Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen sett den? Mannen og jeg skal i kveld og jeg er spent på om det blir tidenes flause eller om det blir en bra opplevelse. Uansett så blir det, ut i fra kommentarfeltet på Facebook å bedømme, noe vi kommer til å snakke om etterpå.

Hva mener dere som har sett stykket?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spoiler: Det er ikke godt, og mange fikk i pausen. Jeg er glad Sandemo ikke opplevde det selv. 

Anonymkode: a5680...5db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spoiler: Det er ikke godt, og mange fikk i pausen. Jeg er glad Sandemo ikke opplevde det selv. 

gikk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett det, men det virker som et desperat forsøk på å dra folk til teateret ved å sette opp noe så "folkelig" som en snusslitteratur-serie. 

Anonymkode: 71725...780

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ok nå har vi sett stykket og vi sitter igjen med en del forskjellige tanker og inntrykk. Om dette stykket blåser nytt liv og trekker nytt publikum til serien er det en god ting. Stykket virker til å være skrevet av to forskjellige manusforfattere: den første delen er veldig gjenkjennelig og følger boken på en god måte, men så "spoler de i historien" og dermed mister en del av... vel.. alt.. den siste delen virket til å være skrevet for å vise seg seg frem og hadde lite med bokserien å gjøre. De mistet meg helt på slutten, dessverre. Jeg var forberedt på å bli flau over en mega-glitrende-dildopenis, men ærlig talt var ikke det så veldig avskrekkende. Verre var det scenen med Tallinn som hadde null hold i historien, skal ikke spoile, men djeez..

Var det en opplevelse? Absolutt! Veldig moro å se bokserien "i live". Om vi føler oss kallet til å se det igjen? Absolutt ikke. Det får ros for forsøket ihvertfall. Det var kreativt og humoristisk, akkurat som Margit Sandemo selv var.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du skrive med spoilertag hva greia var med Tamlin? Nysgjerrig, og jeg skal uansett ikke se stykket.

Anonymkode: 91cc9...d05

Skrevet

Hvordan gjør man 47 bøker om til et teaterstykke?

Skrevet
Djungelvrål skrev (12 minutter siden):

Hvordan gjør man 47 bøker om til et teaterstykke?

Da må man vel prioritere og plukke ut. Det er jo det de vanligvis gjør når de lager film av bøker, bare at her må de prioritere enda hardere ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte det faktisk ☺️ men det var mye rart.. likte ikke historien til tamlin. Følte ikke det hadde så mye med det opprinnelige å gjøre, men det var et underholdende show. 

Anonymkode: 3b5ee...012

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne fortalt om tamlin bak spoiler tag, men aner dessverre ikke hvordan man gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker Isfolket, men andre del gjorde meg nesten litt sint. Greit at de må være oppfinnsomme når serien opprinnelig er så lang, men de trenger ikke maltraktere karakterer og lage nye historier som aldri fantes.

Å hoppe over Shira og opprinnelsen til det klare vannet ødela mye, dra inn nåtid og psykologitime ødela mer, men å gjøre Tamlin til en flau skygge av seg selv var krise og burde vært straffbart.

Synes også de kunne spart seg Lucifer og penisen. Måten han ble framstilt dro han fra mandig til bare latterlig.

Var masse mer som irriterte meg, men det har jeg fortrengt. Fordet er jeg glad jeg så den, men jeg hadde aldri giddet å se den en gang til.

Anonymkode: dca17...ed2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skulle gjerne fortalt om tamlin bak spoiler tag, men aner dessverre ikke hvordan man gjør det. 

Jeg kan gjøre det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan du skrive med spoilertag hva greia var med Tamlin? Nysgjerrig, og jeg skal uansett ikke se stykket.

Anonymkode: 91cc9...d05

Spoiler

I bøkene så bor jo Tamlin på rommet til Vanja. Han vokser til og blir ganske sexy sånn jeg forsto det. Muskler, langt hår…  i tillegg så var vel Vanja datter av Agnete og Ulvar (voldtekt), altså barnebarnet til Saga.,

I teaterstykket så er Tamlin en liten grønn figur, tenk blanding av Gremlin og Baby yoda. skikkelig usexy. 

Han bor ikke på rommet til Vanja, men rommet til Ulvar! Ulvar har rødt hår og sitter i rullestol. Han og Tamlin innleder et forhold og det topper seg da han suger halen til Tamlin som om det var en penis. Akkurat da satt jeg bare og ristet på hodet, for det ble så dumt. 

til slutt (fortsatt i rullestolen) så voldtar Ulvar «nabokona» Agnete. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg elsker Isfolket, men andre del gjorde meg nesten litt sint. Greit at de må være oppfinnsomme når serien opprinnelig er så lang, men de trenger ikke maltraktere karakterer og lage nye historier som aldri fantes.

Å hoppe over Shira og opprinnelsen til det klare vannet ødela mye, dra inn nåtid og psykologitime ødela mer, men å gjøre Tamlin til en flau skygge av seg selv var krise og burde vært straffbart.

Synes også de kunne spart seg Lucifer og penisen. Måten han ble framstilt dro han fra mandig til bare latterlig.

Var masse mer som irriterte meg, men det har jeg fortrengt. Fordet er jeg glad jeg så den, men jeg hadde aldri giddet å se den en gang til.

Jeg synes også de hadde helt feil skuespiller i rollen som Saga. Hun der har jo bare ett tonefall og ett ansiktsuttrykk. Litt sånn surt og klagende. 

AnonymBruker
Skrevet
luxifine skrev (22 timer siden):

Ok nå har vi sett stykket og vi sitter igjen med en del forskjellige tanker og inntrykk. Om dette stykket blåser nytt liv og trekker nytt publikum til serien er det en god ting. Stykket virker til å være skrevet av to forskjellige manusforfattere: den første delen er veldig gjenkjennelig og følger boken på en god måte, men så "spoler de i historien" og dermed mister en del av... vel.. alt.. den siste delen virket til å være skrevet for å vise seg seg frem og hadde lite med bokserien å gjøre. De mistet meg helt på slutten, dessverre. Jeg var forberedt på å bli flau over en mega-glitrende-dildopenis, men ærlig talt var ikke det så veldig avskrekkende. Verre var det scenen med Tallinn som hadde null hold i historien, skal ikke spoile, men djeez..

Var det en opplevelse? Absolutt! Veldig moro å se bokserien "i live". Om vi føler oss kallet til å se det igjen? Absolutt ikke. Det får ros for forsøket ihvertfall. Det var kreativt og humoristisk, akkurat som Margit Sandemo selv var.

Hva synes du om oppførselen til de andre i salen? La du merke til den øldrikkende gjengen som lo høyt på alle de gale stedene? Jeg var der samme kveld som deg nemlig, og satt rett ved dem. 
verre var det forresten med alle mobilskjermene. 

Anonymkode: cefa2...b27

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (6 minutter siden):

Jeg synes også de hadde helt feil skuespiller i rollen som Saga. Hun der har jo bare ett tonefall og ett ansiktsuttrykk. Litt sånn surt og klagende. 

Saga synes jeg ikke var så ille, men Silje synes jeg var fullstendig skivebom.

Silje er jo ei lita, vever, lys jente...

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Saga synes jeg ikke var så ille, men Silje synes jeg var fullstendig skivebom.

Silje er jo ei lita, vever, lys jente...

Ja, utseendet var vel sånn sett feil på de fleste. Men hun som spilte Silje spilte jo godt, da. Hun fikk fram varmen og staheten som Silje hadde i boka. Naturtalent for å være mor. 

• Liker 1
Skrevet

Når vi først diskuterer denne forestillingen. Jeg forstår at man må luke ut mye - men det føltes veldig rart at sterke personligheter som Ulvhedin, Ingrid, Villemo, Shira og Nathaniel ikke var med. 

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (2 minutter siden):

Når vi først diskuterer denne forestillingen. Jeg forstår at man må luke ut mye - men det føltes veldig rart at sterke personligheter som Ulvhedin, Ingrid, Villemo, Shira og Nathaniel ikke var med. 

Helt enig, de kunne fint kuttet ned på del en og fått med flere karakterer. Del en var jo enormt lang og detaljert, mens resten ble løpt over i superfart. Jeg fikk følelsen av at de brukte all planlegging på del en, og når de så at det bare var en liten time igjen før de skulle på scenen slang de sammen del to og tok det mest på sparken.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig, de kunne fint kuttet ned på del en og fått med flere karakterer. Del en var jo enormt lang og detaljert, mens resten ble løpt over i superfart. Jeg fikk følelsen av at de brukte all planlegging på del en, og når de så at det bare var en liten time igjen før de skulle på scenen slang de sammen del to og tok det mest på sparken.

Den tidslinja rett før pause kunne vært bra, men den gikk jo så fort og det skjedde så mye på mange steder i salen samtidig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...