AnonymBruker Skrevet 19. januar #21 Skrevet 19. januar Jeg tenkte ikke lengre enn til nesetuppen, og knapt det, når jeg flyttet ut. Jeg var yngst og sistemann, og tenkte at det sikkert var deilig for mine foreldre å ha mye tid igjen. De var unge når de fikk barn og har jobbet knallhardt. Jeg selv nøt friheten og møtte dem i selskaper eller hvis vi planla noe sammen selvfølgelig. Var nok verken flink til å ringe eller stikke innom utenom. Det gikk vel kanskje et lite år på den måten, så sa min mor at pappa hadde sagt det var så tomt hjemme nå, og de så meg så sjelden 😮 Jeg hadde ikke ofret "tomt rede" en tanke og fikk så dårlig samvittighet 🙈 Tror ikke det er så uvanlig, og sikkert en kombinasjon med nyforelskelse i tillegg, men enig i at man sjekker innom når noen er syke og stiller til jul. Anonymkode: 6e5cf...3f3 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar #22 Skrevet 19. januar Det er helt normalt… Anonymkode: 2f81d...d8f 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar #23 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei det gjør ikke det😊Vi har alltid hatt et nært forhold. Ikke noe drama der. Anonymkode: 56dc4...7ff Ut ifra det du skriver så synes jeg ikke det virker helt riktig. Anonymkode: a9b2d...9cf 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #24 Skrevet 19. januar Jeg synes det høres unormalt ut. Mine venner som har et godt forhold til sine foreldre har da jevnlig kontakt med dem. Jeg ringer mine foreldre 1 gang i uka, det har jeg gjort siden jeg flyttet hjemmefra for 15 år siden. Det foreldreparet som bor i nærheten av oss har vi sett ukentlig siden vi fikk barn, før det litt sjeldnere, men i alle fall 1-2 ganger i mnd besøkte vi hverandre. Anonymkode: ef3fc...9c2 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #25 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det første jeg tenker om et barn velger å ikke ha så mye kontakt med en eller begge fordelrene er det mer til det enn at de er egosentriske. Det kan være fler alternativer. Kanskje lever de i et forhold der de blir isolert bort i fra sine venner og familie. Kanskje opplever hun at du kanskje ikke har vært så veldig god mor og at hun dermed ikke ønsker å ha kontakt med deg? Det finnes mange grunner, men et barn med et godt og trygt forhold til foreldrene sine vil ikke automatisk bare slutte å ta kontakt fordi de er selvsentriske. Anonymkode: 595be...88f Med unntak av julaften (frekt å avlyse rett før) så beskriver ts mitt forhold til min egen mor. Vi har ikke noe ondt blod mellom oss. Jeg bare har ikke stort kontaktbehov. Det endret seg da jeg fikk barn😂 Anonymkode: 31cd9...eaf 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #26 Skrevet 19. januar tja, jeg er litt delt.. Litt fordi relasjonen med egne barn er slik at de/jeg ofte har kontakt men også fordi jeg/mine foreldre har sjelden kontakt - det er ikke en plutselig greie om en på 26 velger bo "på hybel" og ikke "bo hjemme" selv om det er i samme bolig gjenspeiler det et fysisk skille slik jeg leser det mellom foreldre og barn så at det kommer fullstendig overraskende på TS at henens voksne datter ikke er så relasjonsfokusert som hun selv er vet jeg ikke om jeg kjøper helt. Kanskje spesielt siden TS Skriver at datteren er "mer privat av seg" enn det hun selv er. For så å bruke ord som selvstendig og selvsentrisk om datteren og beskrivende om seg elv som "frivillig fra min side" sammen med "ønsket å hjelpe" men viser til manglende omstår tilbake til seg selv med ord som "fullstendig fravær eller interesse" - så jeg haller til at mor er needy og datteren er normal tross at jeg er delt.. Anonymkode: 1b7b4...d3c 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar #27 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Med unntak av julaften (frekt å avlyse rett før) så beskriver ts mitt forhold til min egen mor. Vi har ikke noe ondt blod mellom oss. Jeg bare har ikke stort kontaktbehov. Det endret seg da jeg fikk barn😂 Anonymkode: 31cd9...eaf Ja, det endres nok❤️Tror folk projiserer sin egen erfaring over på meg og tydeligvis vanskelig for enkelte å tro at det ikke er mer drama bak😅 Anonymkode: 56dc4...7ff
AnonymBruker Skrevet 19. januar #28 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): tja, jeg er litt delt.. Litt fordi relasjonen med egne barn er slik at de/jeg ofte har kontakt men også fordi jeg/mine foreldre har sjelden kontakt - det er ikke en plutselig greie om en på 26 velger bo "på hybel" og ikke "bo hjemme" selv om det er i samme bolig gjenspeiler det et fysisk skille slik jeg leser det mellom foreldre og barn så at det kommer fullstendig overraskende på TS at henens voksne datter ikke er så relasjonsfokusert som hun selv er vet jeg ikke om jeg kjøper helt. Kanskje spesielt siden TS Skriver at datteren er "mer privat av seg" enn det hun selv er. For så å bruke ord som selvstendig og selvsentrisk om datteren og beskrivende om seg elv som "frivillig fra min side" sammen med "ønsket å hjelpe" men viser til manglende omstår tilbake til seg selv med ord som "fullstendig fravær eller interesse" - så jeg haller til at mor er needy og datteren er normal tross at jeg er delt.. Anonymkode: 1b7b4...d3c Er ikke kjent for å være så veldig needy! Er vel heller motsatt og at hun er litt bortskjemt😂 Anonymkode: 56dc4...7ff
AnonymBruker Skrevet 19. januar #29 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke kjent for å være så veldig needy! Er vel heller motsatt og at hun er litt bortskjemt😂 Anonymkode: 56dc4...7ff Og selvinnsikten er tydeligvis på topp. Anonymkode: a9b2d...9cf 10 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #30 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ut ifra det du skriver så synes jeg ikke det virker helt riktig. Anonymkode: a9b2d...9cf Ting er da langt i fra alltid slik "det virker". Du innbiller deg noe utifra en kort tekst du har lest, og selvsagt hopper du på de verste konklusjoner. Du vet ingenting! TS har skrevet i senere innlegg at det er verken drama eller gamle konflikter bak dette. Så da får du tro på det, istedenfor å sitte der surmaget og kjerring og anta det verste. Jeg tror rett og slett ts sin datter er nyforelsket og opptatt av sitt liv med det, ikke noe annet. Man tenker ikke så mye på foreldrene da. Det er en fase. Anonymkode: 08398...821 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #31 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mine voksne barn (22 - 27) vet sjelden om jeg er syk fordi jeg ikke forteller det til dem. Tenker at i den alderen har man så nok med seg selv, det hadde jeg også da jeg var så gammel. Trist det med jula, da. Anonymkode: 86955...2cb Ja, sånn tenker jeg og . Akkurat som de ikke ringer meg fordi de er forkjølet eller har vondt et eller annet sted. Noe annet hvis de skulle skade seg eller være så syk at de trenger hjelp til å handle, men i en sånn situasjon (hvis det var meg som var så syk/skadet), hadde jeg selv ringt og avtalt hjelp. Ikke forventet at de skulle sjekke inn for å se om jeg er blitt så syk eller skadet. Jeg har en sønn på 23, og han ser jeg omtrent aldri noe til. Han har livet sitt fullt opp med venner og må nesten bestille tid for å se han Min andre sønn har en jobb med mye reising, så jeg vet egentlig ikke når han er hjemme. Men han ringer ofte nettopp når han kjører langt. Og da hender det at jeg avslutter samtalen. Jeg har jo mitt liv. Anonymkode: 4c85c...a91 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #32 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Med unntak av julaften (frekt å avlyse rett før) så beskriver ts mitt forhold til min egen mor. Vi har ikke noe ondt blod mellom oss. Jeg bare har ikke stort kontaktbehov. Det endret seg da jeg fikk barn😂 Anonymkode: 31cd9...eaf Ja, slik tenker jeg og. Vi sier jo ofte selv at dagene går så fort. At vi burde gjort ditt og datt, men så var uken gått. Og slik er det for våre barn og. Jeg både gleder og gruer meg til barnebarna kommer. For jeg har innrettet meg etter å være fri og frank til å gjøre som jeg vil nå om barna har flyttet hjemmefra. Anonymkode: 4c85c...a91 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #33 Skrevet 19. januar Det med julen var rart. Med mindre det ligger noe mer bak da? Opplever hun at du ikke tåler å bli avvist eller at du overkjører og forventer feks julen er hos deg, uten å faktisk høre hva hun ønsker? Hvis ikke det er tilfelle, er det dårlig gjort å ikke gi beskjed litt tidligere, og i alle fall vist omtanke og spurt om du har andre å feire med. Ellers er det vanlig å bruke mer tid på egne hobbyer, kjæreste og venner enn foreldre i den alderen. Husker jeg ikke likte mye planer som familiemiddag hver søndag, mange telefoner, invitasjoner til ditt og datt. Likte å ta ting på sparket, og dukket jo ofte opp noe da jeg var ung. Ville derfor ikke binde meg til familie hele tiden. Nå når jeg er litt eldre så treffes vi oftere. Virker også som du er alene? Hun har gjerne både deg, faren og foreldrene til kjæresten. Og har kanskje behov for å være litt for seg selv/med kjæresten uten fukt trøkk med planer hele tiden. Jobb og studier kan ta på også. I dag er unge ofte vant med å chatte. Ringer ikke alltid like ofte. Hva med å sende en melding i ny og ne (maks en dag i uken) og hør hvordan det går osv. Så kan hun svare når det passer, om det så er dagen etter osv. Inviter med jevne mellomrom. Helt enkelt og ikke press. Spørre om det passer å komme et par timer på middag (valgfri dag) og gjerne lage favoritten. Ellers er det jo tur, kafe, kino osv. Noe hun liker? Men jeg husker selv at mamma ikke var favoritten og prioritert i den alderen. Man har behov for andre relasjoner også. Husk også å tenke over om det er noe du gjør som kan gjøre at hun ikke liker så godt å være med deg. Negativt snakk, kun prat om deg selv / din helse, utspørring om alt mulig/"avhør", noe med stemningen? Ligger det noe bak? Er dere bare ulike og har behov for å treffes ulikt / ser pl kjemien annerledes? Anonymkode: ad2b4...553 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #34 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ting er da langt i fra alltid slik "det virker". Du innbiller deg noe utifra en kort tekst du har lest, og selvsagt hopper du på de verste konklusjoner. Du vet ingenting! TS har skrevet i senere innlegg at det er verken drama eller gamle konflikter bak dette. Så da får du tro på det, istedenfor å sitte der surmaget og kjerring og anta det verste. Jeg tror rett og slett ts sin datter er nyforelsket og opptatt av sitt liv med det, ikke noe annet. Man tenker ikke så mye på foreldrene da. Det er en fase. Anonymkode: 08398...821 Takk❤️ Anonymkode: 56dc4...7ff
AnonymBruker Skrevet 19. januar #35 Skrevet 19. januar Det er ikke normal oppførsel i min verden hvertfall. Men har dere hatt et nært forhold frem til hun flyttet til kjæresten, eller har dere hatt et forhold fordi hun fikk bo gratis hos deg? Anonymkode: 02dd1...c8a 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #36 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, sånn tenker jeg og . Akkurat som de ikke ringer meg fordi de er forkjølet eller har vondt et eller annet sted. Noe annet hvis de skulle skade seg eller være så syk at de trenger hjelp til å handle, men i en sånn situasjon (hvis det var meg som var så syk/skadet), hadde jeg selv ringt og avtalt hjelp. Ikke forventet at de skulle sjekke inn for å se om jeg er blitt så syk eller skadet. Jeg har en sønn på 23, og han ser jeg omtrent aldri noe til. Han har livet sitt fullt opp med venner og må nesten bestille tid for å se han Min andre sønn har en jobb med mye reising, så jeg vet egentlig ikke når han er hjemme. Men han ringer ofte nettopp når han kjører langt. Og da hender det at jeg avslutter samtalen. Jeg har jo mitt liv. Anonymkode: 4c85c...a91 Trist at du ikke forventer at de skal sjekk inn om du er syk! Anonymkode: 56dc4...7ff
AnonymBruker Skrevet 19. januar #37 Skrevet 19. januar Har du møtt kjæresten hennes? Virker han ok? Om dere hadde god kontakt før hun flyttet sammen med ham skurrer det litt.. Anonymkode: 097a7...748 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar #38 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så det er normalt å ikke sjekke inn med foreldrene hvis de blir syke eller høre åssen det går med dem?! Anonymkode: 56dc4...7ff Det spørs jo på hva slags relasjon dere egentlig har hatt. Noen er jo glad de blir kvitt foreldrene men med tanke på at hun har bodd hjemme så lenge så er jo det litt usannsynlig. Så har dere en god relasjon, har du vært en god mamma? For min erfaring er at enten så er foreldrene dritt og man kutter de, eller så har du ikke oppdratt henne skikkelig, rett og slett. Har dere alltid pratet masse sammen og hatt en god relasjon og det endres når hun får kjæreste så hadde jeg vært bekymret for kjæresten. Men igjen, relasjonen dere har hatt på forhånd er avgjørende. Anonymkode: 6a655...64d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #39 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har du møtt kjæresten hennes? Virker han ok? Om dere hadde god kontakt før hun flyttet sammen med ham skurrer det litt.. Anonymkode: 097a7...748 Samme tenkte eg. Korleis er kjærasten hennar, TS? ❤️ Anonymkode: b72d0...f67 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #40 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så det er normalt å ikke sjekke inn med foreldrene hvis de blir syke eller høre åssen det går med dem?! Anonymkode: 56dc4...7ff Ja, det er normalt. Men det med julaften var råttent gjort. Anonymkode: 8c5e5...f32 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå