Gå til innhold

Hvordan merker man om man har hemoroide?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har jeg kjent noe ubehagelig i endetarmen. Men det rare er at dette bare kommer på kvelden! Det kjennes ut som det er noe litt spisst inni der. Jeg har hatt hemoroide før, etter fødsel, og da kunne jeg kjenne den med fingeren. Nå kjenner jeg ingenting (har ikke tatt fingeren så langt inn)Kan det være det likevel, eller er tarmkreft mer sannsynlig?

Anonymkode: 23a0b...0e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen hvis du er bekymret.

Anonymkode: 88fe2...ccc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De siste ukene har jeg kjent noe ubehagelig i endetarmen. Men det rare er at dette bare kommer på kvelden! Det kjennes ut som det er noe litt spisst inni der. Jeg har hatt hemoroide før, etter fødsel, og da kunne jeg kjenne den med fingeren. Nå kjenner jeg ingenting (har ikke tatt fingeren så langt inn)Kan det være det likevel, eller er tarmkreft mer sannsynlig?

IMG_9607.jpeg.6ea1a9ad6f4d7fa731bb56ed7636f945.jpeg

Anonymkode: 93dfe...ecd

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror ikke tarmkreft inntreffer helt der nede hvor fingrene kan nå, men litt lengre opp i systemet? Men jeg er ikke lege så det beste er vel å snakke med fastlegen og få en henvisning til sykehus med full undersøkelse. Har du oppdaget blod i avføring f.eks.?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

IMG_9607.jpeg.6ea1a9ad6f4d7fa731bb56ed7636f945.jpeg

Den kan gjøre vondt når du må bæsje, nyse og ellers når det kommer trykk ned mot underlivet, og endetarmen kan ha vansker med å trekke seg inn igjen. Det kan også komme lyst blod ved avføring. En er mer utsatt for hemorroider etter fødsel og ved hyppig løs og eksplosiv avføring. Milde tilstander kan behandles med stikkpiller og krem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hemorroider er sannsynlig, ikke tarmkreft 

AnonymBruker
Skrevet

Hemoroider klør, svir og blør.

Endetarmskreft blør og gir deg dårlig mage som luft, diaré eller smerter, men ikke før det har gått flere år.

Jeg har erfart begge deler

Anonymkode: bd290...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...