Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
I dag hadde jeg en veldig ubehagelig opplevelse på jobb, jeg sitter alene i kundemottaket på jobb (bank) og en person kommer inn. Han utagerer veldig og hisser seg opp. Jeg skjønner han er psykisk syk og ringer et nummer han har rundt halsen, da kommer jeg til kommunen som sier at vedkommende er svært farlig og fort kan bli veldig fysisk og at de anbefaler meg å ringe politiet. Jeg gjør det og politiet sier de ikke har kapasitet, og kan komme innen en time… jeg får noen kollegaer til å komme ut som prøver å roe vedkommende, men han hisser seg mer opp og de ber meg gå inn for min sikkerhet… vedkommende går i sinne og politiet kommer 40 min senere. Vi på jobb snakket om dette etterpå, og alt virket egentlig fint, helt til i kveld… jeg kjente kroppen ble helt skjelven og at jeg fikk skikkelig stress, jeg besvimte nesten på kjøkkenet i panikk/angst, det har jeg aldri kjent på før. Nå gruer jeg meg så sinnsykt til jobb i morgen, skal også nevnes at jeg er 5mnd gravid så det er jo mye følelser pga det også 🥺 

Anonymkode: 5d588...b7d

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære deg, du må kontakte arbeidsgiver, gjerne nærmeste leder eller HR! Dette blir jo litt som ranssituasjonene som bankene var veldig drillet på for en del år siden. Det er klart du får en psykisk reaksjon av noe slag, veldig vanlig, selv om folk selvsagt reagerer ulikt.

Her skal arbeidsgiver gi deg oppfølging og støtte  Andre du kan kontakte er verneombud eller tillitsvalgt, men jeg tenker jo at her har arbeidsgiver helt sikkert oppfølgingsrutiner for å støtte deg.

Slike trusselsituasjoner kan føre til skikkelig trøbbel, sykmelding osv, så du trenger støtte til å klare å være på jobb. 

Selv om faren nå er over, kan det være vanskelig å roe kropp og sinn. Be om hjelp ❤️

Anonymkode: cc50d...03b

• Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar de slike få gå løs, alene? Med et telefonnr rundt halsen?? Beklager off topic, håper TS får det fort på avstand og han aldri dukker opp igjen. 

Er det forresten slutt på ransknapp? Hadde vurdert den i et sånt tilfelle! 

Anonymkode: c0af8...2a4

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor lar de slike få gå løs, alene? Med et telefonnr rundt halsen?? Beklager off topic, håper TS får det fort på avstand og han aldri dukker opp igjen. 

Er det forresten slutt på ransknapp? Hadde vurdert den i et sånt tilfelle! 

Anonymkode: c0af8...2a4

De får antagelig ikke gå løs alene. Han har antagelig stukket av.

Anonymkode: 41207...e87

AnonymBruker
Skrevet

For oss som jobber i helse er dette ganske vanlig, men det skal man bare tåle, for de er syk stakkars. Til en annen gang så må du bare gå til et trygt sted, og vente på hjelp, så får vedkommende rase fra seg og evt ødelegge i påvente av politiet. 

Anonymkode: 25631...2e1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! 
I dag hadde jeg en veldig ubehagelig opplevelse på jobb, jeg sitter alene i kundemottaket på jobb (bank) og en person kommer inn. Han utagerer veldig og hisser seg opp. Jeg skjønner han er psykisk syk og ringer et nummer han har rundt halsen, da kommer jeg til kommunen som sier at vedkommende er svært farlig og fort kan bli veldig fysisk og at de anbefaler meg å ringe politiet. Jeg gjør det og politiet sier de ikke har kapasitet, og kan komme innen en time… jeg får noen kollegaer til å komme ut som prøver å roe vedkommende, men han hisser seg mer opp og de ber meg gå inn for min sikkerhet… vedkommende går i sinne og politiet kommer 40 min senere. Vi på jobb snakket om dette etterpå, og alt virket egentlig fint, helt til i kveld… jeg kjente kroppen ble helt skjelven og at jeg fikk skikkelig stress, jeg besvimte nesten på kjøkkenet i panikk/angst, det har jeg aldri kjent på før. Nå gruer jeg meg så sinnsykt til jobb i morgen, skal også nevnes at jeg er 5mnd gravid så det er jo mye følelser pga det også 🥺 

Hvorfor utløste du ikke alarmen? Har hatt akkurat samme situasjon og jobb selv. Jeg kan love deg at jeg aldri satt der uten knappen rundt halsen, altså..

Anonymkode: 1bece...9f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De får antagelig ikke gå løs alene. Han har antagelig stukket av.

Anonymkode: 41207...e87

Veldig rart vedkommende ikke fjerner det telefonnummeret rundt halsen da…Høres ut som en sterkt psykisk utviklingshemmet person ihvertfall. 

Anonymkode: 4ab1d...340

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til en annen gang så går du bare med en gang. Også tar du en samtale med noen. Jobber i akuttpsykiatrien og vi har debrief etter hver eneste vakt faktisk (ikke alltid vi har noe å snakke om, men vi sjekker inn). Og dersom det har vært en hendelse så er debrief effektivt, vi står jo i utagering hele tiden. 

Anonymkode: 057f8...626

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! 

Snakk med verneombudet og arbeidsgiver

Anonymkode: 55314...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...