Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enten privat på finn eller fra butikk?

Anonymkode: d5c7b...331

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjøper kun brukt data og mobil, finner på finn.

Anonymkode: bc358...4a6

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort i de 30 årene jeg har hatt mobil. Eller vent litt, den aller første mobilen jeg fikk (kjøpte ikke, fikk gratis), var en jeg fikk av faren min. Han hadde fått ny mobil og nytt nummer av jobben sin, så jeg arvet hans mobil. Men etter det har jeg kjøpt alle mobilene jeg har hatt nye.

Liker å starte med et fresht 100% batteri og ingen større muligheter for feil.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Får via jobb - ny iPhone annethvert år. Barna arver fra meg/mannen. 

Anonymkode: 8a411...20d

AnonymBruker
Skrevet

Gjort det flere ganger.

Både mobil og pc.

Anonymkode: b1e45...15a

Skrevet

Sist eg kjøpte ny mobil brukte eg Finn nesten ny eller nybrukt, uskikkker på kva det heiter. Men er uansett veldig nøgd med ny telefon!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg bytter kun ut tlf fordi de begynner å fungere dårligere, og telefoner har ekstremt kort holdbarhet, så kjøper heller ny hvert 4.-5 år.

Anonymkode: 4115b...53b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, min forrige tlf var 1 år gammel da jeg kjøpte den. Hadde den i 5 år etterpå. Den fungerer ok fortsatt så har den liggende som backup mobil. Den jeg har nå kjøpte jeg på Elkjøp sin outlet, så den var litt brukt. 

Mtp hvor skadelig det er for miljøet vårt med forbruk av telefoner så synes jeg det er greit å kjøpe brukte telefoner av de som driter i sånt og bytter telefon oftere enn de bytter truse.

Anonymkode: b94ea...2ef

• Liker 1
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort.

Nå får jeg ny mobil av arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns mobil er som en forbruksvare og de er priset høyt! Da legger jeg heller i litt ekstra og kjøper en ny.

Samtidig er det sjeldent jeg kjøper ny mobil, og de få gangene har det vært salg, innbytte, kampanje etc som har gjort at telefonen ikke ble så gal i pris. 

Anonymkode: 5b685...d96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, min forrige tlf var 1 år gammel da jeg kjøpte den. Hadde den i 5 år etterpå. Den fungerer ok fortsatt så har den liggende som backup mobil. Den jeg har nå kjøpte jeg på Elkjøp sin outlet, så den var litt brukt. 

Mtp hvor skadelig det er for miljøet vårt med forbruk av telefoner så synes jeg det er greit å kjøpe brukte telefoner av de som driter i sånt og bytter telefon oftere enn de bytter truse.

Anonymkode: b94ea...2ef

Alle jeg kjenner som bytter ofte får ny av arbeidsgiver.

Telefonen er et viktig verktøy i jobb - så det effektiviserer. Både med nyeste teknologi. Og ikke minst går batteritiden ned raskt med alt vi må ha på telefonen. Når vi avinstallerer alt og gir til barna så mangedobles batteritiden. 

Anonymkode: 8a411...20d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, stoler ikke på brukte telefoner. Bruker telefonene til de er brukt opp eller ødelagt av noe plutselig. 

Anonymkode: 69674...178

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg synes ikke jeg sparer nok, relativt sett, i forhold til å få kjøpe en helt ny som jeg pakker ut selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, ikke mange som kjøper brukt her, virker som KG består av folk som er stinne av penger. Dataen jeg skriver på nå kjøpte jeg i 2022, da var den 11 år gammel, men den kostet rundt 22 000 som ny, så den funker bra enda. Kjøpte den for kr 1000, og fikk selvsagt beskjed på KG om å heller kjøpe en ny for et par tusen enn å kjøpe en brukt for så lav pris, for det fikk jeg ingenting for. Jah....fordi KG som forum har null erfaring med å kjøpe brukt men må slenge ut tullemeninger likevel.
Mobilen som jeg bruker er også brukt, kjøpte den for kr 500 i 2021 den også. Skulle ønske jeg hadde de mengdene med penger som dere har på å kaste bort på alt mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper aldri brukt elektronikk og jeg selger heller ikke når det byttes ut.

Anonymkode: fb3c5...519

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper brukt, både til meg og unga. Aldri hatt noe problemer med telefonene. Vart i flere år.

Anonymkode: 226a9...722

Gjest lafemmefatale
Skrevet

Ja, gjort det til både meg selv og barna. Via Onecall eller Telenor… nestenny eller hva det heter. Fordelen er at du beholder garantien hvis den ikke virker. Hadde vært mer skeptisk til å kjøpe fra privatpersoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjøper alltid ny mobil, men jeg har telefonene til de havarerer og jeg MÅ ha ny. 

Anonymkode: 094ed...100

Skrevet (endret)

Det kunne jeg nok ha gjort ja 😊

Jeg er glad i gjenbruk 😊

Endret av Mardina
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jøss, ikke mange som kjøper brukt her, virker som KG består av folk som er stinne av penger. Dataen jeg skriver på nå kjøpte jeg i 2022, da var den 11 år gammel, men den kostet rundt 22 000 som ny, så den funker bra enda. Kjøpte den for kr 1000, og fikk selvsagt beskjed på KG om å heller kjøpe en ny for et par tusen enn å kjøpe en brukt for så lav pris, for det fikk jeg ingenting for. Jah....fordi KG som forum har null erfaring med å kjøpe brukt men må slenge ut tullemeninger likevel.
Mobilen som jeg bruker er også brukt, kjøpte den for kr 500 i 2021 den også. Skulle ønske jeg hadde de mengdene med penger som dere har på å kaste bort på alt mulig.

Ikke alle som vil kjøpe andres søppel

Anonymkode: d48f4...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...