AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:59 #1 Skrevet søndag kl. 17:59 Jeg skal selvfølgelig sjekke opp med arbeidsgiver, men det blir først mot slutten av uken når vedkommende person er tilbake fra ferie. Men oppdaget at i systemet (avonova) vi bruker for ferie/fravær osv der står jeg kun oppført med 20 dager ferie i år. Jobber i 100% stilling, og har vært hos samme arbeidsgiver i flere år, og trodde at selv vi som ikke har noen tariffavtale har 25 dager ferie fremdeles og at det ikke hadde blitt noen lovendring der? Har snakket med noen andre på jobb, og de har fått 25-30 dager… I fjor fikk jeg tildelt 25 dager, og brukte 23 av dem, så jeg er ikke på minussiden der heller (vi kan søke om å få bruke noen dager av neste års ferie om det er noe spesielt), så skjønner ikke helt hva som er greia her? Anonymkode: 44b5d...e52
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:08 #2 Skrevet søndag kl. 18:08 Har du bedt om å ikke bli trukket for den 5.ferieuka? Anonymkode: 5583e...ef8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:15 #3 Skrevet søndag kl. 18:15 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du bedt om å ikke bli trukket for den 5.ferieuka? Anonymkode: 5583e...ef8 Nei- har ikke snakket med noen om ferie siden i fjor faktisk! (Da var det om å flytte en halv uke ferie fra en uke til en annen uke bare, ikke noe om trekk eller planer for 2026…. Anonymkode: 44b5d...e52
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:17 #4 Skrevet søndag kl. 18:17 Ikke alle HR-systemer/ansatte er raske med å oppdatere feriedagsaldoen, de må jo se på fjoråret og kontrollere for alle ansatte. Der jeg jobber sier de alltid i fra i januar, nettopp for å unngå at folk stresser. Og så er alle saldoer oppdatert i februar ca. Anonymkode: 2f612...488
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:25 #5 Skrevet søndag kl. 18:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle HR-systemer/ansatte er raske med å oppdatere feriedagsaldoen, de må jo se på fjoråret og kontrollere for alle ansatte. Der jeg jobber sier de alltid i fra i januar, nettopp for å unngå at folk stresser. Og så er alle saldoer oppdatert i februar ca. Anonymkode: 2f612...488 Vi et en forholdsvis liten bedrift (under 20 ansatte). Ferie/fravær føres i systemet hvert måned og er oppdatert ca 3. dagen i ny måned, unntaket er januar - da er fjorårets fravær/ferie som regel ferdig registrert i rundt 7-8. januar. Jeg oppdaget det tilfeldig på fredag ettermiddag når jeg skulle inn på avonova systemet for å registrere et planlagt fravær (pålagt jobbkurs) i februar at jeg kun var tildelt 20 dager ferie i 2026, (og andre kolleger har fått 25!)og stusser veldig når jeg endatil brukte færre feriedager i fjor, og ikke hadde noe sykefravær eller annet fravær… Anonymkode: 44b5d...e52
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:29 #6 Skrevet søndag kl. 18:29 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): vedkommende person er tilbake fra ferie Hvor lenge har vedkommende person vært på ferie? Kanskje nettopp fordi du ikke brukte opp dagene dine ifjor tar din behandling lengre tid? Eller det er bare lagt inn med minus i stedet for pluss, var det 5 dager du hadde igjen fra i fjor? Uansett, ro ned, du får feriedagene dine. Anonymkode: 2f612...488
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå