Gå til innhold

Er det stygt å si til seg selv ..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At man hater en forelder? 
jeg har vokst opp i et giftig familieforhold hvor den ene foreleren har prøvd å få meg å mine søstre til å ha den andre forelderen for å bryte ned den andre forelderen å for å få makt over oss å fremstå som et sympatisk menneske selv..

jeg er nå i slutten på tyveårene å nå behandler den «slemme» forelderen meg likt som han behandlet min andre forelder.. jeg har omsider fått øynene opp å ser at dette er for å ha en hakkekylling og å fremstå så bra selv… min «slemme» forelder har stort behov for anerkjennelse for hva vedkommende har opplevd i sitt tidligere arbeidsliv( pensjonist nå) 

uten at det er så voldsomt å skryte av.. 

vedkommende gjør alt for å prøve å ødelegge psyken min med å være ufin, trykke på mine knapper helt til jeg får nok for å skape en reaksjon fra meg å deretter kalle meg den psykisk syke.. vedkommende er ond og for meg som er forelder selv er det helt uforståelig man kan være så ond.
det har foregått i maaaange år….

min forelder er 70 år og jeg tror helt ærlig jeg kan si at jeg hater h*n… det vil bli en lettelse når vedkommende går bort. 

Er det slemt av meg å føle det slik? 

Anonymkode: 7ab01...a3e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle en følelse være «slem»? Du føler det du føler, og det bør du ikke undertrykke. Følelser er viktig informasjon. Og hvis du hater en forelder betyr det at din forelder har gjort noe veldig dårlig mot deg. Da er det viktig at du forsøker å sette grenser og skjerme deg mot vedkommende. 

Anonymkode: 1ad6d...8b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forståelig at du føler det sånn. Men kan du ikke bare kutte kontakten helt så du får fred og kan få videre?

Jeg gjorde det for noen år siden og er nå i prosessen i å sørge at jeg ikke hadde foreldre som var glad i meg. Og lærer å bli glad i meg selv og behandle meg selv bedre enn de gjorde. Det er livsforandrende. 💪🥹

Anonymkode: c6af0...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Det aller største mysterium her er vel hvorfor noen egentlig v elger å fortsette en sånn relasjon i det hele tatt... 

Anonymkode: 0493f...c4c

Skrevet

Høres veldig naturlig ut å hate noen som ikke er snill mot deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...