AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:38 #1 Skrevet søndag kl. 14:38 Uavhengig av om de er på slankern eller ikke. Hvordan får de i seg nok næringsstoffer, vitaminer osv? Enkelte spiser jo som mus, hvordan i all verden kan de få i seg alt de trenger? Når jeg slanker meg så stresser jeg skikkelig over dette. Anonymkode: fc3d6...9ec 1 1 3
Silisium Skrevet søndag kl. 15:11 #2 Skrevet søndag kl. 15:11 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Uavhengig av om de er på slankern eller ikke. Hvordan får de i seg nok næringsstoffer, vitaminer osv? Enkelte spiser jo som mus, hvordan i all verden kan de få i seg alt de trenger? Når jeg slanker meg så stresser jeg skikkelig over dette. Anonymkode: fc3d6...9ec Kan kjenne på det jeg og. Jeg prøver å få i meg nok proteiner i måltidene (god unnskyldning for å ta seg en biff med myyye grønnsaker til), og så tar jeg tilskudd av multivitaminer og tran utenom.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:44 #3 Skrevet søndag kl. 15:44 Når en slanker seg og har ekstra vekt, så er man allerede overfylt av ekstra kalorier, så man MÅ ikke spise «nok» for å gjøre det rette over en kortere periode. Men la oss si at man kommer ned til str xs-s, så er det begrenset hvor mye en kan spise for å vedlikeholde vekten. Spiser man både proteiner, sunt fett, grønnsaker og bær/ frukt, så får man i seg det man trenger uten å bekymre seg. Mange bruker også tilskudd av vitaminer/mineraler. Anonymkode: 7d72f...8dc 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:55 #4 Skrevet søndag kl. 15:55 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når en slanker seg og har ekstra vekt, så er man allerede overfylt av ekstra kalorier, så man MÅ ikke spise «nok» for å gjøre det rette over en kortere periode. Men la oss si at man kommer ned til str xs-s, så er det begrenset hvor mye en kan spise for å vedlikeholde vekten. Spiser man både proteiner, sunt fett, grønnsaker og bær/ frukt, så får man i seg det man trenger uten å bekymre seg. Mange bruker også tilskudd av vitaminer/mineraler. Anonymkode: 7d72f...8dc Du har skrevet det samme før, og det er feil. Overfylt av ekstra kalorier? Så hvis du beginner med underspising og er overvektig, så får du nok vitaminer og kalorier fordi du er overfylt av ekstra kalorier? Du må slutte med å spre feilinformasjon. Anonymkode: 615e7...283 7 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:01 #5 Skrevet søndag kl. 16:01 Bor du sammen med alle disse menneskene siden du vet hva de spiser, eller observerer du bare kollegaer på jobb spise lite til lunsj? Anonymkode: 297b0...e31 4 1
Blåttvann Skrevet søndag kl. 16:02 #6 Skrevet søndag kl. 16:02 En venninne er petite og tynn og har et veldig dårlig kosthold. Jeg fatter ikke hvordan hun kan holde det gående. Men hun sliter med skjelvinger og angst da, mulig pga kroppen skriker etter næring?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:05 #7 Skrevet søndag kl. 16:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uavhengig av om de er på slankern eller ikke. Hvordan får de i seg nok næringsstoffer, vitaminer osv? Enkelte spiser jo som mus, hvordan i all verden kan de få i seg alt de trenger? Når jeg slanker meg så stresser jeg skikkelig over dette. Anonymkode: fc3d6...9ec Det er ingen mennesker som "spiser som mus" permanent, for du må spise ca. 1400 kalorier for dag bare for å overleve, spiser du mindre enn det vil du gå ned i vekt helt til du til slutt dør. 1400 kalorier er mer enn nok til å få i deg det du trenger av makro og mikronæringer om du spiser sunt. Du trenger rundt 250 kalorier i fett for dag og 250 kalorier i protein for dag for å overleve, vitaminene og mineralene du trenger kan du få av ganske få kalorier. Mesteparten av vitaminene og mineralene ola nordmann spiser blir pisset ut. Anonymkode: 8227a...4d0 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:08 #8 Skrevet søndag kl. 16:08 Det er da ikke noe problem? Jeg er liten, kun 153 cm og slank. Småspist. Men har aldri mangler likevel. Det er ikke så mye som skal til for å dekke behovet. Anonymkode: 18cdc...de2 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:13 #9 Skrevet søndag kl. 16:13 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ingen mennesker som "spiser som mus" permanent, for du må spise ca. 1400 kalorier for dag bare for å overleve, spiser du mindre enn det vil du gå ned i vekt helt til du til slutt dør. 1400 kalorier er mer enn nok til å få i deg det du trenger av makro og mikronæringer om du spiser sunt. Du trenger rundt 250 kalorier i fett for dag og 250 kalorier i protein for dag for å overleve, vitaminene og mineralene du trenger kan du få av ganske få kalorier. Mesteparten av vitaminene og mineralene ola nordmann spiser blir pisset ut. Anonymkode: 8227a...4d0 Ditt daglige kaloribehov avhenger av kjønn, alder og trening/aktivitet. Det er feil å generalisere slik som du gjør, at du påstår at 1400 kalorier er mer enn nok til å få i deg det du trenger. Anonymkode: 615e7...283 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:21 #10 Skrevet søndag kl. 19:21 Fokuserer på å spise variert og at det jeg spiser er næringsrikt. Ikke noe mer hokuspokus enn det. Eneste jeg har tendens til mangel på er vitamin D, men det har vel de fleste i Norge vinterstid. Anonymkode: 44c3d...af9 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:29 #11 Skrevet søndag kl. 19:29 Jeg er en av de som alltid har spist veldig lite. Ganske mye mindre enn datteren min på 6 år faktisk😆 og jeg må si det har gått overraskende bra. Kun D-vitamin jeg har hatt mangel på. Og jern som barn. Tror at så lenge man spiser litt av alt går det bra. Grovbrød, ulikt pålegg, nøtter, fisk, meieriprodukter.. også er jeg veldig glad i å lage smoothie med bær, grønnsaker og frukt😊 Utenom det spiser jeg altfor mye snop/sjokolade og holder vekta stabil pga det. Anonymkode: 5214a...842 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:30 #12 Skrevet søndag kl. 19:30 Jeg fatter ikke at nordmenn stresser sånn med næring. Med mindre man har en relevant diagnose, er svært svært kresen eller er en geriatrisk pasient så er de fleste av oss helt trygge. Det er en nærmest en folkesykdom å tro at man må legge energi og tid i å tenke næring for å holde seg i live. Anonymkode: e8225...831 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:36 #13 Skrevet søndag kl. 19:36 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uavhengig av om de er på slankern eller ikke. Hvordan får de i seg nok næringsstoffer, vitaminer osv? Enkelte spiser jo som mus, hvordan i all verden kan de få i seg alt de trenger? Når jeg slanker meg så stresser jeg skikkelig over dette. Anonymkode: fc3d6...9ec Du vet jo skjeldent hva folk spiser gjennom døgnet, det er heller ingen problem å spise lite og samtidig få i seg alt man trenger. Det er og forsvinnende skjeldent med mangelsykdommer i vår del av verden, fordi vi har matvarer av høy kvalitet og stor variasjon tilgjengelig. Menneskeheten hadde ikke overlevd til nå om ikke et enkelt kosthold hadde vært mulig. Anonymkode: d047d...7df 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:34 #14 Skrevet søndag kl. 20:34 Har flere bekjente som er svært magre. Blodprøvene viste vitamin og jernmangel på dem alle Anonymkode: d33d0...729
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:39 #15 Skrevet søndag kl. 23:39 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har skrevet det samme før, og det er feil. Overfylt av ekstra kalorier? Så hvis du beginner med underspising og er overvektig, så får du nok vitaminer og kalorier fordi du er overfylt av ekstra kalorier? Du må slutte med å spre feilinformasjon. Anonymkode: 615e7...283 Du tar ut noe av det jeg sier og setter det sammen med det du TROR jeg sier. Vil anbefale deg å les og forstå før du kommenterer. Her er det du som kommer med feilinformasjon, ikke jeg. Jeg sa at de som slanker seg trenger ikke masse mat, fordi de har nok på kroppen som de skal forbrenne. Jeg sa ingenting om at de er fylt av vitaminer og mineraler. Jeg sa de over en periode ikke trenger så mye mat. Det neste jeg skrev er at med liten kropp, så trenger man mindre mat enn en stor kropp. Siste jeg skrev var at om man spiser variert, så får man i seg det man trenger. Jeg har ikke skrevet dette før, så da forveksler du meg nok med noen andre. Her er hva jeg skrev før du siterte: AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når en slanker seg og har ekstra vekt, så er man allerede overfylt av ekstra kalorier, så man MÅ ikke spise «nok» for å gjøre det rette over en kortere periode. Men la oss si at man kommer ned til str xs-s, så er det begrenset hvor mye en kan spise for å vedlikeholde vekten. Spiser man både proteiner, sunt fett, grønnsaker og bær/ frukt, så får man i seg det man trenger uten å bekymre seg. Mange bruker også tilskudd av vitaminer/mineraler. Anonymkode: 7d72f...8dc Anonymkode: 7d72f...8dc 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:46 #16 Skrevet søndag kl. 23:46 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bor du sammen med alle disse menneskene siden du vet hva de spiser, eller observerer du bare kollegaer på jobb spise lite til lunsj? Anonymkode: 297b0...e31 Dette. Jeg spiser aldri på jobb, men jeg spiser flere måltider hjemme. Anonymkode: 10da8...a83 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:48 #17 Skrevet søndag kl. 23:48 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fatter ikke at nordmenn stresser sånn med næring. Med mindre man har en relevant diagnose, er svært svært kresen eller er en geriatrisk pasient så er de fleste av oss helt trygge. Det er en nærmest en folkesykdom å tro at man må legge energi og tid i å tenke næring for å holde seg i live. Anonymkode: e8225...831 Nordmenn stresser alt for lite med ernæring. Mange har mangler på jern eller vitamin d. Anonymkode: 1bedf...66f 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:53 #18 Skrevet søndag kl. 23:53 Jeg sliter med dette. Mister mye hår i perioder fordi jeg ikke får i meg nok. Anonymkode: d16b0...429
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:05 #19 Skrevet mandag kl. 08:05 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nordmenn stresser alt for lite med ernæring. Mange har mangler på jern eller vitamin d. Anonymkode: 1bedf...66f Hva er det du spiser for å få i deg vitamin D? Anonymkode: e8225...831
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:13 #20 Skrevet mandag kl. 08:13 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Når en slanker seg og har ekstra vekt, så er man allerede overfylt av ekstra kalorier, så man MÅ ikke spise «nok» for å gjøre det rette over en kortere periode. Men la oss si at man kommer ned til str xs-s, så er det begrenset hvor mye en kan spise for å vedlikeholde vekten. Spiser man både proteiner, sunt fett, grønnsaker og bær/ frukt, så får man i seg det man trenger uten å bekymre seg. Mange bruker også tilskudd av vitaminer/mineraler. Anonymkode: 7d72f...8dc Det har ikke noe med viktige mineraler og vitaminer. For rart da at mange overvektige sliter med vitaminer og mineraler. Selv altid slitt med opptak av dette. Får fast b12 injeksjon, har og fårt jern intravinøst osv. Må ta d-vit osv fast. Og da jeg gikk på diet via overvektige klinikk ja da falt mi eral og vitaminer enda mer, og måtte da tilføre enda mer via injeksjoner, tabletter osv Anonymkode: 5fd68...01c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå