Gå til innhold

Lage havremelk selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått dilla på den grå kartongen med havremelk fra Oatly. Tenkte jeg skulle lage selv.  Har sett flere oppskrifter og videoer på TikTok om hvor enkelt det er. 

Havregryn , vann, 45 sekunder i blender, sil det og that's it. Det smakte jo ingen verdens ting. Grumsete vann helt uten smak.  

Noen som har lyktes bedre enn meg?

w251h600.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd selv, men jeg vet noen tar i litt salt, og en daddel eller to, eller litt vaniljesukker. 

Skrevet

Normalt skal en også koke opp vannet og hive havregrynene oppi det varme vannet og bare la kjøle seg ned. Gjorde du det? 🤔

Skrevet
Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Normalt skal en også koke opp vannet og hive havregrynene oppi det varme vannet og bare la kjøle seg ned. Gjorde du det? 🤔

Niks.  Kun havregryn og  kaldt vann. Jeg ser at noen oppskrifter er slik du nevner, mens mange er slik jeg gjorde. Får se om jeg orker å prøve en gang til. 

Skrevet
Linazer skrev (5 minutter siden):

Niks.  Kun havregryn og  kaldt vann. Jeg ser at noen oppskrifter er slik du nevner, mens mange er slik jeg gjorde. Får se om jeg orker å prøve en gang til. 

Den kartongen du har bilde av, er den havremelken som er beregnet på å ha i kaffe, "Barista Edition". Den er tilsatt salt, og rapsolje for å kunne skummes opp.

Skrevet
Linazer skrev (19 minutter siden):

Ok helt sikkert ulike metoder 😊 Personlig har jeg tenkt at det ikke høres så godt ut så har ikke prøvd, men det kan kanskje fungere som «melk» i ting, om ikke en kan drikke det? 

Personlig er jeg mest glad i soya, men har ikke laget det heller. Oatly Barista med karamell er derimot helt nydelig, så kanskje noen søtningsdråper kunne hjulpet? 🤔😊

Skrevet
Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Ok helt sikkert ulike metoder 😊 Personlig har jeg tenkt at det ikke høres så godt ut så har ikke prøvd, men det kan kanskje fungere som «melk» i ting, om ikke en kan drikke det? 

Personlig er jeg mest glad i soya, men har ikke laget det heller. Oatly Barista med karamell er derimot helt nydelig, så kanskje noen søtningsdråper kunne hjulpet? 🤔😊

Jeg syns det var kjempegodt som drikke. Som alternativ til melk. Godt i kaffen også selvsagt, men jeg syns det var utrolig godt å bare drikke. 

Skrevet
Linazer skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det var kjempegodt som drikke. Som alternativ til melk. Godt i kaffen også selvsagt, men jeg syns det var utrolig godt å bare drikke. 

Så bra du likte det, da misforsto jeg. Beklager det. 😊 Det er mye billigere enn de fra Oatly i hvert fall 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...