Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man kjøpe tomme bruskasser på butikkene?? 5 åringen trenger som skøytestøtte. Evt hvor får jeg tak i de?

Anonymkode: b63ea...78e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hør med butikken. Jeg vil tro du får kjøpt der.

Anonymkode: c083d...f48

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk med restauranter, puber etc. De får ofte drikkevarer som Pepsi etc. i "blåkasser". 

Anonymkode: a2a91...cfa

AnonymBruker
Skrevet

Butikkene får vel ikke brus i bruskasser lenger? Tror de får den plastet på paller. 

Anonymkode: f56da...397

AnonymBruker
Skrevet

Du bør heller kjøpe en skøytretrener, da får barnet riktig bevegelsesmulighet med føttene. Bruskassen er i veien for god balanse. 

Ja - det ER faktisk en veldig stor forskjell.

Anonymkode: 26c4f...c39

AnonymBruker
Skrevet

Butikker får som regel ikke i kasser lengre, men det kan likevel hende de har noen liggende. Vet vi har noen liggende på lageret.

Anonymkode: 3099d...141

Skrevet

Butikker får ikke brus i kasser. Den kommer surret i plast. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du er litt handy, snekrer du raskt sammen et passende stativ selv. Noen trelekter og noen skruer så har du et brukbart stativ på 15 minutter.

Anonymkode: 5e58f...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en. De koster ikke det hvite ute av øynene. Og det er mye bedre enn en kasse.

Anonymkode: 3b9c0...52c

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er en skøytetrener, som jeg tipset om tidligere i tråden. 

Å bruke bruskasse til barnet for skøytestøtte er litt som å fylle badedrakten til barnet med stein. Helt motstridende. Blir vanskeligere å lære seg å stå på skøyter. 

Det BESTE er å ikke bruke noe ekstra utstyr i det hele tatt, men av alt - skøytetrener er det beste. Bruskasse noe av det dummeste. Det blir vanskeligere å lære seg å stå på skøyter med bruskasse, på samme måte som det er vanskeligere å lære seg å svømme med stein i badedrakten.

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte spark de første gangene. Vår is er på elva, så muligens mindre populært på Isbane. 

Eldste trengte ingen støtte 

Anonymkode: ab623...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et par skistaver? Å støtte seg på en bruskasse gir jo helt feil type støtte/vinkel.

Anonymkode: ed9a9...99f

AnonymBruker
Skrevet

Når barnet er 5 år, trenger den ingen støtte. La hen falle, og reise seg igjen. Etter to-fem ganger på is, så raser hen avgårde. Og ja, jeg har god erfaring da jeg er trener innen idrett på is. 

Anonymkode: 83b85...61f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når barnet er 5 år, trenger den ingen støtte. La hen falle, og reise seg igjen. Etter to-fem ganger på is, så raser hen avgårde. Og ja, jeg har god erfaring da jeg er trener innen idrett på is. 

Hvis barnet er redd for å falle er det lurt å ta på beskyttelsesutstyr. Albuebeskyttere og leggbeskyttere kommer man laaangt med. 

Da er det ikke mange gangene på is før de knekker koden. Litt faller man, men med utstyr slipper man at det gjør vondt og st man skader seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett noen bruke bruskasser til å lære seg og stå på skøyter. Husker de var på skøytebanen da vi var små, men de ble brukt til å sitte på for å ta av/på skøyter, som målstolper og hinder, og noen skøyv de også rundt, ja. Men det må være veldig vanskelig å lære seg å stå på skøyter med de. 

Anonymkode: f4680...65e

Skrevet (endret)

Syntes bruskasser var praktisk når vi hadde små barn, man kan bruke de til å sitte på når man tar på skøytene, bruke de til å bære skøytene i til og fra banen og småbarna syntes de er morsomme å dytte rundt på isen. Men vi har aldri aktivt prøvd å lære barna å gå på skøyter, vi har tatt de med på isen og tatt på de skøytene, og latt de holde på som de vil, det sikkert bedre med en ordentlig støtte hvis man skal aktivt gå inn for å lære de å gå på skøyter. Men for oss har bruskasser vært godt nok, det hjalp barna å komme seg opp igjen når de falt, og de støttet seg på den når de gikk rundt på isen. 

Alder har sikkert litt å si det også, 2-3 åringer syntes nok det er morsommere med bruskasser enn de på 5-6. 

Jeg tror det beste stedet å få tak i bruskasser nå er finn/loppemarked eller liknende.

Endret av Amys
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis barnet er redd for å falle er det lurt å ta på beskyttelsesutstyr. Albuebeskyttere og leggbeskyttere kommer man laaangt med. 

Da er det ikke mange gangene på is før de knekker koden. Litt faller man, men med utstyr slipper man at det gjør vondt og st man skader seg. 

Helt sant! Bare å ha på knebeskyttelse hjelper mye (og hjelm selvsagt)! Får du også tak i en brukt hockeybukse, så kommer ikke barnet til å grine mye når hen faller 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen trenger støtte. Herregud 🙄

Anonymkode: aaf60...8da

AnonymBruker
Skrevet

Spark (sparkstøtting) for dem som går på dammer, tjern, innsjøer osv. Den er jo både en stol å sitte på mens man tar på skøytene (og når man er sliten). Og god å støtte seg på. Og så er sånne sparker til småbarn utrolig søte (bonus) 😍

Anonymkode: a7f24...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...