Gå til innhold

Psykolog

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg har funnet ut, etter mye om og men, at jeg trenger å gå til en psykolog. Skal begynne på Universitet til høsten, og har da hørt at man kan få gratis psykologtimer. Inntil da må jeg vel betale. Er det slik at jeg betaler 1200 kr i året, og får resten gratis? Eller noe sånt?

Har IKKE lyst å gå gjennom fastlegen min. Henvender jeg meg direkte til en psykolog?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Jeg har funnet ut, etter mye om og men, at jeg trenger å gå til en psykolog. Skal begynne på Universitet til høsten, og har da hørt at man kan få gratis psykologtimer. Inntil da må jeg vel betale. Er det slik at jeg betaler 1200 kr i året, og får resten gratis? Eller noe sånt?

Har IKKE lyst å gå gjennom fastlegen min. Henvender jeg meg direkte til en psykolog?

På Universitetet er det gratis å gå til psykolog.

Det er imidlertid en begrensning på hvor mange timer man får, men jeg tror de kan henvise deg videre.

Hvis du vil gå til en psykolog som har driftsavtale med kommunen, dvs. at du betaler opp til frikortgrensen (1500 kr. tror jeg) du ha henvisning fra lege.

Hvis du ikke vil gå gjennom legen din, må du gå til en privatpraktiserende psykolog som ikke har driftsavtale. Da koster det imidlertid fort 700 kr. timen.

Skrevet (endret)
Hei.

Dersom du velger å gå utenom fastlegen din, så har du ikke andre muligheter enn privat psykolog.

Men h*n har plikt på seg til å seriøst vurdere om du trenger terapi, så jeg ville ha vurdert å gå via fastlege.

Jeg gikk først til privat psykolog i ett år, ble deretter innlagt, og derfra sendt videre til DPS Distrikts psykiatrisk senter, der jeg har fått kjempebra oppfølging av psykologen min.

Men uansett LYKKE TIL

:smilyblomst:

Endret av strilen
Skrevet

Hvor skal du studere? Jeg går ut i fra at de forskjellige universitetene/samskipnadene har forskjellige priser.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg gikk hos en privat, betalte 500 eller 1000 pr time

Skrevet

Vanlig takts hos på hos privat psykolog er 600,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...