AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Skrevet 18. januar Fødte i oktober og ønsker ny baby snarest 🥰 Men jeg har ikke hatt eggløsning enda, tror jeg... noen her som har født og blitt gravid før mensen kom tilbake? Merka dere eggløsningen? Når kom den tilbake hos dere? Anonymkode: d84c4...751
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fødte i oktober og ønsker ny baby snarest 🥰 Men jeg har ikke hatt eggløsning enda, tror jeg... noen her som har født og blitt gravid før mensen kom tilbake? Merka dere eggløsningen? Når kom den tilbake hos dere? Anonymkode: d84c4...751 Ammer du?🫣 Anonymkode: 6d31a...45f
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ammer du?🫣 Anonymkode: 6d31a...45f Kanskje essensielt å få med den type info, men ja jeg fullammer 😊 Anonymkode: d84c4...751
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Skrevet 18. januar Mye amming kan gjøre at det tar tid før du får eggløsning igjen. Hos noen skjer det etter 3-4 mnd. Hos andre tar det 1 år. Anonymkode: 9e199...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Skrevet 18. januar Jeg fikk tilbake mensen etter 3-4 måneder selv om jeg ammet. Så jeg kunne i teorien ha blitt gravid hvis jeg hadde ønsket det. Anonymkode: e683d...0f0
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Skrevet 18. januar Fødte i februar og var gravid igjen i april. Fikk aldri mensen før jeg var gravid igjen. Ikke planlagt! Anonymkode: 528f1...056
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fødte i oktober og ønsker ny baby snarest 🥰 Men jeg har ikke hatt eggløsning enda, tror jeg... noen her som har født og blitt gravid før mensen kom tilbake? Merka dere eggløsningen? Når kom den tilbake hos dere? Anonymkode: d84c4...751 Fikk mensen etter 6 uker, ammet 3 av de ukene. Ble gravid igjen 6 mnd etter fødsel med tvillinger. Mistet desverre før uke 10. Anonymkode: 137c2...628
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Skrevet 18. januar 8 mnd til første eggløsningen. Anonymkode: 60d3c...255
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Skrevet 18. januar Fikk mensen etter 13 mnd når jeg sluttet å amme. Anonymkode: 1a61a...f09
AnonymBruker Skrevet 19. januar #10 Skrevet 19. januar Kutt nattamming om mulig etter 4 mnd. Ta trippel dose med maca-rot og inositol. Da kommer eggløsning Anonymkode: 18b90...8fe
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Skrevet 19. januar Det er jo ikke anbefalt å bli gravid før det er gått 1 år, men det er din kropp selvfølgelig. Fullamming er ikke ansett som et prevensjonsmiddel og man kan fint bli gravid selv om man ammer. Alle kropper er forskjellige så du må jo bare prøve, man får eggløsning selv om man ikke får mensen. Anonymkode: da800...a0a 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Skrevet 19. januar Fullammet til 6 mnd, stor og tjukk gutt. Fikk mens etter 8 uker, ble gravid da han var 10 uker. Anonymkode: 29eed...d50
AnonymBruker Skrevet 19. januar #13 Skrevet 19. januar Kroppen din styrer dette. Eggløsning starter når din kropp er klar for ny graviditet. Bare en abort kan gjøre at man mister mens i mange måneder. Anonymkode: 813c8...dc9
AnonymBruker Skrevet 19. januar #14 Skrevet 19. januar Veldig forskjellig når det skjer. Jeg har aldri fått tilbake eggløsning før etter ammeslutt. Dvs 1,5 til 2,5 år etter fødsel. Anonymkode: 2b44b...7b1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #15 Skrevet 19. januar Jeg tenker at råd som å slutte og nattamme ved 4 måneder, ammeslutt osv er litt som at førstemann skal gå for lut og kaldt vann fordi mor absolutt skal ha 2 tette. Hva med i det minste gi førstemann mamma hele sitt første leveår uten at mor skal stresse med å bli gravid og muligens bli dårlig i graviditeten? Anonymkode: 3baef...9cb 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar #16 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker at råd som å slutte og nattamme ved 4 måneder, ammeslutt osv er litt som at førstemann skal gå for lut og kaldt vann fordi mor absolutt skal ha 2 tette. Hva med i det minste gi førstemann mamma hele sitt første leveår uten at mor skal stresse med å bli gravid og muligens bli dårlig i graviditeten? Anonymkode: 3baef...9cb Du sa det jeg skulle skrive:). Vi har to tette, men to år mellom. Pluss en graviditet så kort som rs ønsker for kroppen, er sykt påkjenning. Vi ble gravide rett etter dødfødsel med 2 åringrn vår.og det gjorde meg veldig syk !! Anonymkode: cc854...de4 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar #17 Skrevet 20. januar Husk at eggløsning skjer før mensen, og amming er ingen prevensjon. Leser om SÅ mange i termingruppa på facebook som er sjokkerte fordi de nå er uplanlagt gravide 6-10 mnd etter fødsel, fordi de ammer og ikke har fått mensen tilbake. Trodde vi var mer opplyste enn det nå i dag. Anonymkode: 28670...144 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå