AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Skrevet 21. januar Jeg skal spise mye protein, opptil 130 gram om dagen. Sliter veldig med å få i meg så mye. Føler jeg ikke gjør annet enn å spise egg og skinke og drikke proteinpulver til jeg blir dårlig nesten. Er med i studie som gjør at jeg må spise så mye og vil ikke skuffe de på studiet. Men ah- så vanskelig. Helt sykt. Tips?? Anonymkode: a9b6d...c45
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Skrevet 21. januar Er det pga operasjon, helse eller trening? Q protein melk, yt med protein og næringsdrikker med protein er drikke som tilfører mye. Egg, kjøtt, fisk. Animalsk, det kan varieres i det uendelige. Anonymkode: ae2a1...c9d 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Skrevet 21. januar Jeg faster akkurat nå, men når jeg skal spise igjen, skal jeg lage en digg eggesalat med cottage cheese, dæsj med gresk yoghurt, litt majones, salt, pepper og cayennepepper, proppet fullt med proteiner. Anonymkode: 9092e...466
Soft mann Skrevet 21. januar #4 Skrevet 21. januar Ett beger cottage, med to bokser skyr+ 400-500 g hvit fisk. Så er du langt over, og dette er i ett måltid😉
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Skrevet 21. januar Prøv kylling i forskjellige varianter. Jeg spiser mye salater med kylling. Det kan varieres med krydder, hva salaten skal inneholde og forskjellige dressinger. Noe annet jeg spiser mye av er stekt torsk med ertepure. First price har en pose med 800 gram frosne torskefileter til 119 kroner tror jeg. Torsk er magert med mye proteiner. Ellers er det godt med eggerøre med spekeskinke eller røkelaks. Hvis du bruker flere eggehviter enn eggeplommer så blir det mye proteiner uten for mange kalorier. Anonymkode: f6784...dc8
AnonymBruker Skrevet 22. januar #6 Skrevet 22. januar Hvis du er med i en studie har du vel fått litt opplæring i kosthold før dere satte i gang? Og det er vel noen du kan spørre om råd også der? Jeg synes ikke det er noe vanskelig å spise 130g protein fra rene animalske kilder. Du må bare kutte ut andre ting. Kutt ut korn, pasta, poteter, belgfrukter, snacks, godteri og slike ting som er dårlige proteinkilder. Anonymkode: 488c2...19c 2 3
Tvist Skrevet 22. januar #7 Skrevet 22. januar Ristede kikerter er godt som snacks og fulle av proteiner. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #8 Skrevet 22. januar Hvorfor? Så sant du ikke er en tømmerhogger på 12-timers skift så er det bare oppspinn. Anonymkode: abb2e...dc0
AnonymBruker Skrevet 22. januar #9 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor? Så sant du ikke er en tømmerhogger på 12-timers skift så er det bare oppspinn. Anonymkode: abb2e...dc0 Hvorfor står i det lille avsnittet TS skrev. Leste du ikke? Anonymkode: 78138...e74 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar #10 Skrevet 23. januar Tvist skrev (På 22.1.2026 den 10.04): Ristede kikerter er godt som snacks og fulle av proteiner. For et elendig forslag. Hermetiske kikerter har ca 7g protein per 100g. For at TS skal nå sitt mål om 130g protein måtte hun spist 1,85 kg hermetiske kikerter, som er 2432 kcal. Da tar man ikke en gang hensyn til den dårlige proteinkvaliteten. Man tar bare opp ca 52% av proteinet i kikerter, så da er vi oppe i 4678 kcal og ca 3,7 kg hermetiske kikerter. Og det har en dårlig aminosyreprofil, så kroppen klarer bare å nyttiggjøre seg av ca 62% av proteinet den tar opp. Da er vi oppe i 7546 kcal og 6 kg kikerter. Eller TS kan spise kjøtt. 570g kyllingfilet (ca 700 kcal) tilsvarer 6 kg kikerter (ca 7550 kcal). Lett valg når man har kunnskapen og ikke faller for feilinformasjon. Anonymkode: 488c2...19c 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå