Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du er forelsket eller interessert i en du vet du ikke kan innlede noe med, feks pga jobb eller andre omstendigheter. Hvordan oppfører du deg mot vedkommende? Prøver du å ikke ha mye kontakt feks? Eller er du helt vanlig?

Anonymkode: 2b7bf...218

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst se han hele tiden og håper vi møtes ved kaffeautomaten, i kantina osv. Om vi spiser lunsj samtidig (og sammen med andre), skjelver jeg på hendene og har ingen matlyst av ren forelskelse. Og lykken er fellesmøter der jeg har fri utsikt til han. 😍 Ja, og så rødmer jeg i tide og utide :rødme:

Og nei, jeg sier så klart aldri noe om at jeg er forelsket i han.

 

Anonymkode: 099f5...b87

  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du er forelsket eller interessert i en du vet du ikke kan innlede noe med, feks pga jobb eller andre omstendigheter. Hvordan oppfører du deg mot vedkommende? Prøver du å ikke ha mye kontakt feks? Eller er du helt vanlig?

Anonymkode: 2b7bf...218

Det kommer litt an på hvor godt jeg kjenner hen. Har heldigvis aldri blitt forelsket i noen i jobbsammenheng. 

  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er håpløst forelsket i huseieren. Han virker som verdens fineste mann.

Jeg kan jo ikke si noe til ham om det, men hjernen min slutter omtrent å fungere når han er i nærheten. 

Jeg måtte bare få det ut. 🥲

Anonymkode: 8bf3c...1f9

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er håpløst forelsket i huseieren. Han virker som verdens fineste mann.

Jeg kan jo ikke si noe til ham om det, men hjernen min slutter omtrent å fungere når han er i nærheten. 

Jeg måtte bare få det ut. 🥲

Anonymkode: 8bf3c...1f9

En klem til deg! Det er veldig deilig å fortelle det til noen, som her på KG. Selv har jeg vært avstandsforelska veldig mange ganger (jeg eier ikke draget, som vi sa da jeg var ung). Men jeg sa det aldri til noen (altså til noen venner). Det hadde vært for flaut mtp at han jeg var forelska i ikke var forelska i meg. Er veldig privat av meg.

Anonymkode: 099f5...b87

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2026 den 20.30):

Jeg er håpløst forelsket i huseieren. Han virker som verdens fineste mann.

Jeg kan jo ikke si noe til ham om det, men hjernen min slutter omtrent å fungere når han er i nærheten. 

Jeg måtte bare få det ut. 🥲

Anonymkode: 8bf3c...1f9

Siterer meg selv her… 

 

Så her i slutten av februar sendte jeg han en meldign og spurte om vi skulle gå sammen om å måke snø neste dag. Fikk til svar «glad i deg men (land han befant seg i) på meg». Jeg var litt småfull denne kvelden, og skrev at jeg var glad i han også og at jeg var litt småfull. Han skrev at han også var litt full. Jeg spurte om han virkelig mente at han var glad i meg. Fikk ikke svar.

Spurte et par dager etterpå hva han mente. Fikk ikke noe svar denne gangen heller (han er litt kjent for å være dårlig på å svare på meldinger). Etter nesten en uke skrev jeg at det ikke var greit å slenge ut av seg sånne ting uten å mene det, og at jeg hadde innrømmet noe for han jeg aldri burde ha gjort. Han vet at jeg har Asperger og jeg skrev at jeg ikke kunne forstå og tolke at han faktisk ikke mente det… Fikk svar tilbake «ok her». 
 

Men det gjør fortsatt så vondt. At han kunne si noe sånt uten å mene det. Jeg ble så glad da den meldinga kom, og kræsja så hardt da det gikk opp for meg at han ikke mente det. Og nå tror jeg han har fått dame også, så jeg går rundt med en kjempevond knute i magen hele tiden. Og jeg har ikke råd til å flytte. 
 

Men jeg har ikke fått noe unnskyldning eller noe, og jeg sitter fortsatt og lurer på hvorfor i all verden han skrev det han gjorde.
 

Jeg føler meg så jævlig dust. 

Anonymkode: 8bf3c...1f9

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Siterer meg selv her… 

 

Så her i slutten av februar sendte jeg han en meldign og spurte om vi skulle gå sammen om å måke snø neste dag. Fikk til svar «glad i deg men (land han befant seg i) på meg». Jeg var litt småfull denne kvelden, og skrev at jeg var glad i han også og at jeg var litt småfull. Han skrev at han også var litt full. Jeg spurte om han virkelig mente at han var glad i meg. Fikk ikke svar.

Spurte et par dager etterpå hva han mente. Fikk ikke noe svar denne gangen heller (han er litt kjent for å være dårlig på å svare på meldinger). Etter nesten en uke skrev jeg at det ikke var greit å slenge ut av seg sånne ting uten å mene det, og at jeg hadde innrømmet noe for han jeg aldri burde ha gjort. Han vet at jeg har Asperger og jeg skrev at jeg ikke kunne forstå og tolke at han faktisk ikke mente det… Fikk svar tilbake «ok her». 
 

Men det gjør fortsatt så vondt. At han kunne si noe sånt uten å mene det. Jeg ble så glad da den meldinga kom, og kræsja så hardt da det gikk opp for meg at han ikke mente det. Og nå tror jeg han har fått dame også, så jeg går rundt med en kjempevond knute i magen hele tiden. Og jeg har ikke råd til å flytte. 
 

Men jeg har ikke fått noe unnskyldning eller noe, og jeg sitter fortsatt og lurer på hvorfor i all verden han skrev det han gjorde.
 

Jeg føler meg så jævlig dust. 

Anonymkode: 8bf3c...1f9

Jeg skjønner ikke, han skrev jo bare glad i deg, ikke jeg er forelsket i deg, glad i deg kan man si uten at det nødvendigvis er noe romantisk bak det.

Anonymkode: 8c78a...c6f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2026 den 16.37):

Jeg skjønner ikke, han skrev jo bare glad i deg, ikke jeg er forelsket i deg, glad i deg kan man si uten at det nødvendigvis er noe romantisk bak det.

Anonymkode: 8c78a...c6f

Ja, men jeg skjønner ikke vitsen med å si noe sånt hvis han ikke mente det. Voksne mennesker jo ikke rundt og sier at de er glade i hverandre sånn uten videre? 😳

Anonymkode: 8bf3c...1f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men jeg skjønner ikke vitsen med å si noe sånt hvis han ikke mente det. Voksne mennesker jo ikke rundt og sier at de er glade i hverandre sånn uten videre? 😳

Anonymkode: 8bf3c...1f9

En kan da være glad i andre uten å være forelsket. En er jo glad i sine venner og familie, og det er da mange som sier til sin venninne eller far f.eks. 

Anonymkode: e8e78...5f8

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, men jeg skjønner ikke vitsen med å si noe sånt hvis han ikke mente det. Voksne mennesker jo ikke rundt og sier at de er glade i hverandre sånn uten videre? 😳

Anonymkode: 8bf3c...1f9

Han kan jo være glad i deg uten å være forelsket i deg. 

Anonymkode: 8c78a...c6f

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2026 den 16.22):

Siterer meg selv her… 

 

Så her i slutten av februar sendte jeg han en meldign og spurte om vi skulle gå sammen om å måke snø neste dag. Fikk til svar «glad i deg men (land han befant seg i) på meg». Jeg var litt småfull denne kvelden, og skrev at jeg var glad i han også og at jeg var litt småfull. Han skrev at han også var litt full. Jeg spurte om han virkelig mente at han var glad i meg. Fikk ikke svar.

Spurte et par dager etterpå hva han mente. Fikk ikke noe svar denne gangen heller (han er litt kjent for å være dårlig på å svare på meldinger). Etter nesten en uke skrev jeg at det ikke var greit å slenge ut av seg sånne ting uten å mene det, og at jeg hadde innrømmet noe for han jeg aldri burde ha gjort. Han vet at jeg har Asperger og jeg skrev at jeg ikke kunne forstå og tolke at han faktisk ikke mente det… Fikk svar tilbake «ok her». 
 

Men det gjør fortsatt så vondt. At han kunne si noe sånt uten å mene det. Jeg ble så glad da den meldinga kom, og kræsja så hardt da det gikk opp for meg at han ikke mente det. Og nå tror jeg han har fått dame også, så jeg går rundt med en kjempevond knute i magen hele tiden. Og jeg har ikke råd til å flytte. 
 

Men jeg har ikke fått noe unnskyldning eller noe, og jeg sitter fortsatt og lurer på hvorfor i all verden han skrev det han gjorde.
 

Jeg føler meg så jævlig dust. 

Anonymkode: 8bf3c...1f9

Huff. 

Dessverre må mange gjøre en slik erfaring før man skjønner at enkelte steder ikke egner seg som sjekkemarked. 

Det går over, og du kommer til å flytte etterhvert ❤️ 

Anonymkode: 5d73e...272

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2026 den 9.49):

Jeg vil helst se han hele tiden og håper vi møtes ved kaffeautomaten, i kantina osv. Om vi spiser lunsj samtidig (og sammen med andre), skjelver jeg på hendene og har ingen matlyst av ren forelskelse. Og lykken er fellesmøter der jeg har fri utsikt til han. 😍 Ja, og så rødmer jeg i tide og utide :rødme:

Og nei, jeg sier så klart aldri noe om at jeg er forelsket i han.

 

Anonymkode: 099f5...b87

Måten du beskriver det oot, så har han nok lagt merke til det for leeenge siden 

Anonymkode: 06c46...5ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2026 den 9.41):

Når du er forelsket eller interessert i en du vet du ikke kan innlede noe med, feks pga jobb eller andre omstendigheter. Hvordan oppfører du deg mot vedkommende? Prøver du å ikke ha mye kontakt feks? Eller er du helt vanlig?

Anonymkode: 2b7bf...218

Mot alle råd og fornuft: jeg holder meg nær, prater mye med han og setter meg gjerne ved siden av om det passer sånn. Virker ikke som han har noe imot det heller

Anonymkode: 2c831...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...