Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Seriøst problem.

mormor mener jeg ikke får lov til å bruke vannkoker for det koster mye å fylle den. Greit- men hun bruker vannkoker å fyller vann til per kopp.

hva bruker mest strøm- det å fylle vannkoker helt full eller varme opp per kopp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du planer om å drikke hele vannkokeren på en liter? Om du varmer opp 2dl 5 ganger eller 1 liter med en gang spiller ingen særlig rolle, men om du koker opp en hel liter for så å la halvparten være ubrukt er det bortkastet energi

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (2 minutter siden):

Har du planer om å drikke hele vannkokeren på en liter? Om du varmer opp 2dl 5 ganger eller 1 liter med en gang spiller ingen særlig rolle, men om du koker opp en hel liter for så å la halvparten være ubrukt er det bortkastet energi

Dette ☝️

Anonymkode: 9fb22...021

Skrevet

Bruker nå mer tid å varme 1l en eks 2dl.

Svigers de kokker opp 1 l og har på termos

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig skal vel en vannkoker fylles opp til Max når den brukes. ?. Det som ikke går til te og kaffe. Tar jeg i mugge å drikker som kaldt videre. Eller tar i termos om jeg skal beholde det varmt.

Anonymkode: 26aa5...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Egentlig skal vel en vannkoker fylles opp til Max når den brukes. ?. Det som ikke går til te og kaffe. Tar jeg i mugge å drikker som kaldt videre. Eller tar i termos om jeg skal beholde det varmt.

Nei

Anonymkode: 9c3af...f74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Er et minimums-merke også. Å varme vann for så å drikke det kaldt er bortkastet energi. Å varme vann og ha det på termos derimot, er smart, så lenge man faktisk bruker det varme vannet.

Ellers er det best å koke den mengden man skal bruke (minst på minimumsmerket selvsagt).

Anonymkode: 9fb22...021

• Nyttig 1
Skrevet
Vålull skrev (13 timer siden):

Seriøst problem.

mormor mener jeg ikke får lov til å bruke vannkoker for det koster mye å fylle den. Greit- men hun bruker vannkoker å fyller vann til per kopp.

hva bruker mest strøm- det å fylle vannkoker helt full eller varme opp per kopp?

Lureste er å koke opp fyll og så å fylle på en skikkelig termos. Ellers er det pr kopp

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei. Til merket minimum ska wn fylle til. På min så tilsvarer det ca 2 dl, og max er 1.2 l

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Selvfølgelig trenger man ikke det. Du må kun ha over minus merket for sikre at elementene dekkes skikkelig og at den ikke koker tørr.

Anonymkode: baf5c...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...