Gå til innhold

Innleggelse barneavdelingen Rikshospitalet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer ved innleggelse på Rikshospitalet? Har de bilparkering? Hvordan overnatter forelder? Er de dyktige?

Anonymkode: bbf7f...744

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skjer ved innleggelse på Rikshospitalet? Har de bilparkering? Hvordan overnatter forelder? Er de dyktige?

Babyen min ble innlagt med RS på barneavdelingen på Arendal sykehus, jeg som mor lå på samme rom som henne i en seng ved siden av henne mens hun var koblet til forskjellige slanger. Bør være noe i samme duren for dere? Parkering blir nok sikkert litt dyrt, ellers får man spøre om å bli kjørt og hentet når barnet kan komme hjem?

Anonymkode: cc33e...c60

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er parkeringsplasser et par hundre meter før dere kommer helt opp til Rikshospitalet. 

Man kan kjøre opp og slippe av, om barnet ikke klarer å gå den biten.  

Foreldre, hvertfall en forelder kan sove over på rommet. De har foreldresenger på rommet.  En gang fikk vi enerom og to ganger har vi delt rom med et barn og en forelder. 

Vi har hatt bare positive opplevelser med barneavdelingen. De er utrolig flinke med barn og unge. De gangene vi har vært der har det også skjedd litt, som en tryllekunstner og en spillkveld.  Min fikk også tilbud om å komme på skolen som de har der, men vi skulle hjem dagen etter så det ble ikke noe av. 

Det er et kjøkken der, som barna kan forsyne seg av. Vi fikk også middag og brødmat. 

Anonymkode: 697a9...3ce

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på om man kan få et slik bevis til parkering, så man kan stå gratis. Litt usikker på om jeg husker riktig her altså. 

Anonymkode: 697a9...3ce

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De graver mye rundt riksen nå, så er litt usikker på parkeringa, men før fikk man parkere i parkeringshuset gratis når det var innleggelse. Man registrerte bilnr i resepsjonen på avdelingen. En forelder får være med barnet hvis det er så lite at det må ha forelder det hele tiden. (Ellers blir forelder innlosjert på pasienthotellet) Det er sjukt tørr luft på sykehuset. Ta med leppepomade og håndkrem. 

Anonymkode: aff9e...3e9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble flydd fra Arendal sykehus til Rikshospitalet med helikopter i 2023. Vi fikk et ganske stort rom som både jeg og pappaen fikk sove på. Det var egentlig et dobbeltrom og dersom de ikke hadde hatt ledig så måtte en av oss bodd på pasienthotellet. Den av oss som ikke fikk bli med i helikopteret kjørte bil opp til Oslo. Parkerte i parkeringshuset til Rikshospitalet. Vi fikk gratis parkering av sykehuset. Det var gratis mat til 1 av foreldrene og barnet selvfølgelig. 

Vi fikk fantastisk god hjelp. Evig takknemlige. 

Anonymkode: 76baf...c21

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi ble flydd fra Arendal sykehus til Rikshospitalet med helikopter i 2023. Vi fikk et ganske stort rom som både jeg og pappaen fikk sove på. Det var egentlig et dobbeltrom og dersom de ikke hadde hatt ledig så måtte en av oss bodd på pasienthotellet. Den av oss som ikke fikk bli med i helikopteret kjørte bil opp til Oslo. Parkerte i parkeringshuset til Rikshospitalet. Vi fikk gratis parkering av sykehuset. Det var gratis mat til 1 av foreldrene og barnet selvfølgelig. 

Vi fikk fantastisk god hjelp. Evig takknemlige. 

Da barnet kom ut fra det overvåkningsrommet det lå på de første dagene sov hen sammen med oss fram til utskrivelse. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere deler. Alt er skremmende og overveldende nå

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor dyktige de er på noe spesifikt blir umulig for oss å si noe om, men de er det mest spesialiserte sykehuset i landet, untatt brannskader hvor det er Haukeland.

Vi hadde alltid opplevelsen at Rikshospitalet var faglig dyktige men mer formelle og mindre fleksible enn Ullevål. 

Anonymkode: 8231c...dd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...