Gå til innhold

Fliser med ulike farger. What to do?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig kjøpt et gammelt hus der to tilstøtende rom har ulike fliser. 

Jeg ønsker å bytte ut de brune flisene (se bilde) og bare la de grå fortsette inn i rommet. Men de grå er muligens gått ut av produksjon, for jeg finner dem ingen steder 😕

Hvordan kan jeg likevel gjøre dette pent uten å skulle bytte ut både de grå og de brune flisene? 

IMG_0227.jpeg

Anonymkode: 439c4...bc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kjøper en gråfarge som er ulik, men som matcher. Ikke kjøp noen som nesten likner, da er det bedre at de er synlig ulike. Rom må ikke ha likt gulv.

Men enig i at de brune var litt stygge ja

Anonymkode: 45fd3...936

AnonymBruker
Skrevet

Det meste vil jo bli penere enn det der, så det kommer an på hva du vil legge i det. 

Om du ikke finner helt like fliser, er vel alternativene å bytte alt; å bytte de stygge til noen mindre stygge; å legge annet gulv eller å male de stygge flisene. Det siste er nok både enklest og billigst, f.eks sigural epoxy i stålgrå.

Anonymkode: 7e11f...445

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig stor forskjell på standard skiferfliser og de grå? Vanskelig se ut i fra bildet, men det ser da ut som ganske standard skifer? eller er det størrelse du ikke finner? 

Anonymkode: bdfc4...a93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det veldig stor forskjell på standard skiferfliser og de grå? Vanskelig se ut i fra bildet, men det ser da ut som ganske standard skifer? eller er det størrelse du ikke finner? 

Anonymkode: bdfc4...a93

Jeg finner flere i samme størrelse, og neste like, men ikke akkurat samme fargenyanse. 

men kanskje en dørlist vil gjøre nytten så man ikke legger så godt merke til det? 

ts

Anonymkode: 439c4...bc6

Skrevet

Hadde malt 70-tallet, levd med det i ett år eller to, og heller spart opp til å kunne legge nye over hele. 

Hadde irritert meg grønn over ulik farge, patina og leggemønster.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...