AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Skrevet 25. januar Min sønn går 2 året på vgs nå og planlegger russefeiring. Vi bor ikke i Oslo, men en annen storby. Nå sier han at de skal ha russebuss. Det er ikke vanlig her. Men jeg sier at det må de gjerne gjøre, men det må han finansiere selv. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: db3b1...01d
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar Hadde ikke betalt for russebuss nei. Ingen av våre har vært på buss. Vi har bidratt litt til klær og landstreff, men ikke mye, for de har hatt deltidsjobber og betalt selv. Besteforeldre spyttet inn litt. Men å betale buss hadde aldri vært noe alternativ her (men jeg vet jo at mange gjør det). Anonymkode: 62124...68b 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Skrevet 25. januar Vi betaler for klær og russekort, buss må betales selv eller vi kjøper jo noe av produktene de selger så vi finansierer vel litt Anonymkode: d1ee7...bad 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Skrevet 25. januar Nei og atter nei. Eldste kjøpte kun lua, skjønte ikke vitsen med alt det andre. Ingen på skolen der var med på buss. Det brukte traktor og vanlige biler. Som foreldre eller venner kjørte. Ikke var de på noen av de store treffene. Skolen leide et festlokale hvor foreldre var vakt, som alle avgangs elever ble bedt. Der jenta gikk så var det heler ingen på buss, de var heler ikke på noen store treffene. De var på et lokale i nærheten av skolen og innleide vakter. Der brukte de litt eldre kasse biler med setter, fleste malte og tegnet selv på bilene. Fikk og jakker av skolen at de var russ Anonymkode: 74352...b63 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Skrevet 25. januar Nei. Den eldste finansierte alt selv. 6 gutter kjøpte en VW Caravelle for 15K. Lakkerte den svart,hoppet på taket og solgte den for 35K. Yngstemann synes russ bare var noe bortkastet tull,men var sjåfør i stedet i normale klær. Anonymkode: f2870...346 1
LilleMy_09 Skrevet 25. januar #6 Skrevet 25. januar Måtte betale alt selv og det vet jeg eldste nevøen min også må når han er russ senere i år 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Skrevet 25. januar Vi har ikke betalt noe. Anonymkode: 78d76...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Skrevet 25. januar Vi finansierer ingen ting. Dette er noe ungdommen må skaffe penger til selv. Vi har hatt tre russ og alle tre har valgt å være vandreruss. Anonymkode: 45f23...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Skrevet 25. januar Ungdommene må betale for det selv. Mine har hatt ekstra- og sommerjobber fra de var 14/15 år, men har valgt å heller spare pengene til noe mer fornuftig Anonymkode: 1e42f...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Skrevet 25. januar Nei jobbet på rema og betalte alt selv. Men ble ikke buss Anonymkode: 0676a...963 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Skrevet 25. januar Buss og dyre ting må jobbes for.. Har spandert russedress på eldste og vil gjøre det samme med søsken. Jeg syns jo det er gøy å sponse litt, kjøpe dress etc, men buss har jeg ikke råd til 😉 Anonymkode: 45df3...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Skrevet 25. januar For oss er det aktuelt å se an hvordan det går med ungdommen. De som strever veldig med div ting, vil ikke ha samme kapasitet og mulighet til å spare opp midler selv, som kan bidra til utenforskap. Russetiden kan være en viktig tid for mange. Så vi har ikke bestemt oss, vi ser an. Anonymkode: c7075...aea
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Skrevet 25. januar Hvordan får ungdom seg jobb? Er jo vanskelig uten erfaring? Han vil gjerne jobbe og betale dette selv Anonymkode: db3b1...01d
AnonymBruker Skrevet 25. januar #15 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan får ungdom seg jobb? Er jo vanskelig uten erfaring? Han vil gjerne jobbe og betale dette selv Anonymkode: db3b1...01d McDonalds, Peppes Pizza, dagligvare feks. Men pass på at ungdommen ikke blir utnyttet. Anonymkode: c7075...aea
AnonymBruker Skrevet 25. januar #16 Skrevet 25. januar Tre som har vært igjennom russetiden, og ikke sponset de med en krone. De har ikke vært på buss, men kommet seg til og fra fester med andre sjåfører. Har snakket med mange ungdommer som har vært på buss. Kun en av de synes det var verdt alle pengene. Alle de andre angrer på pengebruken. Anonymkode: c63d6...044 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #17 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): McDonalds, Peppes Pizza, dagligvare feks. Men pass på at ungdommen ikke blir utnyttet. Anonymkode: c7075...aea Dagligvarer er vanskelig tror jeg når han ikke blir 18 år før i Desember Anonymkode: db3b1...01d
AnonymBruker Skrevet 25. januar #18 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dagligvarer er vanskelig tror jeg når han ikke blir 18 år før i Desember Anonymkode: db3b1...01d Joda, de kan rydde på lager og i varehyller etc. Må være 18 år for å håndtere kassaapparat og selge alkohol bare. Anonymkode: c7075...aea 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #19 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, de kan rydde på lager og i varehyller etc. Må være 18 år for å håndtere kassaapparat og selge alkohol bare. Anonymkode: c7075...aea og tobakk* Anonymkode: c7075...aea
AnonymBruker Skrevet 25. januar #20 Skrevet 25. januar Kommer ikke til å betale noe for han som er avgangselev i vår. Hvis han hadde bedt hadde jeg betalt for dress og russekort, men han synes det er uinteressant. Søsteren er yngre, vi får se hva hun tenker om dette. jeg opplever vel at det med russetid er litt på vikende front. Anonymkode: 74098...d82 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå