Gå til innhold

Grov mobbing i skolen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Grov sexmobbing av lærere på internett kan en lese om i ulike aviser i dag. Tidligere har vi hørt om lærere som blir slått, sparket, knivstukket og truet. Hvorfor reagerer vi ikke kraftigere på dette? Hadde vært uhørt om det hare vært andre arbeidsmiljø. Men istedenfor å gå inn på hva disse barna tenker på siden de er slik, hva med å sikte litt på hvor foreldrene er? Det er ikke stakkars små uvitende rene sjeler som gjør slikt. Hvorfor stiller de ikke opp og tar foreldeansvar på alvor. Men må vite så er det læreren som bør få sparken om elever finner spor av seksualitet på stjålne telefoner eller pc'er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Pfft.. er det så spesielt å kalle en lærer i egen Blogg for ei hore? Jeg har hatt flere lærere som var horer. Skulle tro dette falt under ytringsfriheten, hvis den ikke var blitt så uthulet.

Elever er stort sett forsvarsløse og prisgitt lærere i skolen. De er dritt. De har ingen rettigheter i praksis, og må suge og slikke for å komme seg fram i livet. Det er mange rasshøl i lærerstanden. En måte å ta igjen på er ved å kåre "ukens hore" slik denne typen gjorde. Sjikane er sjelden tilfeldig, selv om den ikke alltid er rimelig. Generelt sett synes jeg det han gjorde var helt ok, og jeg ville gått videre med saken for å se om skolen har hjemmel til å kicke han ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Pfft.. er det så spesielt å kalle en lærer i egen Blogg for ei hore? Jeg har hatt flere lærere som var horer. Skulle tro dette falt under ytringsfriheten, hvis den ikke var blitt så uthulet.

Eh, nei. Skaff deg kunnskap igjen før du poster, slike poster er bare flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft.. er det så spesielt å kalle en lærer i egen Blogg for ei hore? Jeg har hatt flere lærere som var horer. Skulle tro dette falt under ytringsfriheten, hvis den ikke var blitt så uthulet.

Elever er stort sett forsvarsløse og prisgitt lærere i skolen. De er dritt. De har ingen rettigheter i praksis, og må suge og slikke for å komme seg fram i livet. Det er mange rasshøl i lærerstanden. En måte å ta igjen på er ved å kåre "ukens hore" slik denne typen gjorde. Sjikane er sjelden tilfeldig, selv om den ikke alltid er rimelig. Generelt sett synes jeg det han gjorde var helt ok, og jeg ville gått videre med saken for å se om skolen har hjemmel til å kicke han ut.

det er helt utrolig at du kan si noe slikt.. tror det mangler noe en plass. ikke rart at ungene i dag mangler totalt respekt for andre.. hvordan skal dette ende når noen kommer med slike uttalelser som deg :frustrert::ironi: heia norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i de tilfellene hvor lærere trakasserer elever, så skal det ses GRUNDIG på hva barna har gjort for noe galt. Kanskje en ide å prøve å se begge sider i alle saker? (Uttaler meg generelt, og ikke nødvendigvis om denne saken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en lærer kommer inn på et lærerværelse og skjeller ut en elev overfor sine kolegaer og kaller dette "utløp for frustrasjon" over eleven - er det greit?

I så fall - er det ikke like greit at elever får "utløp for frustrasjon" på sine premisser i sitt språk på sine arenaer??

Hvor er forskjellen? Bør ikke begge parter ha lik rett til respekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom en lærer kommer inn på et lærerværelse og skjeller ut en elev overfor sine kolegaer og kaller dette "utløp for frustrasjon" over eleven - er det greit?

I så fall - er det ikke like greit at elever får "utløp for frustrasjon" på sine premisser i sitt språk på sine arenaer??

Hvor er forskjellen? Bør ikke begge parter ha lik rett til respekt??

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en lærer kommer inn på et lærerværelse og skjeller ut en elev overfor sine kolegaer og kaller dette "utløp for frustrasjon" over eleven - er det greit?

I så fall - er det ikke like greit at elever får "utløp for frustrasjon" på sine premisser i sitt språk på sine arenaer??

Hvor er forskjellen? Bør ikke begge parter ha lik rett til respekt??

Barnas "arenaer" er ikke innenfor lærerværelsets 4 vegger. Det er gjerne på internett, og etter hva jeg husker sånn i farta er internett rimlig offentlig. Bloggene som har vært omtalt har vært helt åpne til alles skue. SMS'er og MMS'er sendes rundt som ild i tørt gress.

Nei det er ikke det samme som når en lærer får utløp for sin frustrasjon til sine kolleger, og KUN dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas "arenaer" er ikke innenfor lærerværelsets 4 vegger. Det er gjerne på internett, og etter hva jeg husker sånn i farta er internett rimlig offentlig. Bloggene som har vært omtalt har vært helt åpne til alles skue. SMS'er og MMS'er sendes rundt som ild i tørt gress.

Nei det er ikke det samme som når en lærer får utløp for sin frustrasjon til sine kolleger, og KUN dem.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stor forskjell på å ta ut frustrasjon innenfor 4 vegger, og hvor det er taushetsplikt, enn å ta det ut på internett som er så til de grader offentlig.

Hvis denne utviklingen skal fortsette, og mobbing av lærere blir et utbredt fenomen, så skal det bli artig å se hvor mange som orker å fortsette som lærer.

Jeg har møtt på mange forskjellige lærere gjennom livet, noen dårlige, men mange gode. Jeg må bare si at jeg beundrer og respekterer dem som utøver dette yrket. Det er ikke bare lett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidl. lærevikar
Dersom en lærer kommer inn på et lærerværelse og skjeller ut en elev overfor sine kolegaer og kaller dette "utløp for frustrasjon" over eleven - er det greit?

I så fall - er det ikke like greit at elever får "utløp for frustrasjon" på sine premisser i sitt språk på sine arenaer??

Hvor er forskjellen? Bør ikke begge parter ha lik rett til respekt??

Ser for meg at du er en sånn forelder som ikke tåler at andre kritiserer ungen din. jeg jobbet en stund som lærervikar og både jeg og foreldrene er vel glade for at det ble med vikariatet. "Lik rett til respekt" bla bla... Da får snørrunga lære seg folkeskikk først. Heia alle lærere som tørr å ta igjen. Det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltak mot grov mobbing på skolen som går på mer autoritære innskjerpelser rammer de som bryr seg om skolen, men ikke liker læreren. Badboys gir faen uansett. Elever som rammer elever driter skolen i, fordi det ikke er noe problem for personalet.

Skolesystemet og en stor del av unge i Oslo hvor jeg er vokst opp er helt fucka, og heldigvis slipper jeg å bry meg siden jeg ikke har noe mer med hverken skolen eller wannabe-gangsterne mer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit å se begge sidene i mobbesaker. Hvorfor gjør de slikt? Er det for å hevde seg blant de andre, eller er det for å ta “hevn”?

Jeg ble utsatt for ekstrem mobbing i 10 år, både av lærere og elever. Tror mye kunne blitt forbedret om det ikke var et så ekstremt fokus på det stakkars mobbeofferet (meg), men mer på hvorfor de episodene oppstod.

Jeg sier IKKE at det nødvendigvis er mobbeofferet som har skylden, men det nytter ikke bare å ta symptomene (respektløse elever, mobbing fra begge parter, osv), årsaken må fjernes med rota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hvis denne utviklingen skal fortsette, og mobbing av lærere blir et utbredt fenomen, så skal det bli artig å se hvor mange som orker å fortsette som lærer.

Et interessant poeng. Jeg bor i ei bygd og bare på denne lille plassen kjenner jeg lærere som har blitt slått, truet med kniv, kalt pedofil mm. En gang hadde vi besøk av en lærer fra Nederland, og der er det visstnok enda verre. Hun kunne fortelle om en lærer som ble skutt og drept av en elev. Når alt kom til alt ble skylda for hendelsen lagt på den avdøde læreren fordi han skulle ha "forutsett" at noe slikt kom til å skje.

Skal det ende opp med at lærere blir redde for å dra på jobb?

Ang mobbing så tror jeg at det må et utstrakt samarbeid til mellom elever, skole og foreldre. Jeg har tidligere jobbet i skoleverket og så mange foreldre med en holdning om at "skolen er fienden" slik at det var umulig få til en samtale om noe som helst. Dette smittet helt klart over på enkelte unger. Enkelte er svært flinke til å klage over alt som er galt med skolen i dag, men når alt kommer til alt så er det de færreste som gidder å samarbeide om å forsøke å forbedre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ende opp med at lærere blir redde for å dra på jobb?

Hvorfor ikke? Det er mange nok elever som er redde for å dra på jobb allerede. Kanskje blir det endelig forståelse for at en må se på bakgrunnen for voldsproblematikken, og kanskje kan en begynne å ta tak i problemene på et mer analytisk grunnlag enn å bare skjerpe inn drittsekk-tiltak mot alle elever generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Skal det ende opp med at lærere blir redde for å dra på jobb?

Hvorfor ikke? Det er mange nok elever som er redde for å dra på jobb allerede.

Fint, da legger vi bare ned hele dritten, så slipper noen å grue seg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan nå begynne med å pælme ut alle udugelige, sytende "lærere" som subber i gangene på norske skoler og få inn folk som vet hva de driver med i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Pfft.. er det så spesielt å kalle en lærer i egen Blogg for ei hore? Jeg har hatt flere lærere som var horer.

jøss, og dette fortalte de deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange voksne over 18 år er det som svarer her? Noe jeg ikke tror er mange :ler::ironi:

at dere gidder å svare unger som legger inn slike duste innlegg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...