Gå til innhold

Folk som spiser veldig lite

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1500 kalorier er jo ganske mye når man skal ned i vekt 

Anonymkode: 5ed74...f75

Skrev "eller mindre". 1500 er ikke "ganske mye" for snittet, men det er ikke noe problem å spise litt mindre enn det også, helt uten å sulte seg.

De fleste vil jo gå ned på det, men det er selvfølgelig ikke én fasit for alle. På mitt tyngste holdt det i massevis, men når kroppen minsket så måtte jeg stramme inn litt til for å opprettholde vektnedgangen.

Hvis ditt vedlikehold ikke er så mye høyere enn 1500, og du "sulter i hjel" på mindre enn 1400 f.eks så må man jo bare ta vektnedgangen sakte og sikkert. 

Anonymkode: 27a7f...0af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2026 den 14.16):

Jernmangel er helt vanlig for menstruerende kvinner. Vi er blødere en hel uke i måneden. I samme slengen blir vi anbefalt å spise mindre kjøtt. 

D vitamin underskudd har de fleste her i Norden. Alle bør ta tilskudd. Spesielt i vinterhalvåret. 

Anonymkode: 5efa7...76e

Veldig vanlig er det ikke, kun 16 prosent av kvinner i fertil alder har jernmangel https://www.kristiania.no/kunnskap-kristiania/2024/06/mange-barn-og-unge-har-for-lite-jern-i-kosten/

Anonymkode: d33d0...729

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2026 den 0.48):

Nordmenn stresser alt for lite med ernæring. Mange har mangler på jern eller vitamin d.

Anonymkode: 1bedf...66f

Vitamin D mangel hos nordmenn er ikke så unaturlig med tanke på hvilken side av kloden vi bor på. Det er ikke uten grunn at man blir anbefalt å ta ekstra tilskudd av D-vitaminer i måneder med R i seg. Og jernmangel er også ofte knyttet opp til andre ting enn enn at man ikke er overfokusert på ernæring.

Anonymkode: dd774...13e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2026 den 15.38):

Uavhengig av om de er på slankern eller ikke. Hvordan får de i seg nok næringsstoffer, vitaminer osv? Enkelte spiser jo som mus, hvordan i all verden kan de få i seg alt de trenger? Når jeg slanker meg så stresser jeg skikkelig over dette. 

Anonymkode: fc3d6...9ec

Ikke alle gjør det.

Mange får trøbbel med stoffskiftet, får B12, D og jernmangel.

Utvikler beinskjørhet og får lett brist eller brudd.

Helseguruene som er veldig opptatte av mat blir derimot veldig opptatt av fettsyrer, proteiner, osv.

De er ikke nødvendigvis «av samme ulla». 

Anonymkode: f0fbd...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...