Gå til innhold

Dere som har hatt blindtarmbetennelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar alle. 

Er nå i kontakt med legevakten og fikk beskjed om å fortsette å gi smertestillende og ringe opp igjen hvis det blir verre. 

Det varte ikke lenge med pause fra vondtene. Har anfall nå, og får ekstra vondt hvis hun legger vekt på høyre fot. Tok blindtarmtesten og det gjorde vondt. 

Føler på meg at det er blindtarmen, og blir stresset når vi ikke fikk reise inn nå. Vi har tross alt 1 time reisevei. 

Anonymkode: 1589e...80b

Det HAR jo åpenbart blitt verre, så nå ringer du legevakten igjen og gir beskjed om at dere reiser hjemmefra NÅ for undersøkelse. Mens jenta fremdeles er i stand til å sitte noenlunde oppreist i et bilsete. 1 time i bil er mye for en med smerter. Og å vente natten over kan dere ikke ta sjansen på.

Anonymkode: 63544...d5e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det HAR jo åpenbart blitt verre, så nå ringer du legevakten igjen og gir beskjed om at dere reiser hjemmefra NÅ for undersøkelse. Mens jenta fremdeles er i stand til å sitte noenlunde oppreist i et bilsete. 1 time i bil er mye for en med smerter. Og å vente natten over kan dere ikke ta sjansen på.

Støtter denne

Anonymkode: 3182e...d1b

Skrevet
BobbySocks skrev (41 minutter siden):

Da ringer du å sier at smertestillende ikke hjelper, du mistenker blindtarm og forventer å få en time. Bare å stå på ditt. 

Helt enig,. Sprekker den, så kan hun få bukhinnebetennelse. Heller en gang for mye til lege, enn en gang for lite. 

Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit å ta en sjekk på legevakta først som sist,en liten trykktest og ultralyd er ikke dumt.

På meg gjorde det litt vondt ved bevegelse på jobb,kvalmende vondt. Men helt greit da jeg var rolig. Gikk slik i 4-5 dager før jeg fikk veldig vondt hele tiden,feber og ganske uggen. Satt å ventet på legevakta i 3 timer,da jeg besvimte der ble det fart på sakene...

Hadde gått så lenge at det var ett hull på tarmen på størrelse med en 5 kroning. Magen var full i gørr,måtte vaske alt av innvoller der inne.

Bukhinnebetennelse og blodforgiftning. Operasjonen varte i 5 timer åpen buk,måtte ligge på sykehuset 11 døgn. 

Er visst litt alvorlig med blindtarmbetennelse....

Anonymkode: 26515...411

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Greit å ta en sjekk på legevakta først som sist,en liten trykktest og ultralyd er ikke dumt.

På meg gjorde det litt vondt ved bevegelse på jobb,kvalmende vondt. Men helt greit da jeg var rolig. Gikk slik i 4-5 dager før jeg fikk veldig vondt hele tiden,feber og ganske uggen. Satt å ventet på legevakta i 3 timer,da jeg besvimte der ble det fart på sakene...

Hadde gått så lenge at det var ett hull på tarmen på størrelse med en 5 kroning. Magen var full i gørr,måtte vaske alt av innvoller der inne.

Bukhinnebetennelse og blodforgiftning. Operasjonen varte i 5 timer åpen buk,måtte ligge på sykehuset 11 døgn. 

Nettopp.

Du var i realiteten en hårsbredd fra døden.

Så her må TS stå på kravene overfor legevakten og kreve undersøkelse i kveld.

Anonymkode: 1f362...95b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ringe igjen og si at det har blitt verre. Helst mens dere sitter i bilen på vei. Dere kan ikke gå og legge dere i kveld uten å ha sjekket.

Anonymkode: ab0d3...5ec

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

600 mg Ibux og Paracet er MYE!! Ville ikke gitt så store doser uansett nesten.. 

Reis inn til legevakt og bare stå på ditt. Ikke reis hjem før de har undersøkt med ultralyd

Anonymkode: 31f4e...c15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var også nær bukhinnebetennelse, så jeg er glad mamma insisterte på at jeg skulle bli med til lege. 

Dette kan potensielt bli veldig farlig. Håper dere drar til legevakt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Reis inn til legevakt og bare stå på ditt. Ikke reis hjem før de har undersøkt med ultralyd

600mg Ibux og Paracet er ikke MYE(!!!) som du påstår.

Samboer hadde blindtarmbetennelse. Legevakten ba han ta en paracet, før jeg ringte illsint og ba de skaffe han en legetime. Han hadde feber, magesmerter på høyreside og var nesten sengeliggende. Ble operert samme dag.

Anonymkode: 1eaa9...9f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, det er ikke mye. Over tid ja, men ikke for noen dager i situasjoner hvor det trengs.

Anonymkode: ab0d3...5ec

AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du opp igjen NÅ og krever å få en time. Har et par historier i omgangskretsen med blindtarmen, hvor en av de dessverre ikke gikk bra. Fikk beskjed av lege om å se an... Ikke for å skremme, men for å vise hvor viktig det er å faktisk få en grundig sjekk om man mistenker blindtarmen.

Anonymkode: dc43b...c20

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering. Hun begynte å kaste opp og smertene tiltok, så vi ringte legevakten igjen og ble igjen møtt av et hespetre som mente det sikkert bare var omgangssyke. Skulle gi eple juice og farris. Fikk ikke komme inn, enda jeg overdrev symptomene noe, som hun hadde akkurat da. 

Enden på visen er at vi dro direkte til akuttmottaket/legevakt på nærmeste sykehus i stedet. Da var hun veldig dårlig og hadde fått feber. Klarte ikke snakke pga smerter, og hun kaldsvettet. De tok hun rett på undersøkelse, og så rett på operasjon ettersom blindtarmen var helt ødelagt. Alt er bra nå🥰

Klage er allerede sendt. 

• Liker 1
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oppdatering. Hun begynte å kaste opp og smertene tiltok, så vi ringte legevakten igjen og ble igjen møtt av et hespetre som mente det sikkert bare var omgangssyke. Skulle gi eple juice og farris. Fikk ikke komme inn, enda jeg overdrev symptomene noe, som hun hadde akkurat da. 

Enden på visen er at vi dro direkte til akuttmottaket/legevakt på nærmeste sykehus i stedet. Da var hun veldig dårlig og hadde fått feber. Klarte ikke snakke pga smerter, og hun kaldsvettet. De tok hun rett på undersøkelse, og så rett på operasjon ettersom blindtarmen var helt ødelagt. Alt er bra nå🥰

Klage er allerede sendt. 

Gå til lokalavisa også! 

De pleier å elske slike saker. Det engasjerer leserne, og med god grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken legevakt? 🤬

Anonymkode: 0b28f...e46

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er på grunn av saker som dette jeg sluttet å ringe legevakta når det gjelder barna mine. Jeg møter opp å sier vi skal inn til legen. 

Anonymkode: 58b2f...147

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Klage er allerede sendt. 

Det er trist å høre at vi ikke har kommet lenger i 2026. Jeg ble også bært inn på akuttmottaket av mamma når jeg var 15 år i 1998 etter at hun ikke ble hørt på legekontoret eller på legevakta(etter gjentatte samtaler, når jeg hadde helt klassiske symptomer på blindtarm betennelse. De prøvde å bortforklare det med at det kunne være urinveisinfeksjon og denne bortforklaringen kom de også med etter at urinprøven viste at det var det ikke så sa du at sikkert var menstruasjonsmerter til tross for at jeg ennå ikke hadde fått menstruasjon, da var responsen at nei men den kunne være på vei og det var sikkert ikke sant han andre bortforklaringer og som jeg ikke husker i farta.Det også sies at mamma selv har tatt blindtarmen og kjente raskt igjen symptomene. Så når mamma til slutt tok saken i egne hender og bokstaveligtalt leverte meg på døra på akuttmottaket gikk ekstremt fort da blindtarmen min var nær ved å sprekke.

Anonymkode: 7a19c...629

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Klage er allerede sendt. 

Fy f... Så bra du bare reiste rett opp, ikke sitte å vente! Desverre noen idioter som jobber rundt om! Meld det inn å gjerne til avisen og! Så de tar ting på alvor!

Anonymkode: c0574...c9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...