Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så dum, men føler meg skuffet over samboeren min.
Jeg forventer absolutt ikke å få det samme tilbake som jeg gir. Men til bursdagen hans sto jeg tidlig opp å ga han kake til ftokost og kake til å ha med på jobben. Jeg spanderte middag ute, jeg kjøpte en Gant genser og en Gant jeans og hadde ordnet en morsom og personlig gave og skrevet fint kort. Jeg arrangsjerte bursdagsfest for hele familien hans her og i tillegg en  fest her med venner.
I dag på min bursdag,  så dro han kl 14:00  å kjøpte vin  og blomster  fra Rema 1000 og kortet skrev han  en time før dagen min var over, på kortet sto det noen halvhjerta ord. 
Føler meg utakknemlig, men må si at gråten sitter i halsen....

Er jeg utakknemlig?

• Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Carabilla skrev (1 minutt siden):

Jeg føler meg så dum, men føler meg skuffet over samboeren min.
Jeg forventer absolutt ikke å få det samme tilbake som jeg gir. Men til bursdagen hans sto jeg tidlig opp å ga han kake til ftokost og kake til å ha med på jobben. Jeg spanderte middag ute, jeg kjøpte en Gant genser og en Gant jeans og hadde ordnet en morsom og personlig gave og skrevet fint kort. Jeg arrangsjerte bursdagsfest for hele familien hans her og i tillegg en  fest her med venner.
I dag på min bursdag,  så dro han kl 14:00  å kjøpte vin  og blomster  fra Rema 1000 og kortet skrev han  en time før dagen min var over, på kortet sto det noen halvhjerta ord. 
Føler meg utakknemlig, men må si at gråten sitter i halsen....

Er jeg utakknemlig?

Dette var dårlig innsats. 

Det er lov å påpeke forskjellen her.

Anonymkode: 8529b...8a2

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Du kan aldri forvente at noen gir så mye som deg, automatisk. 

Han tenkte på deg, skrev kort, og ga gave. Noe annet er for mye forlangt.

Anonymkode: 784f9...979

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke noe galt med vin og blomster fra Rema 1000, men hvis det var det eneste så skjønner jeg du er skuffet. Han kunne prøvd hardere.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Tja, du legger i alle fall mye mer vekt på gaver enn han gjør. Kanskje dere har ulikt kjærlighetsspråk? Kanskje han syns du styrte unødvendig mye på hans bursdag og prøver å sette en annen standard? Ikke alle som synes gaver de får er verdt innsatsen. 

Anonymkode: ff122...6c5

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Jdz skrev (Akkurat nå):

Ikke noe galt med vin og blomster fra Rema 1000, men hvis det var det eneste så skjønner jeg du er skuffet. Han kunne prøvd hardere.

Blomster fra Rema vitner om så lite innsats at det nesten er på grrnsen til bedre å bare la være. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå vet du hvor lista ligger om ikke annet... se hva som skjer når du matcher den energien. 

Anonymkode: 6bd01...6f1

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Du overreagerer ikke. 

Neste bursdagen hans: kjøp han en flaske vin, så holder det. 

Og dette er ikke "for å svare med hevn", det er for at han ikke fortjener mer fra deg. 

Jeg fikk London-tur og dyrt smykke til min bursdsg fra min mann. Han fikk en dyr klokke og Gucci parfyme fra meg.

Anonymkode: 8068d...c7d

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Blomster fra Rema vitner om så lite innsats at det nesten er på grrnsen til bedre å bare la være. 

Kommer litt an på. Kona er ikke super begeistret for blomster og kan bli litt irritert hvis jeg bruker for mye penger på det. Da kan jeg finne på å kjøpe blomster fra dagligvare (har ikke Rema her) og heller bruke mer penger på noe annet.

Endret av Jdz
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Med ei som bryr seg om hvor blomstene er fra og "Gant" (er det et populært merke?) kan vel nesten ingenting være bra nok, så du krever for mye ja. 

Anonymkode: 39b5a...567

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke forvente så mye som du gav han, men du burde kunne forvente en skikkelig gave og litt ekstra kjærlighet og omsorg på dagen din, ja. Så følelsene dine har du rett til å kjenne på. Svakt levert av mannen din. 

Hilsen mann

Anonymkode: e5e9a...a4f

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Herregud, du bakte to kaker, kjøpte både genser og jeans, spanderte på restaurant og arrangerte to selskaper??

Det her er mye! Er du sikker på at han ikke synes det er for voldsomt? 

Anonymkode: 80939...b21

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kreve mer kan du ikke tillate deg. Samboeren din er en slappsvans av en gjerrigknark. Han kunne gjort en bedre innsats. En gave og middag, hadde vært på sin plass - særlig etter hva du gjorde for han. 
Personlig hadde jeg ikke sagt noe, men kjøpt en deo på Rema til han neste år. Så kan du bruke de resurssene på deg selv eller andre som ser deg

Anonymkode: 34885...fec

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tja, du legger i alle fall mye mer vekt på gaver enn han gjør. Kanskje dere har ulikt kjærlighetsspråk? Kanskje han syns du styrte unødvendig mye på hans bursdag og prøver å sette en annen standard? Ikke alle som synes gaver de får er verdt innsatsen. 

Anonymkode: ff122...6c5

Det er helt greit  ikke få dyre gaver og ja , jeg gir nok mye mer enn det som er vanlig på en bursdag.

Men å ikke engang skrive ferdig kortet før det var igjen en time av dagen, det er for dårlig.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kreve mer kan du ikke tillate deg. Samboeren din er en slappsvans av en gjerrigknark. Han kunne gjort en bedre innsats. En gave og middag, hadde vært på sin plass - særlig etter hva du gjorde for han. 
Personlig hadde jeg ikke sagt noe, men kjøpt en deo på Rema til han neste år. Så kan du bruke de resurssene på deg selv eller andre som ser deg

Anonymkode: 34885...fec

Godt forslag😄

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette var dårlig innsats. 

Det er lov å påpeke forskjellen her.

Trenger absolutt ikke en dyr gave tilbake...Men et kort og en kaffe på senga hadde vært hyggelig. Han vet jeg elsker fyr i bålpanna eller fyr i peisen.....Bare sånne småting hadde betydd så mye.

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

I noen forhold gjør man veldig lite ut av bursdager og alle er fornøyde med det, i andre er bursdager er kjempestor greie. Hva andre på KG forventer på sine bursdager er ingen god målestokk. Så synes jeg personlig at din feiring av ham virker voldsom og hans feiring av deg virker veldig liten. 

Hvis han selv er veldig opptatt av bursdagen sin, og det er derfor du arrangerer dobbelt opp med bursdagsfest for ham - da bør du selvsagt kunne forvente langt mer enn dette. Så stiller det seg nå litt annerledes hvis han selv ikke bryr seg all verden og du steller i stand langt mer enn han egentlig forventer. Men det høres utvilsomt tynt ut. 

Anonymkode: 1a944...57a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Så dere har ikke feiret bursdagen din i det hele tatt, eller trekker du kun frem det du er misfornøyd med?

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I noen forhold gjør man veldig lite ut av bursdager og alle er fornøyde med det, i andre er bursdager er kjempestor greie. Hva andre på KG forventer på sine bursdager er ingen god målestokk. Så synes jeg personlig at din feiring av ham virker voldsom og hans feiring av deg virker veldig liten. 

Hvis han selv er veldig opptatt av bursdagen sin, og det er derfor du arrangerer dobbelt opp med bursdagsfest for ham - da bør du selvsagt kunne forvente langt mer enn dette. Så stiller det seg nå litt annerledes hvis han selv ikke bryr seg all verden og du steller i stand langt mer enn han egentlig forventer. Men det høres utvilsomt tynt ut. 

Anonymkode: 1a944...57a

Det ligger en forventning der og han er takknemlig for alt jeg ordner...

Men jeg forventer absolutt ikke det samme, fordi han er ikke typen til å arrangere noe. Mrn at han skrev et kort og en kaffe på senga ,ja det hadde jeg forventet...nesten så jeg venter på at et brudd kommer snart. Fotdi dette var virkelig null innsats.

Endret av Carabilla
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Hensatt skrev (5 minutter siden):

Så dere har ikke feiret bursdagen din i det hele tatt, eller trekker du kun frem det du er misfornøyd med?

Jeg har laget middag til oss og ordnet alt selv.

Endret av Carabilla
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...