AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Skrevet 18. januar Hei! Kjente meg litt småsyk på fredag, lørdag morgen var feberen ett faktum, enda dårligere i dag. Startet i ny jobb for to uker siden, etter å ha vært arbeidsledig en måned. Slik jeg forstår det har jeg ikke rett på egenmelding enda. Kan jo hende jeg er mye bedre i morgen, men hvis ikke, hva gjør jeg? Jeg klarer jo mest sannsynlig å presse meg gjennom en dag på jobb, men tenker også på risiko for å smitte andre. Anonymkode: b4d36...4c4
RaggyReggie Skrevet 18. januar #2 Skrevet 18. januar Best å halde seg heime! God betring. Og ta ein prat med sjefen din, så løyser nok dette seg. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Skrevet 18. januar Er nok ikke influensa Anonymkode: f5155...851 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Skrevet 18. januar Hadde stappa innpå Paracet og sett på jobb. Ikke aktuelt å ikke få betalt bare fordi man skal tenke på alle andre først. Ferdig med det. Anonymkode: 2e3fa...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Skrevet 18. januar Du har tre alternativer. Gå på jobb, gå til legen og få en sykmelding, eller bli hjemne for egen regning. Anonymkode: f4b16...220
Summeer Skrevet 18. januar #7 Skrevet 18. januar (endret) Sykemelding om du ikke er i form til å jobbe! Du har ikke rett på sykepenger enda, men sånn for førsteinntrykket sin skyld anbefaler jeg Sykemelding fra lege. Så diskuterer du med arbeidsgiver i etterkant av fraværet om du har fravær uten lønn, bruker ferie, velferdspermisjon eller jobber det inn. I noen tilfeller har jeg rett og slett godkjent sykefravær med lønn før man har opparbeidet rettighet også, det kan man gjøre, du har bare ikke krav på å få det 🙂 (og syk kan man jo bli når som helst, særlig på denne tiden av året) (Og med ekte influensa snakker vi jo fort minst to uker fravær...) Endret 18. januar av Summeer 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Skrevet 18. januar Om du blir syk før du har rett på sykepenger fra arbeidsgiver, så er det nav som dekker den perioden. Ring lege, få sykemelding og søk om sykepenger via nav. Det tar litt tid før du får det ubetalt. Anonymkode: d18a9...0f3 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde stappa innpå Paracet og sett på jobb. Ikke aktuelt å ikke få betalt bare fordi man skal tenke på alle andre først. Ferdig med det. Anonymkode: 2e3fa...9ce Har tenkt tanken. Har bare blitt veldig var på at man kan smitte andre som ikke tåler det like godt som en selv. Må i tillegg ta kollektiv til jobb i 90 min som ofte er stappfullt. Om jeg fortsatt er veldig dårlig i kveld så ringer jeg leder og spør om jeg evt kan ha hjemmekontor/hva de tenker. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du blir syk før du har rett på sykepenger fra arbeidsgiver, så er det nav som dekker den perioden. Ring lege, få sykemelding og søk om sykepenger via nav. Det tar litt tid før du får det ubetalt. Anonymkode: d18a9...0f3 Okei, takk! trodde kanskje ikke jeg har rett på det heller. Anonymkode: b4d36...4c4
AnonymBruker Skrevet 18. januar #10 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Om du blir syk før du har rett på sykepenger fra arbeidsgiver, så er det nav som dekker den perioden. Ring lege, få sykemelding og søk om sykepenger via nav. Det tar litt tid før du får det ubetalt. Anonymkode: d18a9...0f3 Nei, det er kun når man kommer rett fra en annen jobb at NAV vil dekke dette, og TS gjør ikke det. Anonymkode: f07fe...8d8 2
NoaideBiehtar Skrevet 18. januar #11 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, det er kun når man kommer rett fra en annen jobb at NAV vil dekke dette, og TS gjør ikke det. Anonymkode: f07fe...8d8 Hvis TS hadde dagpenger har hun rett på sykepenger fra NAV. Hvis du blir sykmeldt mens du er arbeidsledig og mottar dagpenger, har du rett til sykepenger fra den første dagen du er sykmeldt. Du må ha mottatt dagpenger eller jobbet i minst fire uker til sammen for å ha rett til sykepenger. Denne gjelder vel også TS da hun har vært ute av inntektsgivende arbeid mindre enn en måned da hun ble syk: Hadde du vært ute av inntektsgivende arbeid i mindre enn en måned da du ble syk? Du kan ha rett til sykepenger fra Nav hvis du oppfyller ett av disse kravene: Du er fremdeles ute av inntektsgivende arbeid Du har jobbet i mindre enn fire uker https://www.nav.no/sykepenger#hvem
AnonymBruker Skrevet 18. januar #12 Skrevet 18. januar NoaideBiehtar skrev (8 minutter siden): Hvis TS hadde dagpenger har hun rett på sykepenger fra NAV. Hvis du blir sykmeldt mens du er arbeidsledig og mottar dagpenger, har du rett til sykepenger fra den første dagen du er sykmeldt. Du må ha mottatt dagpenger eller jobbet i minst fire uker til sammen for å ha rett til sykepenger. Denne gjelder vel også TS da hun har vært ute av inntektsgivende arbeid mindre enn en måned da hun ble syk: Hadde du vært ute av inntektsgivende arbeid i mindre enn en måned da du ble syk? Du kan ha rett til sykepenger fra Nav hvis du oppfyller ett av disse kravene: Du er fremdeles ute av inntektsgivende arbeid Du har jobbet i mindre enn fire uker https://www.nav.no/sykepenger#hvem Ah, så greit å vite! Tipper jeg får det jeg hadde i dagsats på dagpenger? Fikk rundt 500kr, kontra 3000kr som jeg nå har i "dagslønn". Fortsatt bedre enn ingenting da! Anonymkode: b4d36...4c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå