Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Sønnen min kaller meg for "PAPPA". Han kaller både meg og samboeren for Pappa, noe jeg synes er helt tragisk! Hver gang han ser meg, roper han pappa! Vi har prøvd å lært han at det heter ikke PAPPA men MAMMA, men det har ikke hjulpet. Sønnen vår er ellers normal sånn sett. Han har ikke hatt vanskeligheter med å lære. Ser han på meg som en PAPPA da eller? Hvorfor det? Jeg ser ikke mannlig ut altsa!, oppfører meg ikke som en mann heller for all del! Veldig flaut når vi er ute og sånn. Vil selvfølgelig bli kalt for MAMMA enn Pappa!, men ungen bare roper ut PAPPA!! Jeg begynner å bli lei! Kanskje jeg heller skal begynne å kle meg ut som en mann når vi er ute og handler mat? Jeg er jo nødt til å ha med meg ungen uansett. Kan ikke bare gå fra han heller hver gang han roper på meg "PAPPA, PAPPA!!" Han er forresten 15 måneder nå. Begynner å bli stor gutt nå, men tror fortsatt at jeg heter PAPPA! AAAAaaaaaaaargh!!!!
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 Han lærer det nok Hvis han fortsatt kaller deg pappa når han begynner på skolen er det derimot greit at du reagerer, men slik det er nå synes ikke jeg det er noe å tenke på. Det er jo bare å fortsette å kalle deg mamma og pappaen for pappa, det går tidsnok inn
Gjest Gjest1 Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 Kanskje han synes responsen han får er morsom? Det er jo egentlig bare søtt, synes jeg.
Gjest Primula Skrevet 5. april 2006 #4 Skrevet 5. april 2006 Enig med Nigo- San. ikke vær så hysterisk....
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #6 Skrevet 5. april 2006 He he mulig det er en tulletråd, men her i huset er vi pappa for tvillingene på 21 mnd begge to. Og vi er ikke homo nei...
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. april 2006 #7 Skrevet 5. april 2006 TS her, Åja, men jeg synes det er litt rart. Også synes jeg det er veldig flaut og. De fleste ungene fra ett år og oppover kan jo selvføgelig si mamma til mor og pappa til far, men ikke gutten min! Han pleier faktisk å rope det ut til og med!!! Det er det jeg synes er veldig flaut!! Hadde han sagt det litt lavere kanskje, hadde det vært greit, da er det ingen/ikke så mange som får det med seg bortsett fra meg, men å ROPE DET UT?!?!!? PAPPA!! PAPPA!! når det bare er meg hos han.. da er det noe rart der altså, synes jeg. Begynner å lure på om det er noe galt med synet hans? Tusen takk for kjempesvar forresten.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 Meg med tvillingene... vet du at unger på den alderen er UTROLIG utspekulerte, og at han meget godt kan holde på med vilje for å erte deg?! Alle unger har sånne ting for seg, og det er ikke flaut eller noe å bry seg om. Ungen er helt normal og vil si mamma før eller siden. Ikke bry deg med det du.
Gjest Embla s Skrevet 5. april 2006 #9 Skrevet 5. april 2006 Barnet til noen jeg kjenner pekte på Brad Pitt på tv og sa "Pappa!!"
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #10 Skrevet 5. april 2006 Barnet til noen jeg kjenner pekte på Brad Pitt på tv og sa "Pappa!!" ← I wish!!!
Gjest Miloine Skrevet 5. april 2006 #11 Skrevet 5. april 2006 (endret) Å, gud bedre, det er da ingenting å bekymre seg for! Broren min, han er onkel til min sønn og til mine søskens barn, som kaller han onkel xxx (xxx=fornavnet hans) Da sønnen hans var litt mindre enn det han er i dag, så sa han også onkel xxx istedenfor pappa, de gangene han var sammen med hele slekta. Alle kalte jo pappan hans for onkel.Det var jo bare søtt at han også sa onkel istedenfor å si pappa. Mamma vil du høre ofte nok etterhvert! Så kommer muttern eller modern Det der er da ikke noe å være flau over om han sier pappa til deg. Kjære vene! Bekymrer du deg over det, har du mye større bekymringer "å se frem til" Barn er sånn. "Alle menn er pappaer og alle jenter er mammaer", det kan du også oppleve, men det er helt normalt Endret 5. april 2006 av Miloine
Gjest Embla s Skrevet 5. april 2006 #12 Skrevet 5. april 2006 Kjenner en fireåring som kalte hunden til tanten og onkelen sin for Tante Fido. På ramme alvor.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. april 2006 #13 Skrevet 5. april 2006 men jeg føler på meg at folk rundt oss glor på meg og gutten min hver PAPPA-roping episode.. det fins jo ikke no FAR akkurat der og da, det er jo bare MEG! Og da blir jeg veldig flau! Lurer jo på om de som hører det synes at det er noe galt med ungen, eller meg f.eks! for hvorfor i alle dager sier ungen PAPPA til sin mor?? hvis dette hadde skjedd dere, hadde ikke dere vært flaue da? hadde ikke dere trodd at folk rundt , og synes at det er veldig komisk!!!?? huffameg!
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #14 Skrevet 5. april 2006 Jo, jeg skjønner at det kan føles litt rart i situasjoner blant folk, absolutt Kanskje han gjør det på f, slik det ble foreslått lenger oppe. Sitter og godter seg over at du blir fortvilet, ser deg i speilet for å dobbeltsjekke at du ser ut som en dame osv
Gjest Sukkerert Skrevet 5. april 2006 #15 Skrevet 5. april 2006 Så søtt! Han lærer det nok når han blir større. Kanskje han har misforstått og tror "pappa" betyr "forelder"? Forresten, du er ikke Towelie vel?
Gjest Miloine Skrevet 5. april 2006 #16 Skrevet 5. april 2006 men jeg føler på meg at folk rundt oss glor på meg og gutten min hver PAPPA-roping episode.. det fins jo ikke no FAR akkurat der og da, det er jo bare MEG! Og da blir jeg veldig flau! Lurer jo på om de som hører det synes at det er noe galt med ungen, eller meg f.eks! for hvorfor i alle dager sier ungen PAPPA til sin mor?? hvis dette hadde skjedd dere, hadde ikke dere vært flaue da? hadde ikke dere trodd at folk rundt , og synes at det er veldig komisk!!!?? huffameg! ← joda, skjønner at du ikke synns noe om det! Det er gjerne sånn at man tror at alle ser på en, fordi man føler seg dum. (av en eller annen grunn) Det kan jo være at de fleste rundt deg skjønner at barnet ditt ikke sier pappa til deg fordi at du ser ut som en mann (hvilket du ikke gjør, misforså meg rett), men finner det ganske søtt, og sletts ikke unormalt. Dette går bra.
Gjest Miloine Skrevet 6. april 2006 #17 Skrevet 6. april 2006 Hei igjen! Ja, nå er det tredje gangen jeg skriver, men kom på en ting til. Sønnen min var "mormor dalt" da han var liten. Han kalte meg for mormor, også når vi var på trilletur, på senteret, i butikken. Da han ropte på meg fra vogna si, ropte han MORMOR (eller mollmol som han sa da)
Gjest Piper Skrevet 6. april 2006 #18 Skrevet 6. april 2006 TS her, Åja, men jeg synes det er litt rart. Også synes jeg det er veldig flaut og. De fleste ungene fra ett år og oppover kan jo selvføgelig si mamma til mor og pappa til far, men ikke gutten min! Han pleier faktisk å rope det ut til og med!!! Det er det jeg synes er veldig flaut!! Hadde han sagt det litt lavere kanskje, hadde det vært greit, da er det ingen/ikke så mange som får det med seg bortsett fra meg, men å ROPE DET UT?!?!!? PAPPA!! PAPPA!! når det bare er meg hos han.. da er det noe rart der altså, synes jeg. Begynner å lure på om det er noe galt med synet hans? Tusen takk for kjempesvar forresten. ← Blir du flau av noe slikt, da har du mye igjen du kommer til å bli flau over Det er nok bare du som reagerer, for jeg tviler på at andre oppegående mennesker reagerer på at han kaller deg for pappa. Kanskje gutten liker ordet pappa, og derfor blir dere begge to pappa. Det går over, for før du vet ordet av det kaller han deg for mamma.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #19 Skrevet 6. april 2006 Om du SER ut som en pappa fordi ungen din kaller deg det? Hadde du følt deg som ei gås om ungen hadde kalt deg gåsa? Tviler på det ja... En unge må da læres hvem som er mamma og hvem som er pappa, du går vel ikke rundt og tror at en unge skjønner sånt helt av seg selv? Han er da bare liten, og det er dere som må lære ham de riktige ordene og utrykkene for ting. Skjønner helt ærlig ikke hvordan dette er noe å bli flau over.
Kittykat Skrevet 6. april 2006 #20 Skrevet 6. april 2006 Gutten er bare 15 mnd. Vi har en 2 år gammel sønn som kaller både meg og pappaen for pappa innimellom. Det er ingenting å være flau over og det burde heller ikke være plagsomt. Dette er helt normalt og han finner ut at du heter mamma og ikke pappa til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå