Shanka Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Jeg har gått på Yasmin i 2 år til sommeren.. Alt har forsåvidt gått ganske bra føler jeg.. Men det siste halvåret har jeg fått en del vondt i hodet, men jeg vet ikke om p-pillene kan være årsaken til det.. Jeg har også fått enda mer tydligere blodåret på innersiden av leggen/låret.. Jeg lurer på om det kan være pga av p-pillene? Noen som vet? Lurer kanskje på om jeg bør bytte prevansjonsmiddel? Har noen forslag til eventuelt hvilke?
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Gikk på Yasmin i ca. 2 år, men merket ingenting av det du har merket. Hadde gjentatte ganger hodepine, men det hadde jeg også før jeg starter på pillen. Derimot merket jeg heftige humørsvingninger, gjentatte soppinfeksjoner og ukontrollerbare gråteanfall. Har begynt på Loette nå, synes det går mye bedre. Du kan jo bytte p-piller om du er usikker, men ang. hodepinen, ville jeg sjekket det opp med en lege. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Jeg hadde også hodepine da jeg gikk på p-piller. Det var sannsynligvis fordi blodtrykket mitt steg. Om du ikke trives med det du bruker nå, er det ingen grunn til å fortsette. Det finnes masse prevensjonstyper der ute.
rugrat Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Jeg har nettopp byttet p-pillemerke fra Synfase til Trionetta, pga hodeverk, mild kvalme og generell slapphet i kroppen. Legen sjekket bl.a. blodtrykket mitt før jeg fikk ny resept, for å være sikker på at det ikke var noe annet galt. Jeg merker allerede forskjell, etter få dager. Hodeverken og kvalmen er borte. Er fortsatt litt slapp og trøtt, men det er nok pga lite søvn (sykt barn). Ta en tur til legen og få sjekket blodtrykk, blodprosent og diverse, og er det ok, så prøv et nytt merke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå