Gå til innhold

Pappa inviterer oss på ferie

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Men han sponser jo ikke ferien, bare hotellet. De må betale flybillettene selv, og - uten at jeg aner priser - jeg kan tenke meg at det gjør dypt innhogg på kontoen.

Ja, hotellutgiftene er nok det billigste kan jeg tenke meg. Flybillettene koster mye mer enn hotellovernattinga der. Husk at det er utrolig billig i Thailand. Så jeg synes ikke denne faren akkurat spanderer så mye jeg, når de må ta mesteparten av utgiftene selv.

Du kan vel bare si det som det er: at dere ikke har lyst å reise til Thailand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri i livet betalt opp imot 10 000,- kr pr flybilett. Vi har ikke særlig god råd vi heller og vi kunne ikke dratt noen steder hvis ingen hadde spandert absolutt alt på oss, utenom lommepenger.

Jeg synes dere bare skal si at dere har ikke råd til å betale så mye pr bilett rett rundt jul og dere skal tross alt ha penger til resten av julen osv.

Det er bare til å si det som det er. Dere har ikke økonomi til å dra, enkelt og greit.

Gjest Embla s
Skrevet

Si det som det er: Dette er ikke noe dere har lyst til å prioritere!

Hvis dere trekker inn økonomi, kan det godt hende han tilbyr dere støtte eller lån til bilettene.. Det er en real sak at dere ikke vil til Thailand, eller at dere ikke vil feire jul i Thailand. Dere avviser hverken far, fars samboer eller det å feire jul sammen med dem. Dere avviser thailand (i jula). Såpass må en voksen mann kunne tåle å høre.

Gjest Gjest
Skrevet

Minner meg om da jeg var student og min mor gav meg halparten av pengene til bunadsskjorte så jeg kunne få bestilt en ny til 17 mai! Sånne skjorter er jo steindyre å få sydd så jeg synes det var rimelig ubetenksomt å belaste min økonomi med at jeg skulle betale en halv bunadsskjorte. Ville heller bruke det lille jeg hadde til overs på andre ting! Ny bunadsskjorte har jeg fremdeles ikke (etter 10 år) kjøpt.

Gjest Maddy
Skrevet

Man må kunne være såpass ærlig å si at man ikke vil dra på en slik tur og at det blir for dyrt for dere.

Gjest Maddy
Skrevet

Man må kunne være såpass ærlig å si at man ikke vil dra på en slik tur og at det blir for dyrt for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...