Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mange steder dere kan få en enebolig for rundt 7 mill bare i kjøreavstand til Ahus - Lørenskog, Strømmen, Lillestrøm, Skjetten, Skedsmo, Gjellerås, Nittedal, Fetsund, Sørumsand, Rælingen. Da er dere veldig nær Oslo også :)Ellers går det an å se nærmere Kongsvinger, der er det vel også sykehus. Ellers har jeg hørt positivt fra kollegaer både i Råholt og Jessheim. 

Hvis dere ikke liker snø og vil ha mer kystklima, ville jeg derimot sett sørover, for eksempel er det veldig fint og koselig i Son.  

Jeg ville sett på kartsøk på Finn og funnet boligfelt nær skole/barnehage og kjøreavstand til sykehus som har hus med deres krav og prisklasse 😊

Anonymkode: 6ed72...b0d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis dere ikke liker snø og vil ha mer kystklima, ville jeg derimot sett sørover, for eksempel er det veldig fint og koselig i Son.  

Jeg ville sett på kartsøk på Finn og funnet boligfelt nær skole/barnehage og kjøreavstand til sykehus som har hus med deres krav og prisklasse 😊

Anonymkode: 6ed72...b0d

Enig i denne.

Om dere ikke er så opptatt av om det er snø eller barmark så betyr det jo ingenting. Men for oss som helst vil ha snø på vinteren, så unngå Fredrikstad og omegn. (Det er mange steder nå som allerede har mistet mange snødager ila året.) 

Anonymkode: e4f40...34a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jessheim 

Anonymkode: 59db1...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Lørenskog, Nittedal, Rælingen. Rett ved ahus og fortsatt nærme Oslo. Veldig barnevennlige steder, fullt av barnefamilier, idrettslag og andre aktiviteter.

Anonymkode: d0ceb...488

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Holmestrand, ca 1 time til oslo, ca 20 min til sykehuset i Vestfold som ligger i tønsberg, der er det sentrum, båtliv, strender, Botnemarka får ofte først snø i vestfold, oppkjørte skiløyper både i botnemarka og på jordene. Dere får bra hus i deres prisklasse.

Anonymkode: c438a...5ad

AnonymBruker
Skrevet

Moss 🥰

Anonymkode: 8f9d1...d20

AnonymBruker
Skrevet

Jessheim er fint tenker jeg da. Har bodd her i 23 år, er egentlig fra Nordstrand (Oslo).

Anonymkode: 738a2...437

AnonymBruker
Skrevet

Hønefoss. Barnevennlig, 1 time til Oslo, mye natur. Har alt man trenger her av butikker og sykehus rett ved sentrum. Billig boliger.

Anonymkode: 5b73e...5e2

AnonymBruker
Skrevet

Skedsmokorset. Kort vei til Oslo, Gardermoen, nærsenter og kort vei til strømmen storsenter og Lillestrøm. Eneboliger til prisklassen deres 🏡

Anonymkode: 71607...ca6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2026 den 22.50):

Lørenskog, Nittedal, Rælingen. Rett ved ahus og fortsatt nærme Oslo. Veldig barnevennlige steder, fullt av barnefamilier, idrettslag og andre aktiviteter.

Anonymkode: d0ceb...488

Enig. Og Skedsmokorset 🏡

Anonymkode: 71607...ca6

AnonymBruker
Skrevet

Vi ville nærmere Oslo pga. jobb, så vi flyttet fra Eidsvoll til Rælingen, rett opp i bakken fra Lillestrøm. Koselig kommune, mange barnefamilier, godt sosialt miljø, 10 min å gå ned til togstasjonen.

Vi betalte 11-12 mill for vårt hus, og jeg ser at de største husene ligger mellom 11 og 13, men det har vært mange til 7-8 millioner også, hvis man er villig til å pusse opp litt.

Gode solforhold der vi bor, åpent og deilig med utsikt, samt at du slipper all myggen i Lillestrøm!

Anonymkode: b5985...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Hole 😊

Anonymkode: ebfcd...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Drammen, Hønefoss, Modum. Sykehus i både Drammen og Hønefoss i tillegg fra Hønefoss kan man pendle til Bærum sykehus, Modum ligger midt i mellom. Får mest for pengene i Modum, men både Hønefoss og Drammen har ok boligpriser.

Anonymkode: 2d1ff...02d

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det dere har resten av familie eller omgangskrets?

Det å bosette seg på "feil" side av Oslo har mye å si på hvor lett det er å treffes. Vi bor på motsatt side av våre familier, og da er det ikke bare bare å ta en tur etter jobb f.eks.. Trafikken gjør at ting tar mye lenger tid, også i helgene nå. 

Vi har vurdert å flytte til andre siden, men per nå så blir det vanskelig pga jobb, og vi trives egentlig ganske godt også. Vi bor da på Nedre Romerike, og føler vi har kort vei til alt vi trenger. Bor i et stille og rolig nabolag, og er også heldig med lite trafikk til og fra jobb. 

Om man bosetter seg her så har man da kort vei til Ahus, men har også mulighet til å pendle inn til sykehusene i Oslo. Man kan også fint få en enebolig til 7-8mill, bare ikke i de dyreste områdene eller nybolig. 

Anonymkode: e5ee2...063

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2026 den 9.02):

Ås er absolutt under vurdering 😊

Anonymkode: 139c1...e88

Ås er fin avstand til alt. Sjøhagen ved Moss er også fint sted . Stort nytt sykehus i Østfold 

Anonymkode: 6c207...a9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...