AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Skrevet 19. januar Jeg er nysgjerrig. Virker jo som åpent kontorlandskap er mest vanlig. Hva jobber du som/utdanning og har du eget kontor eller ikke? Anonymkode: 3b15c...b1b
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Skrevet 19. januar Sykepleier. Eget kontor. Anonymkode: c7077...14f
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Skrevet 19. januar I min bransje er det ikke vanlig i det hele tatt. Og mange kontorer har for få møterom. Vi jobber ofte tett og sammarbeider mye så naturlig at det er åpent landskap hos oss men for en del oppgaver er det behov for å være alene i fred og da velger jeg ofte hjemmekontor Anonymkode: 18b0e...7f2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Skrevet 19. januar Hadde eget kontor da jeg jobbet i det offentlige. Anonymkode: f8d2d...860
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Skrevet 19. januar Jobber som saksbehandler i statlig virksomhet. Har eget kontor, men det er fordi utformingen av lokalene våre gjorde det mulig. Saksbehandlere i samme virksomhet som tidligere har hatt eget kontor, hvor de har fått nye lokaler nå, havner fort i åpne landskap. Det er nok mer utpreget. Selv kunne jeg aldri tenkt meg åpent landskap eller free seating, og er veldig glad jeg har eget kontor og fast arbeidssted. Anonymkode: a379b...43e 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Skrevet 19. januar Sivilingeniør, eget kontor og ubegrenset tilgang til hjemmekontor. Anonymkode: 34735...cef
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Skrevet 19. januar Vi har hvert vårt kontor hjemme - jobber stort sett derfra. Jeg har free-seating, må finne meg en plass når jeg kommer inn. Også celle-kontor, om man ønsker det. Mannen har eget kontor på jobb. Synes egentlig det er å kaste bort penger de heller kunne brukt på lønn 😅 Anonymkode: 7148e...fe5
AnonymBruker Skrevet 19. januar #8 Skrevet 19. januar Saksbehandlerstilling i departement. Eget kontor. Vi skal liksom inn i landskap i nytt regjeringskvartal, men de har gått tilbake på det nå for vår del. Ser ut til å forbli i kontor. Hjelper nok at jeg jobber mye med graderte opplysninger. Anonymkode: 9a805...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #9 Skrevet 19. januar Hadde eget kontor fram til sommeren. Da flyttet vi inn i nyoppussede kontorlokaler med åpent landskap og free seating, men det er ikke nok plasser til alle. Enkelte avdelinger har kun 40-60% dekning, så folk tvinges til å ha hjemmekontor. Synes ikke det fungerer spesielt bra, særlig fordi min avdeling deler sone med en annen avdeling uten noen form for skillevegger. Folk kommer ofte og setter seg i vår sone fordi det ikke er ledig plass i hjemmesonen deres. Jobber med IT i staten. Anonymkode: 8e0f7...18e
AnonymBruker Skrevet 19. januar #10 Skrevet 19. januar Jobber i staten. Har gått fra eget kontor med tynne vegger (les: lytt) til fast plass i åpent landskap med god skjerming, og nå med eget kontor med støytett glass og dør. Sitter med åpen dør med mindre jeg tar telefoner. Foretrekker den løsningen jeg har nå, men det er først og fremst fordi det er en del telefoner i hverdagen. Anonymkode: dc410...9c6
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Skrevet 19. januar Rådgiver i staten, sitter i åpent landskap sammen med ca 50 stk. Vi sitter gruppert 4 og 4. Anonymkode: c92bb...e86
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Skrevet 19. januar Jeg har bare en stol jeg. Og bruker vinduskarmen til bord. Anonymkode: c0483...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #13 Skrevet 19. januar Rådgiver i kommunal sektor. Har eget kontor, men vi vet alle at det ikke er en selvfølge. De fleste i tilsvarende stillinger deler kontor eller sitter i åpent landskap, så min avdeling er veldig redd for å bli flyttet på. Anonymkode: 4753b...c48
AnonymBruker Skrevet 19. januar #14 Skrevet 19. januar Hadde eget kontor, så ble det åpent landskap, så kom pandemien og reddet oss. Nå er det fritt frem med hjemmekontor. Anonymkode: d2f92...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #15 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er nysgjerrig. Virker jo som åpent kontorlandskap er mest vanlig. Hva jobber du som/utdanning og har du eget kontor eller ikke? Anonymkode: 3b15c...b1b Oi..! Hadde ikke klart å sitte i landskap! Har alltid hatt eget, fint kontor i alle mine fire jobber. I landskap har man ikke noe «eget»…man blir presset inn i en og samme utstilling. Tror de arbeidsgiverne som har landskap kanskje har litt dårlig råd? Anonymkode: 38492...efa
AnonymBruker Skrevet 19. januar #16 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Rådgiver i staten, sitter i åpent landskap sammen med ca 50 stk. Vi sitter gruppert 4 og 4. Anonymkode: c92bb...e86 Hr ikke den norske staten råd til ordentlige celle-kontorer til sine ansatte? Anonymkode: 38492...efa
AnonymBruker Skrevet 19. januar #17 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): I min bransje er det ikke vanlig i det hele tatt. Og mange kontorer har for få møterom. Vi jobber ofte tett og sammarbeider mye så naturlig at det er åpent landskap hos oss men for en del oppgaver er det behov for å være alene i fred og da velger jeg ofte hjemmekontor Anonymkode: 18b0e...7f2 Ja, skulle jeg bytte jobb og jeg ikke får et eget hyggelig kontor, er jeg avhengig av hjemmekontor minst 3 ganger i uken! Gjør en dårligere jobb i landskap: klarer ikke å slappe av for å få gjort en effektiv og god jobb. Mister konsentrasjonen i landskap. Ørepropper/musikk hjelper ikke når formålet er påtvungent. Anonymkode: 38492...efa
AnonymBruker Skrevet 19. januar #18 Skrevet 19. januar Kjenner ingen med kontor lenger 😅 Jobber i staten. Vi har åpent landskap og free seating. Anonymkode: 16246...1ac
AnonymBruker Skrevet 19. januar #19 Skrevet 19. januar Eget kontor. Jobber for en arbeidsgiverorganisasjon. Anonymkode: a039e...657
AnonymBruker Skrevet 19. januar #20 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eget kontor. Jobber for en arbeidsgiverorganisasjon. Anonymkode: a039e...657 Organisasjonslivet har vel for det meste egne kontorer 🙂 som er det aller beste for trivselen (og arbeidet)! Anonymkode: 38492...efa 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå