Blått Skrevet 27. januar #21 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2026 den 15.35): Ditt beste tips for å komme seg ut av depresjon? 🤞🏻 Anonymkode: 2a9de...5b4 Fysisk aktivitet (jeg har veldig god effekt av 10.000 skritt per dag, men det tok tid å komme ditt) og D-vitamin. Jeg sliter med depresjon selv, og selv om jeg er langt bedre enn tidligere - så er denne tiden på året veldig vanskelig på grunn av mørket. Også tenk over hva som gir deg mestringsfølelse Det kan være godt. .
AnonymBruker Skrevet 27. januar #22 Skrevet 27. januar For meg var det innstilling og motivasjon. Til syvende og sist er det du som bestemmer over hjernen og dens reaksjoner. Det må man aldri glemme Anonymkode: 613b1...73f
AnonymBruker Skrevet 27. januar #23 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For meg var det innstilling og motivasjon. Til syvende og sist er det du som bestemmer over hjernen og dens reaksjoner. Det må man aldri glemme Anonymkode: 613b1...73f Da har du ikke en klinisk depresjon altså... Tro meg, jeg hadde aldri valgt å ha de tankene og reaksjonene jeg har, hadde jeg kunnet. Sånne utsagn er farlige, for det kan gjøre at man føler at man feiler hvis man ikke klarer å "bestemme over hjernen". Og vi med ekte depresjon føler at vi feiler nok fra før. Til TS; Jeg har dessverre ikke noen gode råd. Eneste jeg kan si at hvis du har hatt kronisk depresjon i flere år uten særlig bedring av verken medisiner, behandling og/eller terapi, ville jeg sett på om det heller er en udiagnosert nevrodiversitet i deg. Jeg skal nå utredes for autisme og adhd og få traumebehandling. Anonymkode: 409bf...a7b 1 1
Katie88 Skrevet 27. januar #24 Skrevet 27. januar Det spørs kanskje på hvorfor man er deprimert og hvor dypt den er. Men jeg har stor tro på kosthold med grønnsssker og frukt hver dag. Jeg føler meg lettere til sinns når jeg spiser frukt. Kombinerer frukt gjerne med noe som innholder protein for å bli mett og få stabil blodsukker. f.eks. nøtter. Jeg må ha stabil blodsukker og spise regelmessig hver dag. Merker at når jeg er nede i lav blodsukker så er jeg «dårligere». Tunge mat og sukker gjør det verre her. Omega 3, D vitamin og sink tilskudd, men får høre med legen der og med tanke på blodprøvene dine behov. Også fysisk aktivitet og frisk luft. Begynne smått og øke litt etter hvert. Skriv gjerne ned når du har trent/gått så ser du hvor mye du trener og da er det lettere å planlegge neste aktivitet/trening og holde på motivasjonen, føler jeg. Også være nøye med hva du vil gjøre og hvem du henger sammen med. Foretrekker du gruppe eller 1 til 1 når du er sosial. Og hvor lenge. Velg ting som du liker. Også følge med, f. Eks når du har PMS, hvor du er i syklusen hvis du er kvinne har hjulpet meg. Også har støttessamtaler en periode hjulpet meg. Men det spørs veldig på hvem man snakker med kjenner jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå