Gå til innhold

Har du spurt chatgpt om hjelp til innredning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går lastet jeg opp et bilde av en bildevegg/sofakrok som er litt vanskelig å få til. Man ser seg fort litt blind på ting. 

Spurte chatgpt om råd og fikk overraskende god hjelp! Litt gøy, selv om man absolutt må være kritisk. Men tilbakemeldingen var begrunnet og det var absolutt noen gode poenger som jeg tok med meg (og endel annet var helt skivebom).

Ba også om å få se stua i en spesifikk jotunfarge, likte den funksjonen også.

Andre som har prøvd?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har hatt kjempegod hjelp til å ominnrede stua med hjelp av ChatGPT. 

Anonymkode: e4504...abf

AnonymBruker
Skrevet

Ja veldig fornøyd!!

Anonymkode: d724b...90c

AnonymBruker
Skrevet

Hva spør dere om spesifikt? «Kan du innrede dette rommet?» 

Ikke TS

Anonymkode: 527f3...300

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg gjort. Faktisk i går jeg testet og det er artig. Fikk masse gode tips.

Anonymkode: 3dbf4...4f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke TS

Ja det starter jeg gjerne med også der jeg hva jeg får og hvordan jeg formulerer meg videre. Mer av ditt eller mindre av datt osv osv.. ikke min stil, dette er mer min stil, osv osv.. 

Anonymkode: d724b...90c

Skrevet

Ja, det funket ikke 😅

Jeg var superkonkret, spurte om å sette farge fra jotun på vegg med opplastet bilde. Fargekode og alt.

Nope, det klarte den ei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke TS

ChatGPT er ikke en søkemotor. Den er bedre jo mer presis du er. Så når jeg trenger hjelp til noe så mater jeg ofte inn mange detaljer og tanker, også bilder. Og så jobber man videre med å spille ting frem og tilbake. 

Anonymkode: a439e...2fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt den til mye. Tok bilde av et skap på vaskerommet, og to-tre inspirasjonsbilder, ga den målene, og hva som skulle inn i skapet, hyppigheten av bruk etc. Så fant vi sammen gode systemer og oppbevaringsløsninger. 

Bar brukt den til å finne god løsning på hjemmekontoret - der vi til slutt landet på at plassbygd pult, der de monterte mot eksisterende pax garderobe, ville være best. Og fant leverandører i nærområdet - kryssjekket mot reviews etc. 

Nå skal jeg i gang med et større prosjekt, inkludert flytting av en vegg og to plassbygde løsninger. Mange elementer. Så nå jobber vi med dette, og planløsninger, nesten hver dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja :) alle som kommer inn hos oss sier at huset er superfint. Har lagt ut bilder på snapchat og jeg ser at venner/bekjente tar inspirasjon fra oss 😅

Anonymkode: cc7e8...a5c

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker Gemini. Bruker den en del til å visualisere løsninger når vi pusser opp.

Anonymkode: e5da3...236

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (23 timer siden):

Ja, det funket ikke 😅

Jeg var superkonkret, spurte om å sette farge fra jotun på vegg med opplastet bilde. Fargekode og alt.

Nope, det klarte den ei.

Det klarte den med meg. 

Anonymkode: 7e88f...739

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det klarte den med meg. 

Anonymkode: 7e88f...739

Hvilken brukte du? 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (På 19.1.2026 den 19.37):

Ja, det funket ikke 😅

Nope, det klarte den ei.

Jeg måtte teste det nå og det fungerte helt supert. Veldig artig dette.

Anonymkode: 3dbf4...4f3

• Liker 1
Skrevet
Vernis skrev (På 19.1.2026 den 16.43):

I går lastet jeg opp et bilde av en bildevegg/sofakrok som er litt vanskelig å få til. Man ser seg fort litt blind på ting. 

Spurte chatgpt om råd og fikk overraskende god hjelp! Litt gøy, selv om man absolutt må være kritisk. Men tilbakemeldingen var begrunnet og det var absolutt noen gode poenger som jeg tok med meg (og endel annet var helt skivebom).

Ba også om å få se stua i en spesifikk jotunfarge, likte den funksjonen også.

Andre som har prøvd?

Off topic men måtte du betale for appen? Eller er det en app?

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (21 timer siden):

Hvilken brukte du? 

Hvilken ChatGPT?

Anonymkode: 453da...7c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2026 den 8.36):

Jeg har brukt den til mye. Tok bilde av et skap på vaskerommet, og to-tre inspirasjonsbilder, ga den målene, og hva som skulle inn i skapet, hyppigheten av bruk etc. Så fant vi sammen gode systemer og oppbevaringsløsninger. 

Bar brukt den til å finne god løsning på hjemmekontoret - der vi til slutt landet på at plassbygd pult, der de monterte mot eksisterende pax garderobe, ville være best. Og fant leverandører i nærområdet - kryssjekket mot reviews etc. 

Nå skal jeg i gang med et større prosjekt, inkludert flytting av en vegg og to plassbygde løsninger. Mange elementer. Så nå jobber vi med dette, og planløsninger, nesten hver dag. 

Er det sånn at chatgpt husker deg og prosjektet? Eller er du innlogget? 

Anonymkode: 9be3d...fa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det sånn at chatgpt husker deg og prosjektet? Eller er du innlogget? 

Anonymkode: 9be3d...fa4

Du kan velge å aktivere minne, eller ikke.

Jeg har valgt å ikke gjøre det. Liker å starte "på null" når jeg har en ny idé. Verktøyet er fantastisk, men ikke alltid slik at den klarer å skille at jeg liker en ting i garderoben, en annen ting i interiøret, en tredje ting på kjøkkenet.

Men innenfor en chat husker den alt, og samler informasjon. Jeg har en rekke ulike chat, mange sortert under prosjekter - der den også har minne på tvers. Så jeg vet hvor jeg skal gå, gitt hvilken hukommelse du husker. 

Jeg betaler. Har en variant privat, og en annen for jobb. Så er innlogget. 

Skrevet

Har vært forkjølet og i dårlig form i helgen, så har tilbrakt mye tid på sofaen og mobilen. Har utfordret ghatgpt på å si noe om interiøret og å forstå forbedringer (ikke på planløsning og store ting, heller brukt funksjonen som en interiørstylist).

Og hva kan en si? Vel..Man bør absolutt ikke navigere utelukkende etter det chatgpt foreslår,  men det er absolutt noen kvaliteter der. Jeg har lastet opp samme bilde (minnefunksjon av) og spurt om nesten det samme,  og chat gir meg ganske så ulike svar. Tenker jo egentlig at det er ok, hadde jeg spurt ulike interiørdesignere ville jo de også svart noe ulikt. 

Når jeg spisser spørsmålene får jeg bedre svar.  For eksempel har jeg fått hjelp til å fjerne litt ting. Man blir blind på sitt eget og jeg opplevde at chat hjalp meg med å se ting.  Chat mente også helt merkelige ting, men de ignorerte jeg bare. Så oppsummert fra meg; litt gøy,  litt nyttig, men husk at du vet best selv😎

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...