AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Skrevet 25. januar Hun er 13 år yngre, pen og slank. Mannen min prater om henne med varme, han smiler og det lyser fra øynene hans. Han er eksra blid når de har jobbet sammen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 3c6f9...541 1
SPOCA Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar Du bør jo snakke med han om det. Hva sier han selv da? Det er lov å like de man jobber sammen med, og tenker det er forskjell på det og emosjonell utroskap. Men, det er lov å spørre han om hva han legger i det. Det er lov å være undrende, uten å være anklagende. Prøv å ikke la anklagene hagle og eventuell sjalusi snakke. Hvis det viser seg at han har romantiske følelser for henne, hadde jeg derimot krevd at han gjorde noe aktivt for å avslutte den relasjonen før den ødelegger forholdet. 11
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Skrevet 25. januar Si "kos deg med kollegaen din du" og gå videre. Anonymkode: 07696...854 4 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Skrevet 25. januar Hva gjør at du tenker de har et emosjonelt forhold? Har de upassende kontakt eller kontakt også på fritiden? Anonymkode: aa648...a3c 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Skrevet 25. januar Herregud, jeg har ei jobbkone, og jeg er dame. Det betyr ingenting. Å snakke varmt om andre er lov, så lenge han er deg trofast. Anonymkode: b0279...f03 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Skrevet 25. januar Antageligvis er det ingenting altså. Det er deg han kommer hjem til- Anonymkode: b0279...f03 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hun er 13 år yngre, pen og slank. Mannen min prater om henne med varme, han smiler og det lyser fra øynene hans. Han er eksra blid når de har jobbet sammen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 3c6f9...541 Er det ikke lov å ha trivelige kollegaer når man er sammen med deg? Anonymkode: ef022...e46 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke lov å ha trivelige kollegaer når man er sammen med deg? Anonymkode: ef022...e46 Kanskje kun hvis den trivelige kollegaen er mindre pen og overvektig? Anonymkode: 30344...2c2 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Skrevet 25. januar Jeg tenker at det er naturlig å bli både begeistret og tiltrukket av andre når man er i et langvarig forhold. Problemet oppstår først hvis han begynner å skjule ting, blir for intim med henne og rett og slett oppfører seg illojalt mot deg. Så lenge han er åpen og ærlig og er lojal med deg om hvordan det ligger an, så er det det som er det viktigste. Noen mennesker blir kanskje aldri begeistret eller tiltrukket av andre når de er i et parforhold, men jeg vil tro at de er i mindretall. Anonymkode: 1dbd4...4eb 7 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at det er naturlig å bli både begeistret og tiltrukket av andre når man er i et langvarig forhold. Problemet oppstår først hvis han begynner å skjule ting, blir for intim med henne og rett og slett oppfører seg illojalt mot deg. Så lenge han er åpen og ærlig og er lojal med deg om hvordan det ligger an, så er det det som er det viktigste. Noen mennesker blir kanskje aldri begeistret eller tiltrukket av andre når de er i et parforhold, men jeg vil tro at de er i mindretall. Anonymkode: 1dbd4...4eb Jo, men det er noe med å innse det selv 😅 Partneren er sjeldent interessert i å høre om PerTone på jobb. Han er ikke emosjonelt utro TS - såvidt jeg skjønner er begeistringen enveis. Så hva med å bare si at det ikke er uvanlig å møte på tiltrekkende mennesker gjennom samliv med andre - men man kan kanskje jekke det ned litt? Anonymkode: fb6f7...247 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Problemet oppstår først hvis han begynner å skjule ting, blir for intim med henne og rett og slett oppfører seg illojalt mot deg nemlig. Vær oppmerksom når/hvis han plutselig slutter å snakke om henne Anonymkode: 13ee1...82d 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Skrevet 25. januar Vært i samme situasjon, men med motsatte kjønn. Hun snakka om denne kollegaen på innpust og utpust, samtidig som vi slet i forholdet. Hun endte forholdet og nå tror jeg de har funnet tonen. Hun har ikke kommet ut av skapet, og nå er det ikke mitt problem lenger. Men det gjør jo vondt å vite at de siste årene levde jeg i en løgn, hennes løgn. Anonymkode: 77dd3...61e 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jo, men det er noe med å innse det selv 😅 Partneren er sjeldent interessert i å høre om PerTone på jobb. Han er ikke emosjonelt utro TS - såvidt jeg skjønner er begeistringen enveis. Så hva med å bare si at det ikke er uvanlig å møte på tiltrekkende mennesker gjennom samliv med andre - men man kan kanskje jekke det ned litt? Anonymkode: fb6f7...247 Må begeistringen være gjensidig for at det skal være emosjonelt utroskap? Eller er det tilstrekkelig at han har følelser og på en eller annen måte agerer på dem (intime betroelser, ensidig flørting, skjult kontakt, osv)? Bare lurer! Anonymkode: affc9...77b 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Herregud, jeg har ei jobbkone, og jeg er dame. Det betyr ingenting. Å snakke varmt om andre er lov, så lenge han er deg trofast. Anonymkode: b0279...f03 Hva innebærer "jobbkone/mann"? Anonymkode: 07696...854
AnonymBruker Skrevet 25. januar #15 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hun er 13 år yngre, pen og slank. Mannen min prater om henne med varme, han smiler og det lyser fra øynene hans. Han er eksra blid når de har jobbet sammen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 3c6f9...541 La han dure på. Ta heller grep hvis ting endrer seg markant hjemme, adferd m.m. Eller bare gi F. Eller spill tilbake med samme mynt, si at det er begynt en ny ung mann på jobb. Så har du leiken igang. Eller oppfør deg som at det er hyggelig at han har så gode kollegaer og at han trives på jobb. Unn han dette. Anonymkode: d32a2...8b5
AnonymBruker Skrevet 25. januar #16 Skrevet 25. januar Så fint at han har en kollega han liker på jobben. Fikk ikke med meg i noe du skrev at han var emosjonelt utro. Bare begeistret for en kollega. Trenger ikke å bety så mye. Gå til psykolog eller spør ChatGPT om hjelp med din usikkerhet. Må være kjipt for deg å ha det sånn. Anonymkode: 806b4...17c 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #17 Skrevet 25. januar Stol på magefølelsen din. Den stemmer nok. Hilsen hun som faktisk ligger med en gift kollega. Anonymkode: 5801d...f65 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #18 Skrevet 26. januar Hvis det er sånn at han sjelden eller aldri snakker om andre kollegaer, mens han stadig snakker om denne dama, da ville jeg ha tenkt at dette ikke er et helt ordinært kollegaforhold. Har selv opplevd noe lignende på jobb, fikk en veldig god tone med en kollega, og vi ble forelsket. Vi var begge gift og valgte ikke å gjøre noe med det, han søkte seg til en annen stilling der vi ikke hadde kontakt. Forhold mellom kollegaer er ganske vanlig, så det er ikke noe rart i at du er på vakt. Ville lagt merke til om han endrer seg mye med tanke på trening, kjøper stadig nye klær, skal alltid være med på sosiale ting der kollegaen også er med, osv. Vanlig at de blir mer oppmerksomme på utseendet, han passer mer på mobilen, og du kan merke på magefølelsen at noe skjer. Anonymkode: 8277d...a27 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #19 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis det er sånn at han sjelden eller aldri snakker om andre kollegaer, mens han stadig snakker om denne dama, da ville jeg ha tenkt at dette ikke er et helt ordinært kollegaforhold. Har selv opplevd noe lignende på jobb, fikk en veldig god tone med en kollega, og vi ble forelsket. Vi var begge gift og valgte ikke å gjøre noe med det, han søkte seg til en annen stilling der vi ikke hadde kontakt. Forhold mellom kollegaer er ganske vanlig, så det er ikke noe rart i at du er på vakt. Ville lagt merke til om han endrer seg mye med tanke på trening, kjøper stadig nye klær, skal alltid være med på sosiale ting der kollegaen også er med, osv. Vanlig at de blir mer oppmerksomme på utseendet, han passer mer på mobilen, og du kan merke på magefølelsen at noe skjer. Anonymkode: 8277d...a27 Kan skrive under på det. Begynte en ny hot kollega på jobb. Forelsket fra første øyekast og jeg begynte å pynte meg før jobb (som jeg har aldri gjort før eller brydd meg om før). Andre kollegaer bemerket det selvfølgelig, men unnskyldte med at jeg ville prøve ny stil. Mannen hjemme merka ikke en dritt. Jeg var jo bare ei kjerring som tok seg av barna og hjemmet. Eneste han kunne eventuelt merke var at humøret mitt var bedre. Det unnskyldte jeg med at ting var bra på jobb, at oppgavene mine var spennende. Og da lukket ørene hans, for det jeg fortalte om jobben min var ikke så viktig. Affæren med kollegaen varte i noen år til vi begge begynte i nye jobber hver for oss. Der traff jeg en ny hot kollega. Sånn gikk det noen år, mannen hjemme uvitende eller hadde ikke troen på at jeg kunne finne på noe sånt. Vi ble skilt av helt andre grunner til slutt. Anonymkode: d32a2...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar #20 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Stol på magefølelsen din. Den stemmer nok. Hilsen hun som faktisk ligger med en gift kollega. Anonymkode: 5801d...f65 Det er nok av dem. Men jeg vil nå tro, at den som er utro da har vett nok til å ikke sitte hjemme og legge ut i det vide og det brede om elskerinna til kona. Hadde jeg vært TS, hadde jeg heller stoppet om om det plutselig IKKE ble noe snakk om denne kollegaen mer.. TS, jeg er ikke enig i at dette automatisk er emosjonelt utroskap. I løpet av et langt samliv så kan vel de fleste crushe litt på noen andre, uten at det gjør dem til noen svin liksom. Så er det jo forståelig litt kjedelig, når man merker at partner kanskje liker en annen person litt ekstra godt. Jeg forstår det. Men å kalle det emosjonelt utroskap er å dra den for langt. Og vi har alle en work bestie eller tre vi blir ekstra glade av å jobbe med, av alle kjønn og helt platonisk. Du blir litt kontrollerende uansett hva du gjør her. Tankepoliti. Ikke kall det utroskap i all fall. Men du kan jo si, at du kjenner på litt usikkerhet når han snakker så mye om henne, når det gløder i øynene. Det eneste du oppnår med det er at han snakker mindre om henne og at det blir litt kleint rundt henne og det temaet tror jeg da, men det hjelper kanskje? Anonymkode: e0261...c46 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå