Vålull Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Seriøst problem. mormor mener jeg ikke får lov til å bruke vannkoker for det koster mye å fylle den. Greit- men hun bruker vannkoker å fyller vann til per kopp. hva bruker mest strøm- det å fylle vannkoker helt full eller varme opp per kopp?
newman01 Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Har du planer om å drikke hele vannkokeren på en liter? Om du varmer opp 2dl 5 ganger eller 1 liter med en gang spiller ingen særlig rolle, men om du koker opp en hel liter for så å la halvparten være ubrukt er det bortkastet energi 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden newman01 skrev (2 minutter siden): Har du planer om å drikke hele vannkokeren på en liter? Om du varmer opp 2dl 5 ganger eller 1 liter med en gang spiller ingen særlig rolle, men om du koker opp en hel liter for så å la halvparten være ubrukt er det bortkastet energi Dette ☝️ Anonymkode: 9fb22...021
moomino Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Bruker nå mer tid å varme 1l en eks 2dl. Svigers de kokker opp 1 l og har på termos
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Egentlig skal vel en vannkoker fylles opp til Max når den brukes. ?. Det som ikke går til te og kaffe. Tar jeg i mugge å drikker som kaldt videre. Eller tar i termos om jeg skal beholde det varmt. Anonymkode: 26aa5...88c
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Egentlig skal vel en vannkoker fylles opp til Max når den brukes. ?. Det som ikke går til te og kaffe. Tar jeg i mugge å drikker som kaldt videre. Eller tar i termos om jeg skal beholde det varmt. Anonymkode: 26aa5...88c Nei Anonymkode: 9c3af...f74
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Egentlig skal vel en vannkoker fylles opp til Max når den brukes. ?. Det som ikke går til te og kaffe. Tar jeg i mugge å drikker som kaldt videre. Eller tar i termos om jeg skal beholde det varmt. Anonymkode: 26aa5...88c Nei. Er et minimums-merke også. Å varme vann for så å drikke det kaldt er bortkastet energi. Å varme vann og ha det på termos derimot, er smart, så lenge man faktisk bruker det varme vannet. Ellers er det best å koke den mengden man skal bruke (minst på minimumsmerket selvsagt). Anonymkode: 9fb22...021 1
Fru Uperfekt Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Vålull skrev (13 timer siden): Seriøst problem. mormor mener jeg ikke får lov til å bruke vannkoker for det koster mye å fylle den. Greit- men hun bruker vannkoker å fyller vann til per kopp. hva bruker mest strøm- det å fylle vannkoker helt full eller varme opp per kopp? Lureste er å koke opp fyll og så å fylle på en skikkelig termos. Ellers er det pr kopp 1
moomino Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Egentlig skal vel en vannkoker fylles opp til Max når den brukes. ?. Det som ikke går til te og kaffe. Tar jeg i mugge å drikker som kaldt videre. Eller tar i termos om jeg skal beholde det varmt. Anonymkode: 26aa5...88c Nei. Til merket minimum ska wn fylle til. På min så tilsvarer det ca 2 dl, og max er 1.2 l 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Egentlig skal vel en vannkoker fylles opp til Max når den brukes. ?. Det som ikke går til te og kaffe. Tar jeg i mugge å drikker som kaldt videre. Eller tar i termos om jeg skal beholde det varmt. Anonymkode: 26aa5...88c Selvfølgelig trenger man ikke det. Du må kun ha over minus merket for sikre at elementene dekkes skikkelig og at den ikke koker tørr. Anonymkode: baf5c...066
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå