Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå føler jeg folk er negative her uansett hvilket område man spør om. Men nå har det seg sånn at vi har jobb i Strømmen og Oslo sentrum, og trenger et sted å bo hvor vi får rekkehus eller tomannsbolig med hage, med grei reisevei. Så vi ser i alt av områder rundt det. Reisevei på 45 min er for langt for oss begge. Den som jobber på Strømmen bruker bil i jobben, og det må derfor være greit å kjøre til og fra, uten for mye kø. Den som jobber i sentrum er avhengig av tog. Vi ser på Kjeller akkurat nå, men har sett på Strømmen, Fjellhamar, Fetsund osv. Veldig viktig at barna våre vokser opp i et trygt miljø. Går helt fint å bo et sted hvor det er 30-40% andel innvandrerbefolkning men helst ikke mer. Hører gjerne andres erfaringer :) 

Anonymkode: ecf0e...6fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

På Strømmen er det en god del folk med innvandrerbakgrunn. Prosentmessig vet jeg ikke hvor høyt det er på skolene. Strømmen er mest sentralt for dere geografisk sånn sett mtp jobb. Ville tatt meg en tur rundt skolene og området på der du tenker barnet skal gå på skole. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjeller er et godt alternativ, men det er et stykke til kollektiv(tog). Ville heller sett på Fjellhamar og områdene der. 

Anonymkode: 0a87a...9d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har venner som har flyttet til Kjeller og trives ekstremt godt. De synes de har fått veldig mye for pengene. De har trukket fram at en av de beste tingene er at det er mange andre tilflyttere også, og derfor har det vært så mye enklere å bli kjent med folk, siden alle er i samme båt. I motsetning til hit jeg har flyttet, hvor alle har hatt sine vennegjenger siden barndommen.

• Liker 1
Skrevet

Hva kan dere kjøpe for da? 

AnonymBruker
Skrevet

Strømmen har bedre kollektivtilbud enn Kjeller mtp. tog til Oslo. Fjellhamar, Hanaborg og Kjenn har også kort vei til toget. Gjerne litt dyrere her enn på Kjeller. 

Anonymkode: 804e5...159

AnonymBruker
Skrevet
Flammen12 skrev (23 minutter siden):

På Strømmen er det en god del folk med innvandrerbakgrunn. Prosentmessig vet jeg ikke hvor høyt det er på skolene. Strømmen er mest sentralt for dere geografisk sånn sett mtp jobb. Ville tatt meg en tur rundt skolene og området på der du tenker barnet skal gå på skole. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjeller er et godt alternativ, men det er et stykke til kollektiv(tog). Ville heller sett på Fjellhamar og områdene der. 

Anonymkode: 0a87a...9d4

Rosa Dartle skrev (13 minutter siden):

Har venner som har flyttet til Kjeller og trives ekstremt godt. De synes de har fått veldig mye for pengene. De har trukket fram at en av de beste tingene er at det er mange andre tilflyttere også, og derfor har det vært så mye enklere å bli kjent med folk, siden alle er i samme båt. I motsetning til hit jeg har flyttet, hvor alle har hatt sine vennegjenger siden barndommen.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Strømmen har bedre kollektivtilbud enn Kjeller mtp. tog til Oslo. Fjellhamar, Hanaborg og Kjenn har også kort vei til toget. Gjerne litt dyrere her enn på Kjeller. 

Takk for veldig nyttige svar og tips! :) Ts

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (7 minutter siden):

Hva kan dere kjøpe for da? 

Rundt 7 er vel der komfortgrensa vår er. 

Skrevet

Leste også at det en del budsjettkutt i de offentlige tilbudene. Sjekk om det gjelder din kommune. 

AnonymBruker
Skrevet
Flammen12 skrev (2 minutter siden):

Leste også at det en del budsjettkutt i de offentlige tilbudene. Sjekk om det gjelder din kommune. 

Er det ikke slik overalt nå, alle kommunene har budsjettkutt på det meste?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=426553085

Eksempel på hva dere kan få på Fjellhamar innenfor deres budsjett. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=430953470

Strømmen. 

Takk for tips! :) vi har nok strukket oss litt lenger når vi har sett på Finn, og sett på bl.a. Johannes Nielsens vei og Nittebergsvingen. Vi tåler å kjøpe for 8 også, men da med strammere økonomi i noen år. Vi er ikke noen oppussingsmennesker, så ønsker at det er nokså nytt eller evt nyoppusset når vi flytter inn. Vi kan selvsagt kjøpe for 6 og leie inn firma til å pusse opp før vi flytter inn, det har vi råd til, men kanskje ikke noe vi vinner på økonomisk da rør osv uansett er av eldre dato. 
Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips! :) vi har nok strukket oss litt lenger når vi har sett på Finn, og sett på bl.a. Johannes Nielsens vei og Nittebergsvingen. Vi tåler å kjøpe for 8 også, men da med strammere økonomi i noen år. Vi er ikke noen oppussingsmennesker, så ønsker at det er nokså nytt eller evt nyoppusset når vi flytter inn. Vi kan selvsagt kjøpe for 6 og leie inn firma til å pusse opp før vi flytter inn, det har vi råd til, men kanskje ikke noe vi vinner på økonomisk da rør osv uansett er av eldre dato. 
Ts 

Johannes Nielsens vei og Nittebergsvingen, på Kjeller*

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rundt 7 er vel der komfortgrensa vår er. 

Rekkehus på Høybråten er ikke aktuelt? 

AnonymBruker
Skrevet

Om dere skal pendle ville jeg ha bosatt meg i nærheten av toget som går mellom lillestrøm og oslo, eller nærheten av bussforbindelser 100 og 110 bussen.  Kjeller ligger litt kronglete til? Jeg kjenner ikke til området, men mange greie plasser på Lørenskog som er nærme tog eller buss. 

Anonymkode: f3772...7af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ang innvandrerbarn, så er det færre av disse på Kjeller enn Strømmen/Skjetten. Om man ser på barna som går til skolen på Strømmen/Skjetten så er det så vidt en hvit person å se, og i alle fall etnisk norske. Virker som det er en veldig stor blanding av kulturer da, så tviler ikke på at det er et veldig krevende læringsmiljø når det blir sånn. Tenker ikke på hvite folk, men alle generelt. Slike konflikter oppstår ofte mellom innvandrere av ulike kulturer, ikke innvandrere og etnisk norske. 

Kjeller har forskningsparken, og mange nybyggområder, som gjør at boligene er generelt dyrere, slik at det er færre som er ressurssvake der. Det er fortsatt en del med innvandrerbakgrunn, men disse har da oftere høyere utdanning, så man er litt likere. Vi kjenner flere i denne gruppen, så vi er egentlig ikke så skeptiske til innvandrerandelen alene, men mer at barna har noen ressurser hjemme. 

Ang. reisevei for den som skal pendle, så kan det fint gå å bo på Kjeller, men det er veldig upraktisk om man ikke jobber i nærheten til traseen til bussen. Da må man først komme seg inn til Lillestrøm stasjon, som tar ganske lang tid med buss i rushen. Så man rekker oftest ikke første tog som det står i ruteplanen. En annen ting er hvor ustabilt togtilbudet kan være, både med innstillinger, og at det rett og slett er helt fulle tog.

Lillestrøm har jo også lagt bussknutepunktet på Olavsgaard også, midt i gokk, med ofte dårlige overganger. Så selv om man i utgangspunktet skal klare overgangen, så er det ofte det ikke går pga forsinkelser, eller at bussene rett og slett ikke kommer. Spesielt på vinterstid...  Det beste er nok derfor å gå direkte til 400-bussen ved Esso (15 min unna). 100-bussen bruker 1 time inn til Oslo bussterminal, da det er en melkerute om Lørenskog. 

Anonymkode: ca23c...baf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Unngå at barnet ditt går på skole der største del er innvandrerbarn. Spesielt fra Midtøsten og Afrika. Alt for store kulturforskjelle, mangel på språk og gangster mentalitet. (Ja jeg er født og oppvokst i Oslo). 

Anonymkode: d7411...313

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk, uten å ha bodd der selv, er at Kjeller er veldig fint. Jeg ville nok styrt unna Strømmen selv. Fetsund er kjempefint, men man skal være veldig glad i å sitte i kø hvis man planlegger å kjøre til og fra jobb til normale tider. Fjellhamar har jeg ikke erfaring med, men det er i alle fall grei togforbindelse der :)

Anonymkode: 1e4e3...493

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt inntrykk, uten å ha bodd der selv, er at Kjeller er veldig fint. Jeg ville nok styrt unna Strømmen selv. Fetsund er kjempefint, men man skal være veldig glad i å sitte i kø hvis man planlegger å kjøre til og fra jobb til normale tider. Fjellhamar har jeg ikke erfaring med, men det er i alle fall grei togforbindelse der :)

Anonymkode: 1e4e3...493

Både Fjellhamar og Hansborg er fine steder, men på den «dyre» siden av Lørenskog, så der må man gjerne ut med litt mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...