AnonymBruker Skrevet 25. januar #21 Skrevet 25. januar Nei. Jeg betaler for det de trenger under mitt tak. Alt annet får de jobbe for å bruke sine egne penger. Anonymkode: b4fe4...9ce 2
Seff Skrevet 25. januar #22 Skrevet 25. januar Jeg har inntrykk av at russebuss er et byfenomen? På bygda virker det som om at ungdommene kanskje kjøper en slags kassebil eller ikke har noe kjøretøy i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #23 Skrevet 25. januar Seff skrev (2 minutter siden): Jeg har inntrykk av at russebuss er et byfenomen? På bygda virker det som om at ungdommene kanskje kjøper en slags kassebil eller ikke har noe kjøretøy i det hele tatt. Nja,begynner å bli en stigende trend at buss er harry og rølpete. Anonymkode: f2870...346 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #24 Skrevet 25. januar Jeg er selv 22 og forventet aldri, eller spurte aldri, at mamma og pappa skulle bidra økonomisk til min russetid… vet noen jevnaldrende gjorde det, de som skulle ha buss blandt annet. Jeg ville være vandreruss fordi jeg syns det er så syke mengder penger som bare kastes vekk.. Anonymkode: 319ef...7f7 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #25 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Min sønn går 2 året på vgs nå og planlegger russefeiring. Vi bor ikke i Oslo, men en annen storby. Nå sier han at de skal ha russebuss. Det er ikke vanlig her. Men jeg sier at det må de gjerne gjøre, men det må han finansiere selv. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: db3b1...01d Fader det er dyrt å være foreldre idag, om vi i tilegg skal betsle for russebuss eller russefeiringer!!! Nei!!! Noe må de faktisk jobbe for de er faktisk voksen!!!Og ja jeg har brukt alt av penger på barna hele livet. De har aldri manglet noe! Men når de er 19år og skal ha russebuss så får de dørne betale det selv. Endelig kan jrg gå en tur til frisøren emmer kjøpe meg en ny bukse. Tar ikke lån for å betale unødvendige partyting for voksne vbarn! Anonymkode: 6e90b...6e6 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #26 Skrevet 25. januar Ingenting. Hun betaler for klær og kort selv. Russegruppa droppa bil heldigvis og har bestemt seg for ikke å bruke mye tid og penger på russetida. Blir kun med på noen lokale treff. Det er mest spennende med russestyr og slipptreff for vgs studenter på 1 og 2 trinn. Når man går siste året på vgs og kommer inn på utesteder, så er russefester mindre interessant er min erfaring. Anonymkode: 82e88...663 1
monican94 Skrevet 25. januar #27 Skrevet 25. januar Absolutt ikke, betalt kun for dress og kort. Buss måtte de finansiere selv med dugnader. Kjøpte noe av det de solgte der men kun normalt forbruk i kjøp av det også (én sekk doruller, 2 bokser kjeks osv) 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #28 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fader det er dyrt å være foreldre idag, om vi i tilegg skal betsle for russebuss eller russefeiringer!!! Nei!!! Noe må de faktisk jobbe for de er faktisk voksen!!!Og ja jeg har brukt alt av penger på barna hele livet. De har aldri manglet noe! Men når de er 19år og skal ha russebuss så får de dørne betale det selv. Endelig kan jrg gå en tur til frisøren emmer kjøpe meg en ny bukse. Tar ikke lån for å betale unødvendige partyting for voksne vbarn! Anonymkode: 6e90b...6e6 Så sinna… Anonymkode: c7075...aea
Kålrota Skrevet 25. januar #29 Skrevet 25. januar Har ikke betalt noe av russefeiringen nei, det har de finansiert selv (med ekstrajobb). 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #30 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvordan får ungdom seg jobb? Er jo vanskelig uten erfaring? Han vil gjerne jobbe og betale dette selv Anonymkode: db3b1...01d Det kan være vanskelig, mye går på bekjentskap uten tvil. Anonymkode: d4e85...253
AnonymBruker Skrevet 25. januar #31 Skrevet 25. januar Seff skrev (47 minutter siden): Jeg har inntrykk av at russebuss er et byfenomen? På bygda virker det som om at ungdommene kanskje kjøper en slags kassebil eller ikke har noe kjøretøy i det hele tatt. Stemmer ikke Anonymkode: d1ee7...bad
AnonymBruker Skrevet 25. januar #32 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan får ungdom seg jobb? Er jo vanskelig uten erfaring? Han vil gjerne jobbe og betale dette selv Anonymkode: db3b1...01d MC Donald, peppes, avløser, klesbutikk, dugnad(salg av toalett papir, såpe,sokker og kaker) Og små jobber klippe plenen gos folk, måke snø, vedlikehold osv der er veldig mye av der vi bor Anonymkode: 74352...b63
AnonymBruker Skrevet 25. januar #33 Skrevet 25. januar Seff skrev (1 time siden): Jeg har inntrykk av at russebuss er et byfenomen? På bygda virker det som om at ungdommene kanskje kjøper en slags kassebil eller ikke har noe kjøretøy i det hele tatt. Der vi bor er det så og si ingen med buss. Fleste brukte traktor og kassebil Anonymkode: 74352...b63 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #34 Skrevet 25. januar Jeg skal heller passe på å være sjåfør. Kanskje la russegruppa vorse hjemme hos oss hvis det er aktuelt. Kan sponse ulike aktiviteter, men da ved å gi ungdommene en jobb som vi lønner de for. Anonymkode: 74648...13c 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #35 Skrevet 25. januar Nei, de betaler selv. Begge har penger inn hver måned og er inneforstått med at russetiden går fra egen lomme. Eldste brukte kanskje 3000 tilsammen - kjøpte bare en bukse, kort og patches, var ute 2-3 ganger. Yngste har kjøpt en kles- og utstyrspakke, men regner ikke med han kommer til å dra ut så mye han heller - så kanskje 5000 på ham da. Anonymkode: 698de...5cc 1
Gaia Skrevet 25. januar #36 Skrevet 25. januar Betalte ikke for noe som helst da barnet mitt var russ. Det hadde deltidsjobb, og betalte klær, sko og arrangementer selv. Det var ikke på buss. Hvis hen hadde blitt med på buss, så hadde hen fått betale for alt selv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #37 Skrevet 25. januar Her snakker gutten min om buss. Han går vg1. Her har dem laget budsjett, å summene er hinsides. Jeg har sagt at jeg støtter ikke avgjørelsen om buss, å at jeg håper dem har laget en plan på hvordan dem skal få inn så mye penger. Dem har vist en plan, men må snart begynne å få det i gang skal dem skrape sammen så mye penger. Er ikke bare å få tak i sjåfør heller til buss. Anonymkode: 6e5ae...104
AnonymBruker Skrevet 25. januar #38 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min sønn går 2 året på vgs nå og planlegger russefeiring. Vi bor ikke i Oslo, men en annen storby. Nå sier han at de skal ha russebuss. Det er ikke vanlig her. Men jeg sier at det må de gjerne gjøre, men det må han finansiere selv. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: db3b1...01d Så klart ikke😅 Anonymkode: f0113...273 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #39 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nja,begynner å bli en stigende trend at buss er harry og rølpete. Anonymkode: f2870...346 Hvor har du dette fra? Anonymkode: 833b6...504
AnonymBruker Skrevet 25. januar #40 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dagligvarer er vanskelig tror jeg når han ikke blir 18 år før i Desember Anonymkode: db3b1...01d Mange under 18 på Mc’ Donalds , Statoil. Kinoen, sykehjem, Europris , litt større flyplasser osv. Må bare lete og spørre. Anonymkode: 4f640...541
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå