Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Thyra skrev (48 minutter siden):

Har dere egen kasse med påskepynt på samme måte som til julepynt?

Jeg har det ja, og en egen kasse til det barna har laget.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så veldig glad i gult, men har da litt påskepynt i gult. Ellers bruker jeg mer pastellfarger i pynten. Har ikke noen duker, putetrekk o.l i gult. 
Har en del pynt som kan henges på grener, og noen høner og kyllinger i ulike pastellfarger. Ellers så pleier jeg å kjøpe tulipaner i pastell, og primula.

Anonymkode: b7633...300

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager et lite påsketre hvert år. Plukker grener eller bruker evt trollhassel, og setter grenene i en stor vase. Pynter grenene med masse små egg. Eggene har jeg samlet gjennom mange år, noen av dem har barna mine laget da de var mindre, noen er kjøpt her og der. 

Anonymkode: 330cd...a85

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare en tanke, passer ikke utendørs lyslenker egentlig godt sammen med påskepynt?

  • Hjerte 1
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Har dere egen kasse med påskepynt på samme måte som til julepynt?

Ja

Vi har påskeegg på påskeris og noen påskeduker. Porselensegg med plass til godteri og noen kyllinger/høner. Gule eller pastellfargede kubbelys og påskeservietter. Kjøper også inn påskeliljer og/eller gule tulipaner. 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en liten boks med påskepynt. Harer, kylling og egg. Gule dukker,  på kjøkkenet henges gule gardiner med kyllinger opp.

Pynter fredagen da skolen begynner med ferie. Og har da oppe i ca 10 dager

Anonymkode: de5f7...16b

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor kasse med pynt. Det er egg i ulike varianter, påskeharer i ulike varianter. Gule stearinlys og gule stoff-servietter. Og små egg og pynt som henges på kvister jeg setter i en stor vase. Kjøper også gule tulipaner og gule roser. 

Pynter i løpet av uka før påske. Blomstene og kvistene har jeg jo en stund, så de fungerer dels som vårpynt også. 

Anonymkode: 445a9...dca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ikke så veldig glad i gult, men har da litt påskepynt i gult. Ellers bruker jeg mer pastellfarger i pynten. Har ikke noen duker, putetrekk o.l i gult. 
Har en del pynt som kan henges på grener, og noen høner og kyllinger i ulike pastellfarger. Ellers så pleier jeg å kjøpe tulipaner i pastell, og primula.

Anonymkode: b7633...300

Her går også mye av pynten i sarte pastellnyanser. Er også glad i mer kremete nyanser av gult,mot pastell, enn påske-gult. Men akkurat blomstene liker jeg at er gule akkurat i påskeuka. 

Anonymkode: 445a9...dca

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pynter med påskeduker, pynt ungene har laget, påskeputer jeg har brodert, kyllinger, høner, harer/kaniner, bjørkeris med egg, gule lys, gule blomster, påskeegg osv. Har arvet mange duker, og har samlet pynt fra jeg var lita.

Og så har jeg kopper med søte kyllinger.

Har ei kasse og noen poser med pynt, så etter årets påske blir det nok pakket ned i 2 kasser.

Jeg har kjøpt mye fint på europris opp gjennom årene. Der kjøper jeg og søte sjokoladeegg, som jeg har stående framme i små glasskåler. Kakaobaren (lager det til jul og påske) får ei krukke med påskehare- og kyllingsjokolader.

 

Anonymkode: 54cb6...1ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er lenge til påske! 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg pynter med gule duker, putetrekk og egg, kyllinger o.l. Har også strikket meg et par gule påskesokker, og vet det finnes gensere med påskemotiv.

Anonymkode: f0651...32a

Det er jo ikke lenge til påskepynting for de som pynter til jul 1. november… Skal de bruke samme tidsskjemq begynner de påskepyntingen i starten av februar 🐣

Anonymkode: 24cf1...a88

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (13 timer siden):

Har dere egen kasse med påskepynt på samme måte som til julepynt?

Ja, men bare en.

Litt som ungene har laga og sånn...

Så tar jeg alltid frem gule/grønne puter 

Anonymkode: 3bed9...a5a

AnonymBruker
Skrevet

Julen varer helt til påske, og så kommer denne frem.
images?q=tbn:ANd9GcSWobj7ypsTAezoO9bhYI7

Anonymkode: 2459e...559

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg vokste opp på 80 og 90-tallet husker jeg påskepynten i hvert eneste rom som knall-gul. Ikke de duse gulfargene vi ser i dag, som knapt kan kalles gult, det minner mer om beige. Det er trist, gul er min absolutte favorittfarge og det er nesten umulig å få tak i interiør i riktig farge, også til påske. Jeg jobber innen garn og strikkedesign og ser også der at vi sliter med å lage en skikkelig knallgul farge i de fleste garntyper. Den selger ikke, gult er ikke populært, dessverre. 

Anonymkode: a90c2...d7f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pynter uka før påska, gule duker, påskeharer, barnas pynt fra barnehagen og gule lys. Skifter putetrekk til vårfarger (pasteller som passer til vår og sommer, skifter derfor ikke før til høsten igjen). Lar pynten stå til ett par dager etter påske.

Anonymkode: b4413...e41

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke lenge til påskepynting for de som pynter til jul 1. november… Skal de bruke samme tidsskjemq begynner de påskepyntingen i starten av februar 🐣

Anonymkode: 24cf1...a88

Det er ikke det samme.

I November er det tenning julegater, julegavehandling, julemusikk på radio, julebord har begynt. 

Mens påsketradisjonene er i mye større grad knyttet til påskedagene. Hadde påskekrim og slikt begynt en uke før påske,  så ville jeg pyntet før. Jeg er ikke så bundet til en gitt dato. Jeg markerer påske for stemning, på samme måte som at julen ikke har et religiøst innhold for meg. 

Man vil jo ha pynten og stemningen når du ellers har den i samfunnet rundt deg. 

Anonymkode: 445a9...dca

AnonymBruker
Skrevet

Når jula er ute og det blir litt stusselig hjemme så pleier jeg å tjuvstarte våren litt. Primula kommer i butikkene, så det blir et par sånne på bordene. Bytter til litt lysere putetrekk i sofaen, litt muntre farger på kubbelys, en lys løper på stuebordet. Når påsken så kommer så er det stort sett farger jeg kan bruke til det hjemme, trenger ikke så mye gult. 

Setter frem et egg med litt påskegodt på bordet, har påskeservietter, plukker fine grener i en vase som jeg henger glassegg på, også har jeg et par påskeharer og små kyllinger som settes på pyntebrett og i et kjøkkenvindu :)

Anonymkode: 7ce9e...571

AnonymBruker
Skrevet

Vi pynter relativt lite både til jul og påske, men vi har påskeduk på bordet som ligger der hele påska så sant ingen søler. Det er gule lys, gåsunger og bjørkeløv, gule tulipaner og påsleliljer. Bsrna har hvert sitt påskeegg. Ellers har vi en eske med diverse påskepynt barna har laget, og blir sstt fram. Det hender også jeg finner fram noen gule pledd.

Anonymkode: 3d627...8ec

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye. Er ofte borte 2-3 dager i påsken. 

Har en gul løper, påskeliljer, kanskje gule tulipaner, greiner i vase med ulike egg jeg har kjøpt opp gjennom. Også et par påske figurer. Gule lys og servietter. 

Anonymkode: 059c5...bfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke så mye. Er ofte borte 2-3 dager i påsken. 

Har en gul løper, påskeliljer, kanskje gule tulipaner, greiner i vase med ulike egg jeg har kjøpt opp gjennom. Også et par påske figurer. Gule lys og servietter. 

Anonymkode: 059c5...bfd

Det ble jo en del likevel, da...

  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...