Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Eg skal strikke balaklavamini frå strikk det, men den strikkes egentlig i dsa pus på pinne nr 4. Her i området har me desverre kun drops garn tilgjengelig, og hadde vore greit å bli ferdig før kulda setter inn igjen til helga 

Er da best å strikke med dobbel tråd drops air, eller enkel tråd drops melody? Nokon som har gode erfaringer å dele? 

Anonymkode: 1ce03...6a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva du velger deg (pus inkludert) må du jo strikke en lapp for å teste strikkefasthet. Begge de to er omtrent like i garntykkelse (sånn ca .75 av den anbefalte) så hvorfor tenker du legge den ene enkelt og den andre dobbelt?

Jeg ville valgt enten:

1. et garn i ren ull som er 100 m per 50 gram. Da vil strikkefastheten være sånn ca lik originalen og matematikken blir mindre slitsom. Jeg ville ikke valgt et «loddent» garn fordi det å puste inn slike fiber (som brukeren vil gjøre) er veldig slitsomt for luftveiene og bare unødvendig å utsette noen for.

2. valgt drops air, strikket en prøvelapp holdt dobbelt, en holdt enkelt, valgt den jeg likte fall og utseende best på og så regnet ut det nye maskeantallet og justert oppskriften langsmed (du vil måtte justere, fordi du vil ikke oppnå riktig strikkefasthet OG riktig type strikket stoff med dette garnet, og begge er viktig). Husk at det er polyamid i dette garnet. Brukeren vil med sikkerhet puste inn plastfiber. Tenk over om det er en ting du er komfortabel med.

Anonymkode: 3347f...96d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...