AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Skrevet 19. januar Hei. vært sykemeldt en liten stund men skjønner meg ikke helt på de utbetalingsdatoene.. jeg venter nå på å få utbetaling som skal komme innen 25( som er i helgen) da kommer de nok på fredag, men er det slik at de plutselig kan komme imorgen liksom? Eller er det alltid 25. hvis det er på en hverdag? Nå spør jeg kun ang sykepengene utbetalingene som kommer da og ikke etter 5 dager Anonymkode: a3c75...bc1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Skrevet 21. januar Utbetaling av sykepenger skjer etter at den sykmeldte har sendt inn søknad om sykepenger og arbeidsgiver har sendt inn inntektsmelding. Når Nav har mottatt og innvilget søknaden, utbetales sykepengene vanligvis innen den 25. i måneden hvis søknaden er innvilget før den 20. i samme måned. Hvis søknaden innvilges etter den 20., får man pengene normalt innen 5 dager etter innvilgelse. Dersom sykefraværet går over to måneder, kan utbetalingen bli delt. Da kommer sykepenger for sykefraværsdager i foregående måned inne 5 virkedager fra den datoen søknaden er behandlet, og den 25. i måneden for sykefraværsdager i inneværende måned. Det er derfor ikke sikkert at du får sykepenger utbetalt nå - det avhenger av om søknaden din er behandlet eller ikke. Anonymkode: dfa30...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Utbetaling av sykepenger skjer etter at den sykmeldte har sendt inn søknad om sykepenger og arbeidsgiver har sendt inn inntektsmelding. Når Nav har mottatt og innvilget søknaden, utbetales sykepengene vanligvis innen den 25. i måneden hvis søknaden er innvilget før den 20. i samme måned. Hvis søknaden innvilges etter den 20., får man pengene normalt innen 5 dager etter innvilgelse. Dersom sykefraværet går over to måneder, kan utbetalingen bli delt. Da kommer sykepenger for sykefraværsdager i foregående måned inne 5 virkedager fra den datoen søknaden er behandlet, og den 25. i måneden for sykefraværsdager i inneværende måned. Det er derfor ikke sikkert at du får sykepenger utbetalt nå - det avhenger av om søknaden din er behandlet eller ikke. Anonymkode: dfa30...bd3 Ja jeg forstår det, den er behandlet å blir alltid automatisk behandlet dagen etter jeg sender inn søknad om sykepenger. Anonymkode: a3c75...bc1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2026 den 21.13): Ingen som vet? Anonymkode: a3c75...bc1 Hei TS, vil bare anbefale deg en gruppe på facebook for slikt, AAP-aksjonen Du kan poste som anonym bruker der også Anonymkode: eb184...ab8
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei TS, vil bare anbefale deg en gruppe på facebook for slikt, AAP-aksjonen Du kan poste som anonym bruker der også Anonymkode: eb184...ab8 Takk 💞 Anonymkode: a3c75...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Skrevet 21. januar Mest trolig kommer de ikke før fredag siden den 25 er på en søndag. Anonymkode: fa85f...723 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå