Gå til innhold

Glemte utviklingssamtale, får man ny time ?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde utviklingssamtale på fredagen, men glemte den helt.. Læreren kontaktet meg ikke,  og har enda ikke gjort det. Er det meningen at jeg skal kontakte lærer og be om ny tid? Synes det var rart at ikke lærer ringte meg på fredagen,  eller har sagt noe. Da blir jeg usikker. Får man ikke ny tid ? 

Anonymkode: e30f9...5ab

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til lærer. Du får ta kontakt, beklage og spørre pent. 

Anonymkode: 0d0bd...96e

• Liker 37
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du interessert i å delta på timen? Da må du ringe. Hvis ikke så lar du være. 

Anonymkode: c9bf1...086

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Du må jo kontakte læreren og beklage at du glemte avtalen og spørre om du kan få en ny mulighet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser det som ditt ansvar å følge opp, enten til avtalt tid eller ved behov for ny tid. Synes det er rart du ilegger lærer dette ansvaret. Det gjelder oppfølgning av ditt barn, og lærer skal formidle barnets faglige utvikling med deg. Hvis du ikke er interessert, så lar du det være. Lærer har gitt deg tidspunkt, og gjort sitt. Du må følge opp.

Anonymkode: 818e7...d51

• Liker 27
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du ikke kontakt med vedkommende men må spørre på kg? 

Anonymkode: 0280d...aa4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så flaut. 

Anonymkode: 773a4...f8e

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å legge seg flat og spørre nådigst om ny. 

Læreren har jo allerede brukt tiden satt av til oppfølging av ditt barn på å sitte å vente på deg, så når du ikke møter opp og må få ny tid så stjeler du tid direkte fra ditt barn og dets klassekamerater. Flaut.

Anonymkode: 1a893...0bc

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes at det er litt merkelig at et voksent menneske trenger råd om hva hun skal gjøre.

Det er helt normalt at man ringer og ber om unnskyldning og ber om ny avtale uansett hvilken instans man har glemt en samtale med. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Folk har begått verre synder, selv om jeg ikke helt kan forstå at man ikke setter tilstrekkelig med påminnelser om noe såpass viktig. Det er helt fint tilgivelig.

Men hvorfor i alle dager du sitter og venter nå fatter jeg virkelig ikke. Du må jo åpenbart selv ta kontakt, si ordentlig unnskyld og spørre om nytt tidspunkt. Og i den samtalen prøve å vise at dette var et unntak, ikke du som bare gir faen. 

Anonymkode: cfd96...e78

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Rart du må spørre på nett om slikt

Glemmer en noe, så tar en kontakt og hører om det er mulig å få ny time til det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er egentlig ganske pinlig. Ta kontakt med lærer, vær ydmyk og spør om det er mulig med en ny samtale. Dette er ditt ansvar. Du burde egentlig tatt kontakt med en gang du oppdaget at du glemte det, jo lenger du venter jo mer pinlig blir det. 

Anonymkode: ae20b...d05

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig mer og mer rart jo mer jeg tenker på det. «Får man ikke ny tid?» som om læreren helt av seg selv skal gå ut fra at de som ikke møter opp har glemt det og ønsker nytt tidspunkt. 

Anonymkode: cfd96...e78

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå jobber jeg i barnehage og ikke i skole, og der er utviklingssamtaler et tilbud. Om foreldre ikke er interessert så er det greit (jeg tar kontakt og ber om samtale uavhengig av utviklingssamtale ved behov altså). Men jeg gidder ikke å mase.

Noe som irriterer meg er foreldre som kommer for sent, eller ikke dukker opp i det hele tatt. Jeg setter av en halvtime til hver samtale,  med et kvarter i mellom for å renskrive notater fra samtalen som har vært samt forberede meg til neste samtale (lufte ut, sette bort møkkete glass, finne frem notatene hvor jeg allerede har skrevet om barnets trivsel, motoriske, språklige og sosiale utvikling). Og så opplever jeg foreldre som blir furt over at de "bare" fikk 20 minutter (men de kom jo 10 min forsent)

Her tar du kontakt med lærer, unnskylder deg for å ikke ha dukket opp og spør pent om det er mulig å få en ny tid.

Anonymkode: 6eab5...2c6

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Som lærer gir jeg folk en ny sjanse, men hvis de da ikke dukker opp, så kan det hende jeg bare ringer og forteller om hva som er bra og hva elevene bør jobbe mer med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta kontakt, legge deg flat og be om unnskyldning. Du aner ikke hvor mange foreldre lærere er borti hvert år som ikke bryr seg, ikke gir beskjed, osv. Ønsker du deg ny tid så kan det hende du får det, men da må du i så fall spørre. På ingen måte lærerens ansvar å ta kontakt med deg for det.

Mvh avdelingsleder skole

Anonymkode: 40fd4...2e4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå hvorfor flere lærere rømmer yrket. 

Anonymkode: acb85...115

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men herrefred, når det er DU som har glemt timen (og kastet vekk hennes tid), får du virkelig ta ansvar og ta kontakt selv! Makan. 

Vil tro utviklingssamtale er noe skolen er pålagt å ha, men de kan ikke tvinge foreldre til å møte. 

Anonymkode: 11788...321

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...