tar tid å bli gravid. Mange prøver i flere år før det lykkes. Jeg har selv prøvd i ett år, og i ett år til med flere spontanaborter. Jeg ville heller tatt privat gynekolog enn offentlig. Jeg har vært hos begge, og det offentlige går ofte rett til IVF uten at det egentlig er noe jeg trengte. Hadde de giddet å ta alle nødvendige prøver, så hadde jeg ikke mistet tre ganger. Nå vet vi grunnen til spontanabortene, og jeg får medisiner for at det ikke skal skje igjen. Jeg er nå 14+2 uker på vei, og babyen er helt frisk. Anonymkode: c41dd...951
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 27.1.2026 den 17.10): Det er faktisk ganske vanlig at det tar tid å bli gravid. Mange prøver i flere år før det lykkes. Jeg har selv prøvd i ett år, og i ett år til med flere spontanaborter. Jeg ville heller tatt privat gynekolog enn offentlig. Jeg har vært hos begge, og det offentlige går ofte rett til IVF uten at det egentlig er noe jeg trengte. Hadde de giddet å ta alle nødvendige prøver, så hadde jeg ikke mistet tre ganger. Nå vet vi grunnen til spontanabortene, og jeg får medisiner for at det ikke skal skje igjen. Jeg er nå 14+2 uker på vei, og babyen er helt frisk. Anonymkode: c41dd...951 Kan jeg spørre deg om hva som var årsaken til spontanabortene ? Forsøker selv å bli gravid og har mistet to ganger. Hvis jeg kan lære noe av deg, gjør jeg det gjerne.. Gratulerer med babyen 🥹❤️ Anonymkode: 1c1c7...08b
mommyaka Skrevet 1. februar #7 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre deg om hva som var årsaken til spontanabortene ? Forsøker selv å bli gravid og har mistet to ganger. Hvis jeg kan lære noe av deg, gjør jeg det gjerne.. Gratulerer med babyen 🥹❤️ Anonymkode: 1c1c7...08b Dette kan faktisk komme pga manns sperm .men også kvinne kroppen..og at at egget/ baby ikke levedyktig
AnonymBruker Skrevet 5. februar #8 Skrevet 5. februar Pleier du ha så lange sykluser? Hvordan er mensen når den først kommer? Jeg har lange sykluser og lange menstruasjoner. Har ikke eggløsning av meg selv pga pcos, (har insulinresistens og litt forhøyet testosteron). Sier ikke at du har pcos men det kan jo være hvis du pleier ha sykluser over 35 dager. Jeg fikk metformin som har gjort syklusene mine mer stabile. Anonymkode: a1dae...455
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå