AnonymBruker Skrevet 22. januar #1 Skrevet 22. januar Vi liker å sove med vinduet åpent. Men så har vi naboer som fyrer på natta slik at røyken kommer inn vindu hos oss (når det er kaldt og røyken går ned og ikke opp). Det er ubehagelig og irriterer i halsen i tillegg til at det lukter. Det skal sies at de fyrer ikke bare med god ved, så det lukter ikke godt Anonymkode: e0264...fb6
AnonymBruker Skrevet 22. januar #2 Skrevet 22. januar Glemte spørsmålet. er det innafor å si fra? Anonymkode: e0264...fb6
AnonymBruker Skrevet 22. januar #3 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi liker å sove med vinduet åpent. Men så har vi naboer som fyrer på natta slik at røyken kommer inn vindu hos oss (når det er kaldt og røyken går ned og ikke opp). Det er ubehagelig og irriterer i halsen i tillegg til at det lukter. Det skal sies at de fyrer ikke bare med god ved, så det lukter ikke godt Anonymkode: e0264...fb6 Noen må nødvendigvis sitte fyringsvakt om de skal holde varmen. Kanskje får du heller bare vurdere å lukke vinduet. Anonymkode: 20a9b...700 20 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar #4 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen må nødvendigvis sitte fyringsvakt om de skal holde varmen. Kanskje får du heller bare vurdere å lukke vinduet. Anonymkode: 20a9b...700 Fyringsvakt nei. Det de sannsynligvis gjør er å kvele trekken når de legger seg, slik at det fortsatt er glør igjen i ovnen dagen etter. Til glede for alle i nabolaget Jeg har hatt det likt ts, men har ikke sagt fra, har bare lukket vinduet. Anonymkode: 3c16e...5fa 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar #5 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fyringsvakt nei. Det de sannsynligvis gjør er å kvele trekken når de legger seg, slik at det fortsatt er glør igjen i ovnen dagen etter. Til glede for alle i nabolaget Jeg har hatt det likt ts, men har ikke sagt fra, har bare lukket vinduet. Anonymkode: 3c16e...5fa Ja, og med garantert fare for pipebrann. Lukk vinduet! Jeg orker ikke å ha vinduet åpent i mange kuldegrader, så ser ikke poenget. Anonymkode: 0e97a...076 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar #6 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi liker å sove med vinduet åpent. Men så har vi naboer som fyrer på natta slik at røyken kommer inn vindu hos oss (når det er kaldt og røyken går ned og ikke opp). Det er ubehagelig og irriterer i halsen i tillegg til at det lukter. Det skal sies at de fyrer ikke bare med god ved, så det lukter ikke godt Anonymkode: e0264...fb6 Jobber de turnus som gjør at de sitter våkne til langt på natt? Vet du årsaken? Jeg jobbet en del til 22 tidligere og snudde dagen. La meg midt på natta og jobb igjen på ettermiddagen. Anonymkode: 25f7e...d41
AnonymBruker Skrevet 22. januar #7 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi liker å sove med vinduet åpent. Men så har vi naboer som fyrer på natta slik at røyken kommer inn vindu hos oss (når det er kaldt og røyken går ned og ikke opp). Det er ubehagelig og irriterer i halsen i tillegg til at det lukter. Det skal sies at de fyrer ikke bare med god ved, så det lukter ikke godt Anonymkode: e0264...fb6 Nei, du kan ikke be andre slutte å fyre på kvelden/natta. Lukk igjen vinduet. Anonymkode: 3ecc1...a7e 36 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar #8 Skrevet 22. januar Lukk vinduet. Vi har et stort og gammelt hus som trekker. Når vinteren er på det verste må vi fyre hele døgnet. Vi bytter på å stå opp å legge inni ved. Slukker det så tar det mange timer å få varme igjen. Flere dager for at det skal bli varmt i hele huset. Anonymkode: cdaf4...4b3 18 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar #9 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi liker å sove med vinduet åpent. Men så har vi naboer som fyrer på natta slik at røyken kommer inn vindu hos oss (når det er kaldt og røyken går ned og ikke opp). Det er ubehagelig og irriterer i halsen i tillegg til at det lukter. Det skal sies at de fyrer ikke bare med god ved, så det lukter ikke godt Anonymkode: e0264...fb6 Sett på vifte mot vindu. Da får du ikke røyk og røyklukt inn Anonymkode: e2355...f19 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #10 Skrevet 23. januar De jobber dag og har et nytt hus, så ingen grunn til å fyre på natta sånn sett. Må være st de liker det varmt på morgenen. Jeg får ikke sove når det er varmt på soverommet. Gjerne under 15 grader, helst under 10. Så sover ofte med verandadøra åpen selv om det er minusgrader ute. Anonymkode: e0264...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De jobber dag og har et nytt hus, så ingen grunn til å fyre på natta sånn sett. Må være st de liker det varmt på morgenen. Jeg får ikke sove når det er varmt på soverommet. Gjerne under 15 grader, helst under 10. Så sover ofte med verandadøra åpen selv om det er minusgrader ute. Anonymkode: e0264...fb6 Er dessverre ikke noe du får gjort noe med. Eneste er å ta en prat med naboene, kanskje det kan løse seg. Anonymkode: 8f807...898 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #12 Skrevet 23. januar Det er noe de fult har lov til. Vi gjør det selv. Mannen legger seg seint ofte ved 01 tiden. Legger da inn i ovnen, sønnen står opp ved 5 tiden er det slikt fyrer han opp igjen, eller bare legger innpå. Jeg og gubben er står opp ved 7 tiden. Så her er det fyr i ovnen døgnr rundt Anonymkode: 7b8a5...b44 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #13 Skrevet 23. januar At dere liker å ha vinduet åpent trumfer ikke at de liker å ha det varmt inne. Det er ingen lov mot å si fra men jeg hadde bedt deg drite og dra. Anonymkode: 621b4...cb0 20 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar #14 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Glemte spørsmålet. er det innafor å si fra? Anonymkode: e0264...fb6 Innafor å si fra? Hva venter du deg egentlig, at du skal få bestemme når folk får fyre? At de skal ha det kaldt inne fordi du på død og liv må ha vinduet oppe om natten? Da hadde jeg bare sagt at du får lukke vinduet, vi skal ikke fryse pga dine vaner. Anonymkode: 18f55...ef6 9 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar #15 Skrevet 23. januar De er nok selv klar over at de fyrer så ingen grunn til å si ifra. Vi fyrer også til så sdnt som mulig så det er godt å stå opp☺️ Anonymkode: 64a09...d6f 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar #16 Skrevet 23. januar Stor forståelse for at du må sove med vinduet åpent (det må jeg selv), men også stor forståelse for de som fyrer på natten, slik at det er en lunk på morgenen. Du kan alltids si i fra, men sjansen er stor for at du bare blir sett på som en vanskelig og kravstor nabo. Naboen som fyrer gjør jo ikke noe ulovlig. Anonymkode: eaa39...f0f 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #17 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Glemte spørsmålet. er det innafor å si fra? Anonymkode: e0264...fb6 Nei. Noen fyrer om natta for å ha et varmt hus å stå opp til. Dette må du bare finne deg i. Anonymkode: f4e86...fa7 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar #18 Skrevet 23. januar Jeg har et veldig kaldt hus, gammelt og burde vel vært etterisolert for en god stund siden, så på de kaldeste dagene om vinteren står jeg opp til 10 grader inne. Hadde jeg hatt muligheten, ville jeg definitivt fyrt om natta for å slippe det. Du kan ikke be naboen om å la være å fyre om natta, nei. Jeg sover også med vindu oppe, får så vondt i hodet ellers, men kan jo ikke be naboen om å ta hensyn til det av den grunn 😅 Anonymkode: 44044...df0 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar #19 Skrevet 23. januar Bytt sover soverom eller flytt. Flytt på bygda med naboer en halv km unna,det er nydelig kan jeg fortelle. Anonymkode: 42664...84e 6
Flammen12 Skrevet 23. januar #20 Skrevet 23. januar 8 hours ago, AnonymBruker said: Glemte spørsmålet. er det innafor å si fra? Anonymkode: e0264...fb6 Nei. 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå