Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir vagina etter keisersnitt? Har hørt at den blir mindre vid enn med vanlig fødsel? Blir den seende ut som før? Som hos en som aldri har født vaginalt? Kom gjerne med egne erfaringer hvis dere har noen. 

Anonymkode: 8656b...097

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tror du keisersnitt fungerer? 😅Baby skal ikke ut av vagina, ergo den er lik som før 

Anonymkode: b8ecc...d5e

• Liker 3
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen som helhet klarer seg som regel mye bedre og kommer seg raskere ved vaginal fødsel enn ved keisersnitt. Og i tillegg blir babyen eksponert for sunne bakterier på vei ut gjennom fødsrlskanalen.

Anonymkode: b5056...00e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan blir vagina etter keisersnitt? Har hørt at den blir mindre vid enn med vanlig fødsel? Blir den seende ut som før? Som hos en som aldri har født vaginalt? Kom gjerne med egne erfaringer hvis dere har noen. 

Dette kan ikke være lov? 

AnonymBruker
Skrevet

Vagina trekker seg sammen når fødselen er unnagjort, så ingen forskjell på vanlig fødsel og keisersnitt .

Anonymkode: d980b...b05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har født tre barn, vaginaen er helt lik som før 🤷‍♀️ Keisersnitt gir arr og stor sjanse for at man ikke får i gang morsmelka. Bestevenninnen min måtte ha keisersnitt pga seteleie og smalt bekken, hun fikk infeksjon i arret etter en ukes tid og det grodde virkelig ikke pent. 

Anonymkode: b3d0c...2da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vagina trekker seg sammen når fødselen er unnagjort, så ingen forskjell på vanlig fødsel og keisersnitt .

Anonymkode: d980b...b05

Nei den blir faktisk videre ifølge forskning. Hvor mange som merker det derimot er vel heller spørsmålet.

Anonymkode: 3370e...2d1

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis man er too posh to push og heller velger seg et stort kirurgisk inngrep som beviselig er uheldig for barnet, så er det like greit at stormaktene Trump, Kina og Putin nå gradvis deler verden mellom seg og avskaffer dette hyperprivilegerte hysteriet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har født tre barn, vaginaen er helt lik som før 🤷‍♀️ Keisersnitt gir arr og stor sjanse for at man ikke får i gang morsmelka. Bestevenninnen min måtte ha keisersnitt pga seteleie og smalt bekken, hun fikk infeksjon i arret etter en ukes tid og det grodde virkelig ikke pent. 

Episiotomi eller rifter gir også arr og kan føre til urin- og analinkontinens. Jeg foretrekker et «mindre pent» arr på grunn av ks ved seteleie enn risiko for de andre komplikasjonene ved rift/klipping.

Anonymkode: a15ad...0f5

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er bekymret for utseende og funksjon på vagina etter vaginal fødsel, men ikke utseende og funksjon på magen etter keisersnitt som er et stort inngrep?

Anonymkode: e871b...645

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man blir videre ved KS også siden mye er hormonelt.

Anonymkode: aac8c...603

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende Ts bare er nysgjerrig eller er i en situasjon hvor keisersnitt kan være et aktuelt valg av medisinske hensyn. Man får ikke innvilget keisersnitt bare fordi man vil, så ingen vits i å komme med skremselspropaganda om keisersnitt.

Selv hadde jeg hastekeisersnitt i våken tilstand. Ingen komplikasjoner, tynt og pent arr uten heng, resten av kroppen er som før. Kom meg raskt på bena igjen og kunne ta meg av babyen 100% alene før vi dro hjem fra sykehuset. 

Anonymkode: c24e7...e87

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bekkenbunn blir påvirket av graviditeten i seg selv. Og det vil alle kunne oppleve uavhengig av keisersnitt eller naturlig fødsel. En kan også få ulike prolapser pga svangerskapet, og det vil de som gjennomfører keisersnitt også kunne møte på. 
Under keisersnitt er det alltid risiko for flere ting. Blant annet kan en risikere problemer med vannlating og blæren. 

Anonymkode: 7c647...084

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 3 keisersnitt. Vagina ser helt lik ut og opplever ikke at den er noe mer vid. Pent arr etter KS tiltross for at det har vært 3, de åpner bare opp igjen hvor det tidligere er arr. 

Anonymkode: eed1a...ebd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt keisersnitt pga smalt bekken og seteleie. Jeg fikk skikkelig heng og kjempekomplekser for hele magen i etterkant, selv om jeg alltid har vært normalvektig. Fødte nummer to vaginalt, og det har ikke vært noen forskjell på sexlivet etterpå. Fikk innvilget mageplastikk etter jeg var ferdig med barn, og har fått en helt ny selvtillit etterpå. 

Anonymkode: e85e6...186

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble stramnere etter fødsel!  fordi jeg revnet verste grad  og dem sydde meg for stramt!

Anonymkode: 8b503...5d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne som tok keisersnitt mente at hun følte seg videre nedentil etter fødsel. Jeg tror det handler mer om hormon forandringene enn noe annet. Det har jo ikke kommet noe ut der. Personlig har jeg hatt tre vaginale fødsler og viktigste er å trene opp bekkenbunnen igjen. 

Anonymkode: f961b...85f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har hatt to ks, dvs jeg har aldri født vaginalt, så min vagina er uendret. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er mann og kan si at det er ikke særlig greit om det er for trangt heller.

Anonymkode: bd37f...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Utseende på vagina?? Er du inne med spekulum og kikker da eller?? 😂😂 de fleste underliv er noenlunde som før etter fødsel. Men for all del. Bruk massevis av skattepenger på unødvendige keisersnitt fordi man er for  overfladisk og dum til å føde vaginalt 

Anonymkode: fe651...67a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...